Bilddagboken..

Nu har jag laddat upp lite bilder, så nu ska jag sminka mig sen när Jokke duschat kör vi till stan..

Tack Lisa och Hanna för en skit rolig dag och kväll igår, har inte skrattat så mycket sen ja det har jag nog aldrig gjort !  haha


 Julia och Leo påväg till skogen        Jag och leo o skogen

 Hanna  och Lisa på trendie 

Mys i stan

Precis uppstigen, sovit lite si och sådär inatt. Men jag har världens underbaraste sambo som ligger bredvid mig, så varje gång jag vaknar håller jag hårt om honom och myser!!

Idag är det underbart vårväder, blir så glad av det : ) Jokke är nere i byn och köper bullar och pålägg till vår bullfrukost. När vi ätit klart ska vi bege oss in till staden. Ska ta en fika och bara gå och mysa.

Ikväll ska vi hem till Jonas och Tezz, titta på melodifestivalen och äta tacos !

Nu ska jag in i duschen..

Vårkänslor !!

Idag vaknade jag halv åtta och hade svårt att somna om, väldigt ovanligt. Vilket underbart vårväder det är idag !!

Blir inget bad idag, Colin ska till dagis och jag och Lisa tar en mys dag på stan med fika på fenix och lite shopping. Kan behövas. Så jag kör väl in till staden vid halv tolv tiden.

nu ska vi äta frukost och njuta av solen.. sen ta en lång promenad

Vi har vad i öja..

 



Norrlandsguld

 

Nu ska vi stänga av datorn, mobilerna och låsa ytterdörren, sen mysa ner oss i soffan och titta på film !!

Natt natt

havtorn

klockslag jag började med denna: 20.04
Namn: Johanna Elofsson
Födelsedag: 30 Juli
Hemstad: Kristianstad
Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Svart/brun
Längd: 160
Höger- eller vänsterhänt: Vänsterhänt
Stjärntecken: Lejonet
Är dina föräldrar skilda: Ja
Skor idag: Svarta stövlar
Mål för året: att allt ska gå bra.
Det första du gör när du vaknar: går på toaletten



ANTAL
Syskon:
2
Piercings: 5
Tatueringar: 4


FRAMTIDEN
Namn på barn:
Vill jag inte skriva här.
Drömjobbet: Frisör och makeup artist.
Mat: Tacos
Sport: fotboll
Djur: Katt/hund
Glass: Ben and Jerry new york super fudge
Låt: bed of roses
Nummer: 6
Tuggummi: extra white
Helgdag: Lördag
Årstid: Sommar
Tandkräms-smak: Mint
Radiostation: rix fm

HAR DU
Någonsin varit kär:
Jag är ! .
Blivit dissad: Ja jo det har jag väl : )
Rymt hemifrån: Ja.
Föreställt dig ditt ragg naken: Ja
Sovit utomhus: Ja
Gråtit i skolan: Ja.


Cider/Öl: Öl
Pepsi/Cola: Cola
Mc donalds/Burger King: Mc donalds
Sex/kärlek: Kärlek ingår sex
Choklad/Vanilj: Choklad
Jordgubb/blåbär: Jordgubbar
Kött/veg: Kött
Tv/film: Film
Gitarr/Trummor: Gitarr
Adidas/Nike: Adidas
Kinesiskt/mexikanskt: Kinesiskt
Kakor/paj: Paj
Mtv/vh1: mtv
Ztv/the voice: The voice

KAN DU
Gå ner i splitt:
Ja
Skriva med höger och vänster: Endast vänster
Vissla: ja
Blåsa en bubbla: Ja
Ha dina ögon i kors: ja
Nudda näsan med tungan: Nej

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
Du nuddade:
Jokke
Du pratade med: Jokke
Du msn:ade med: Mamma/Sara/Lisa
Du kramade: Jokke
Du skällde på: ingen

SENAST DU
Skrattade:
Några minuter sen
Grät: Grät och grät, fällde en tår igår när jag läste en blogg där en mamma mist sina två barn.
Såg en film: räknas vänner om jag har det på film? : )
Tugga tuggummi: innan idag..
Drog ett skämt: ? haha minns inte
Sjöng en sång: Nyss när jag och Jokke lyssnade på vi har vatt i öja : )

VAD ÄR DET
Utanför ditt fönster:
Lekplats
Du Lyssnar på för musik: blandat
Du har på dig: trosor och jokkes tröja
På din musmatta: bärbar dator så har ingen musmatta

HAR DU NÅGONSIN
Ljugit om din ålder:
Ja
Bråkat utan anledning: Nej

HAR DU UNDER SENASTE MÅNADEN
Druckit alkohol:
Ja.
Rökt: Nej
Shoppat: ja
Bakat: Ja
Solat: Nej
klockslag du blev klar med denna: 20:20


åh vad jag längtar !!

Jag vill bara skrika ut det !!! Men inte än !!

Nu ska jag in i badet och ta hand om mig själv lite (inget snusk inräknaat, fast det lät så) haha

Tivolibadet..

                                                   

Jo men det ska nog bli trevligt, som Lisa sa det är säkert 30 grader varmt i barnbassägen, men det vet ju vi alla varför : ) Så jag och Colin får hålla oss där, men jag ger mig sören på att jag ska in i varmvattenbassängen.

Så nu är snart första maskinen klar, eller första två. Har bäddat rent i sängen älskar verkligen när det är renbäddat. Luktar så gott : ) Ska snart ner och hänga upp och slänga i ny tvätt, sen ska jag slänga mig i soffan och klämma ett par avsnitt vänner.. Är lite småhungrig men väntar med att äta till min kärlek kommer hem. Vi har inte träffats mycket denna veckan, och det känns verkligen. Jag saknar honom varje sekund jag är utan han. Åh vad jag älskar honom!! Han gör mig verkligen det världens lyckligaste, kan inte mer ord beskriva hur kär jag är i honom.

Nu har det plingat en massa från sovrummet, har mobilen på laddning där, säkert massa sms från Jokke, ingen annan som skickar haha !!

10 dagar kvar sen börjar första av många : )


Häng med på party..

.Idag har jag haft brevidgång mellan 07-30 - 14.30..  Nu i em/kväll ska det tvättas och det avskyr verkligen  jag. Jokke är iväg så jag måste göra det, fy fan !!! Usch.. men det är ju ett måste.

Imorgon ska jag in till ams och fixa med kassa korten, sen ska jag träffa Lisa och Colin, hon frågade om jag ville följa med dem och bada, är inte jätte förtjust i det, plus att jag fryser mest där inne. men det kan ju alltid vada trevligt, kommer dock hålla mig i varmvattenbassängen : ) så imorgon fm ska jag bege mig in till staden, då det nog blir bad på fm, minst folk då.

Nu ska jag dricka en kopp tea..

Kassakort..

Jag fattar fan ingenting !! och jag är så arg för att jag behöver göra sånt här skit !!!!!

Snart Jobb..

Nu är jag färdig, ska köra om cirka en halvtimme.. förresten jag var ju av med mitt körkort ett tag men hittade igen, så skönt, slapp jag beställa nytt : )

Nu ska jag kela med Jokke tills jag ska bege mig, han är det finaste jag vet. Jag älskar honom av hela mitt hjärta !!

Denna lyckan och väntan !!!

Idag ska jag gå brevid mellan 13-21.30 ska bli skoj att se hur dem jobbar på sina kvällar.
Annars händer det inte mycket idag, Jokke är ledig och det är typiskt att jag jobbar kväll då. Vi lyckas aldrig vara lediga tillsammans, eller jo nu på lördag är vi det.

Nu ska vi äta frukost, sen ska jag in i duschen och sminka mig och sånt..

Äntligen får Victoria sin Daniel..

Suck, att dem orkar hålla på såhär, dem kommer tjata sönder svenska folket med detta fram tills dagen dem gifter sig !!  Till och med en av flickorna på gymnastiken pratade om det idag, hon är 7 år gammal..  Ärligt talat, vem bryr sig egentligen? Verkligen inte jag.

Solskensbullarna blev goda, har haft en kalas dag.

Imorgon är det brevidgång mellan 13-21.30 , ska bli skoj,

Nu ska jag läsa sen sova.

Natt natt

Womanizer..

 Denna var den enda man kunde kopiera in.. har fasnat för den och poker face med lady gaga..

Fettisdagen..

Bkev ingen brevidgång idag, tabletterna jag fick igår hjälpte lite men nu har jag ist blivit yr och skakig som bara den. Inget vidare roligt.

Idag är det fettisdagen och jag hade tänkt att baka semlor till Jokke, men eftersom han inte äter onyttigt idag känns det onödigt, och jag tycker inte om semlor, så istället ska jag och Julia baka solskensbullar. Har aldrig gjort det så det ska bli spännande.

annars har jag inte mycket på hjärtat just nu, mer än att jag älskar Jokke över allt annat !!





Utmanad

Jag har blivit utmanad av Hanna http://elliotminprins.blogg.se/


Regler

Det här är svårare än du tror! Kopiera (ctrl+c) detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (men du får skriva ditt eget namn på fråga 1)! Lycka till!

1. Vad heter du?: Johanna
2. Ett ord på fyra bokstäver:
3. Flicknamn: Jonna
4. Pojknamn: Jonas
5. Yrke: Jurist
6. Färg: Jättegul : )
7. Klädesplagg: Jeans
8. Mat: Julskinka
9. Sak i badrummet: Jordgubbsshampo
10. Plats/stad: Jönköping
11. En orsak att vara sen:
12. Något man skriker: Jippi
13. Film: Jedins återkomst
14. Något man dricker: Jolt cola
15. Band: Jack Rivers
16. Djur: Jack Russell Terrier
17. Gatunamn: Jungfrugatan
18. Bil: Jeep
19. Sång: Jag vill ha blommig falukorv till lunch mamma


Jag utmanar  http://ensaraliten.blogg.se/   http://thereselofstedt.blogg.se/  http://juliaarvidsson.blogg.se/

Fryser om näsan..

Jag är iskall om näsan, hmm skumt.. Snart kommer lillebror hit. Ska lura honom till att spela nintendo 8 bitars. Jokke är och tränar, vad är jag sugen på till middag ikväll tro?

 klippt till det lite idag    gott med loka   

 vi har ungefär lika långt hår på sidorna     kärlek

En funderare..

Det känns som att gifta sig har blivit större än att skaffa barn, ser man ex på facebook att en gammal vän ska gifta sig blir man helt chockad och tänker oj ska hon /han gifta sig, men ser man någon som ska skaffa barn blir det en mindre chock. Egentligen konstigt att det är så, det är ju sjukt mycket större att skaffa barn än att gifta sig, ett barn har du hela livet ut men att vara gift kan du avsluta med en skilsmässa.. det är skumt detdär, kanske jag som är helt ute óch cyklar eller har jag en poäng i det hela?


     Gifta sig är ett stort steg,      men att skaffa barn är ju enormt mycket större..


Bara för att..

Ett bevis på min kärlek till Julia.


                

Byfåne !


Inte mycket mer...

Idag har jag inte mycket mer att säga att jag älskar Joakim Kristoffer Löfstedt av HELA mitt hjärta, han är det finaste och bästa som hänt mig !! All kärlek till honom !!



                                                                                         

Får man lära sig att baka ostkaka?

Gårdagen var mycket trevlig, körde in till stan vid kvart i fyra, hämtade upp Lisa som var hos sina föräldar. Körde ut till mc donalds och åt lite, sen vidare till Maxi för att inhandla lite dricka till kvällen, jag dricker ju bara ramlösa och oftast är det läsk som bjuds så jag får ha med mig min egen dricka : ) Sen blev det en sväng ut till statoil för att tanka lite. Efter det körde vi hem till Hanna, Elliot och Kim. Kim åkte nästan direkt då han inte var så intresserad utav melodifestivalen.

Vi hade jätte trevligt, busade med Elliot och snackade massa skit, det är så underbart att umgås med Hanna och Lisa, vi har känt varandra sen jag och Lisa var 6 år gamla, Hanna är storasyter. Så vi känner verkligen varandra : ) Sen fick jag känna när Vibeke sparkade (Lisas dotter ska heta det, hon tittar ut om 5 veckor) det var fantastiskt !!! Jag vill också ha en, hihi : )

Idag händer det inte alltför mycket, jag får väl ta och fortsätta med tvätten. Jokke jobbar mellan 7-16 idag. Ska träffa Julia med en sväng sen, vet dock inte när.

Jag älskar Jokke och han gör mig till världens lyckligaste !!! Jag ser verkligen fram emot den kommande tiden : )

Chip Chip

Tror jag ska titta lite på mysteriet på greveholm nu.. tar tvätten SEN..

Ikväll ska vi äta kyckling, potatis och brunsås !!! Mums !!



 Hanna    sötaste Elliot   höggravida Lisa


Kalas bra..

Nu har jag fått undan disken, men inte ens tittat på tvätten... så jag får väl ta tag i det nu suck..

Ska in till Hanna ikväll och kela bebis och titta på melodifestivalen, fast elliot är ju inte direkt bebis längre : ) Fattar inte var tiden blir av, alla vänner som fått barn har ju STORA barn nu, inte klokt.. fast jag Lisa har ju en kommande flicka, jag ska bosätta mig hos henne när hon fött, jag ÄLSKAR barn. I alla åldrar !! Jag ska ha ett helt fotbollslag själv haha..

Ja nu får jag som sagt ta tag i tvätten, sen får jag försöka ordna till håret och lite annat idag, sitter fortfarande i Jokkes tröja och ett par trosor (mina egna:)..
 
Chip chip


 Elliot


Ska jag lägga dem framför dina fötter?

Någon som vet vilken film den repliken kommer ifrån? "Ska jag lägga dem framför dina fötter?" : )

Idag är det lördag, jag sov till halv tio, skönt. Jokke jobbar idag, delad tur så vi ses inte mycket idag. Nu kommer han snart hem och håller rast, jag har satt på kaffe och förberett lite. Sen får jag väl ta ett ryck med disken, usch vad jag inte tycker om det, men det måste ju göras. Sen måste jag vika all tvätt..

I em ska jag förhoppningsvis hälsa på Lisa och Hanna, ska bli trevligt. Vi träffas inte så ofta och det är synd tycker jag.

Annars har jag nog inte mycket mer att förtälla idag..

Chip Chip..




 en bild från när jag var "långhårig" lite roligt för när jag hade den frisyren tyckte jag det var kort, men nu när jag ser fotot ser jag långhårig ut jämflrt med nu  : )

Fruktansvärt snygg !!

  

Vinterskor ?

Jag måste köpa nya vinterskor, jag trodde jag skulle tappa alla mina tår idag, frös så jag vet inte vad. Dem skorna jag hade idag var inte bra i detta vädret och det ska ändå vara vinterskor.. hmm.. Jag måste iaf införskaffa mig ett par som tål väte och kyla för det är hemskt att frysa om fötterna !!


 Dessa hittade jag, dem är ju inte direkt snygg men varma. Frågan är om dem tål väte? Någon som vet?

Nu är vi mätta och belåtna, tur i gjorde mycket mat igår så man slapp laga mat två gånger idag. Ikväll hade Jokke som önskemål att vi skulle äta hamburgare, så det blir det ikväll.

Nu ska jag kela med min älskling.

Chip Chip..

Och välkomna till Hajk, idag ska vi prata om hästar och inte vilka hästar som helst utan flodhästar.




Precis hemkommen från jobbet, gick jättebra och känns kalas ! nu har jag tre jobb och det känns bra, alla tre skiljer sig så mycket från varandra och det tror jag är bra, jag behöver variation i jobb. Var obehagligt som bara den att köra i morse, riktigt halt ute, usch. Men jag kom fram hel iaf.

Nu måste jag skärpa mig med att inte dricka/äta något med laktos. Pratade med min läkare idag och det är därför jag har så ont i magen och mår illa, så skärpning Johanna !!! nu vet jag iaf varför jag mått som jag gjort !!

Och jag är så duktig så jag har införskaffat mig vitaminer så jag inte är så trött alltid, beror ju på mitt nässpray men det kan jag inte bara sluta med sådär ju..

Nu ska vi värma rester från igår, Jokke ska bara in i duschen först.

ikväll ska vi bara ta det lugnt och mysa en massa, Jokke jobbar hela helgen sen.. tråkigt. Ska nog in till stan en sväng och hälsa på Lisa och Hanna !

På lördag kommer Julia hem : )


lack klänning..

 Fan vad snygg denna klänningen är, jag vill verkligen ha den!!!




  All kärlek till min underbara Jokke !!

Kassler med ananas och keso..

Precis hemkommen, Carin var snäll och tog mitt pass till åtta så jag kunde gå hem tidigare. Jag är helt sjukt trött, har ont i ögonen så trött jag är, helt sanslöst !!!

ikväll ska vi äta kasslergratäng med ananas och keso, Jokke har förberett potatisen, jag ska fixa resten. Han är nere och tränar nu. Ska gå ner till tvättstugan nu sen titta på unga mördrar.

Nu har vi fått vårt nya internet så nu ska jag bli bättre på att ladda upp bilder.


Jokke är det bästa som hänt mig

idag är det jobb på konsum mellan 10-20.15.. lång dag.  Känner mig på t.opp idag så det blir en kalas dag .min frukost idag blev äppeldryck och tea.. kanske inte det bästa att börja dagen med, får ta någon fralla när jag kommer till jobbet.

Nu ska jag ta lite mascara sen köra till jobbet.

Jokke, du är det bästa som hänt mig, Du gör mig till världens lyckligaste !! Jag älskar dig !

Igår klarade Jokke läkarundersökningen så nu är det bara rullbandstestet kvar och det fixar han galant.

Världens lyckligaste !!

Ja det är jag verkligen !!!

Nu ska jag ta lite mascara sen knalla bort till jobbet !!


Jokke jag älskar dig !

Idag är det ingen vanlig dag..

För det är Jokkes födelsedag !!  Ja idag fyller min älskling 27 år och det ska vi fira med att min Mamma och lillebror, Jokkes Mamma och sambo och morbror kommer hit och vi ska bjuda på fläskfilè gryta med ris och sallad. Ska pröva ett nytt recept men jag hoppas det blir bra.

Idag har jag haft brevidgång mellan 07-13 och det gick bra, mycket nytt och väldigt annorlunda jämfört med hemtjänsten. Ska ha brevidgång imorgon kväll så då har både jag och Jokke sovmorgon och det gillar vi !!

Sen är det jobb på konsum på torsdag, sen brevidgång på det andra jobbet..

Ja nu har jag skrivit in mig på ams, det var verkligen något jag dragit mig för. Hoppades på att få slippa det med icke, fick en trevlig handläggare. Blev dock inte glad när hon sa man skulle på gruppmöte och sånt varannan vecka, usch sånt gillar jag inte alls !! Men det är ju också ett måste..

Funderar på att gå ur facket, betalar en förmögenhet till dem och när man sen behöver deras hjälp är det inte mycket att hurra för.. nej dåligt det.

det ständiga morgonillamåendet fortsätter..

Nu ska jag plocka undan lite innan jag börjar med maten.

Jag älskar dig så mycket så du anar inte, all kärlek till dig min underbara sambo !!


    

Japanmix.

Nu är Jokke uppe och tränar och jag ska snart börja med maten, blir tacos idag !! så gott, hoppas bara att jag får behålla det.  Jag har blivit beroende av japanmix, det är så grymt gott !! Fast det är iof allt naturgodis, nu ska jag titta på unga mödrar innan det blir att laga mat.



 Jag tycker bäst om eldorados, man får mycket för bra pris. Annars är naturgodis ganska dyrt.

Illamående..

Vaknade i morse och mådde illa, det var inget kul alls.. Gick in och sminkade mig och gjorde vid mig. Satte mig i köket för att få i mig lite frukost, men det dröjde inte länge förräns jag fick springa in på toaletten och kräkas. Så det fick bli att stanna hemma idag och ligga i soffan. Konstigt nog kände jag mig sämre när jag lagt mig ner och det kändes som att allt var på väg upp igen, och mycket riktigt fick jag springa på toa en gång igen. Men nu under dagen har jag känt mig bättre, konstigt det bara håller på på morgnarna..

Imorgon ska jag gå brevid mellan 7-13, så jag hoppas verkligen jag känner mig bättre !!

Imorgon fyller min älskling år !!!


Kalas och prinsesstårta

Kalaset var jättetrevligt, smörgåstårtan uppskattades och det var roligt : ) full rulle med massa barn och mys. Jag trivdes verkligen. Nu slöar vi bara i soffan och myser en massa. Lägger upp lite bilder imorgon..

Vi har båda ont i magen nu efter all laktos.. men vi får skylla oss själva, nu ska vi öka magontet med att äta glass och fruktcocktail.

Jokke jag älskar dig så mycket så du anar inte,

Kalas

Idag vaknade vi runt elva, rikigt skönt !! Nu har vi precis ätit frukost, Jokke ska upp och träna och jag ska plocka iordning det sista, sen när Jokke kommer hem ska vi ganera smörgåstårtan och lite sånt smått och gott. Gästerna kommer vid tre fyra tiden.

Ikväll ska vi hälsa på storebror och se hur han har det i sin nya lägenhet, ska även ut på en lång promenad !

Imorgon ska jag börja min brevidgång !! Ska bli riktigt kul, jag tror jag kommer trivas riktigt bra där !!

Ha en bra dag !!

Skit melodifestivalen !!

Fan vad dem förstör med alla röstningar och skit, nej det var bättre förr då det var en stor tävling sen var det över. Och programledaren är ju bara för mycket, usch nej bara skit ! Jag hade gjort det bättre haha !!



  Så ser hjärtat ut som Jokke fick av mig.

Nu ska jag lägga mig brevid min fantastiska sambo och bara njuta av vår kärlek ! Jag älskar honom av hela mitt hjärta!!

Skänker en extra tanke till en kär vän som inte har det så lätt just nu, jag finns för dig. Dag som natt.


Alla hjärtans dag.

Idag började min dag tidigt för att vara en ledig lördag, vaknde vid halv nio, smög upp och klädde på mig och traskade till affären. Sen när jag kom hem smög jag som en mus för att inte väcka min underbara Jokke, fixade frukost till honom. Valnötsfrallor som jag bredde med hjärtsalami, sen fick han vaniljhjärtan tända ljus och kaffe. Så jag överraskade han med frukost på sängen.Sen hade jag köpte ett gigantiskt stort hjärta som jag blåst upp, och kärlekscheckar och hjärtchoklad. Sen så mös vi en massa innan vi gick upp och åt frukost.

Sen har vi storstädat här hemma, vilket behövdes. Och eftersom vi ska ha kalas imorgon så var det först på att-göra-listan idag.

Nu håller vi på att göra smörgåstårta, Jokke tycker det är jätte roligt så han har fått göra det mesta !! Han är så söt och koncentrerad.

Jag hade planerat in lite idag/kväll men vi har ändrat lite på det, så vi ska ut och äta antingen i stan eller här i Tollarp. Sen ska vi mysa framför melodifestivalen.

Nu ska vi fika, kaffe och blåbärshjärtan !!

Hoppas ni får en underbar dag där ute, kärlek till er.

Jokke, Du är mitt allt !!

Tacksam för allt stöd.

Jag är verkligen tacksam för allt stöd jag får från mina förra arbetskamrater, jag vet att detta inte gått rätt till och enligt facket måste chefen varsla mig en månad innan men jag tänker aldrig mer sätta min fot på det stället. Blev verkligen glad när jag pratde med en nu utanför ica att dem saknade mig, sånt värmer verklgien. Jag jobbade ändå där i två år, och trivdes så otroligt bra. Jag är riktigt ledsen att det blivit såhär, och det är sjukt att det är EN person som gjort detta, en enda jävla person, som är så psykisk sjuk så hon har läkarintyg på att hon inte behöver jobba kväll, är det verkligen en person som ska jobba inom hemtjänst? HELT SJUKT !! Tydligen ställde hon till en massa på sitt förra jobb också, så det är fan inte mig det är fel på det är en sak som är säkert !!

Men nu får jag försöka att se mina nya jobb som en framtid och hoppas på att allt går bra, mest hoppas jag på att få mer timmar på konsum då jag verkligen trivs där. Samtidigt tycker jag om att jobba inom vården, vi får helt enkelt se. Skönt att variera sig lite.

Nu har jag precis varit ute och promenerat en sväng i det fina vädret, ska plocka iordning lite här hemma, kan inte dammsuga för vi har slut på dammsugarpåsar så det måste vi köpa nya när vi är i stan. Jag ska köra och hämta Jokke vid jobbet halv fyra sen ska vi köra och storhandla på willys, måste skriva lista med.

Jokke, tack för du fått mig att uppleva riktig kärlek !! Jag älskar dig.

Snabbköpskassörskan

Godmorgon.. Vaknade med ett riktigt illamående så idag får det bli bara tea till frukost. Ska köra om en halvtimme, får hoppas det går bra för då har jag helt plötsligt tre jobb: )

I em ska vi in till stan och handla inför kalaset på söndag, sen ikväll vet jag inte vad vi ska göra. Kanske blir en sväng tilsvärmor som vanligt på fredagar : ) 










Hoppas ni får en bra dag och en trevlig helg.

Brevidgång..

Det gick jättebra på intrevjun, ska gå brevid måndag dag och tisdag kväll. Ska bli spännande, det skiljer ju sig rätt mycket från att jobba i hemtjänst och på ett boende. Jätte trevlig personal och teamchef, kommer säkert gå kalas ! Ser fram emot detta.

Håller på att laga mat nu, korv stroganoff.. Jokke ligger i soffan, han hade ont i kroppen.. stackare, ska rå om honom sen efter maten !

Hoppas ni alla haft en bra dag !!

Jokke, Jag älskar dig av hela mitt hjärta. All kärlek till dig.

Ego..

     








  

Så ja nu har jag varit lite ego, ska ta tag i städningen nu..

Lyckan har redan vänt !!

Jokke fick idag besked av sin chef att han får tillstånd till att bli deltidsbrandman ! Jag är så glad för hans skull, detta förtjänar verkligen han.  Och sen ringde dem från hemtsjänsten (var skriver jag inte förräns jag vet) och ville träffa mig imorgon fm, jag blev riktigt glad !! Tack Jessica :  ) Så idag är det en bra dag för oss, och det behövde vi med alla motgångar vi haft.

Så idag blir det ingen arbetsförmedling, vill inte klödda till det nu när det börjar ljusna igen, bättre jag sparar mina dagar. Ska på intervju halv fyra så nu innan blir det att städa lite här hemma.

Allt känns kalas idag, och det är jag verkligen glad för !!

Hoppas ni alla får en bra dag !


Kyckling med mozzarella och potatis.

Ja det blir det till middag idag, kycklingen står i ugnen och potatisen kokar för fullt, jag har precis diskat upp en massa disk så nu pausar jag här.

Idag har det jobbats på konsum mellan 08-16, gick kalas. Jag trivs som fisken i vattnet !! Men tyvärr blir det bara lite strö timmar och det blir man inte tjock på, så imorgon ska jag för första gången gå till arbetsförmedlingen. Känns inget vidare kul, är så glad att jag inte behövt göra det tidigare. Har alltid haft jobb, men nu pga att EN person inte klarade av att jag och Jokke jobbade tillsammans har jag inte längre jobb i hemtjänsten i tollarp, så mycket hat jag känner till denna människa finns inte att beskriva. Jag älskade mitt jobb och gick in helhjärtat för det, så detta känns fan inte bra !! Men det som inte dödar en härdar, så det är väl kanske bra för då kan jag ta tag i vad jag egentligen vill.. det är att jobba med mode skönhet, men vad läser man då? Nagelteknolog? Nej jag vill inte bli bara det.. suck... mycket som snurrar i huvudet just nu.. Ska också på intrevju på ett boende här i Tollarp, men det blir bara timanställning såfall, och jag känner lite att det är inte det jag vill. Jag vill ju jobba mycket !! FAN !!

Ja nu har jag fått gnälla av mig lite : ) ..

annars blir vecka lugn, i helgen (på lördag) ska jag överrraska Jokke med en romantisk heldag !! och jag längtar så efter att få skämma bort honom, och visa hur mycket jag älskar honom, han är verkligen mitt allt !!

Jag ber om ursäkt att jag varit dålig på att blogga, men som ni läste där uppe har det hänt en del så jag har inte riktigt haft ork eller lust till det.

Hoppas ni får en skön kväll mina vänner.

Lax och lite sånt..

Idag åt vi lax till lunch, riktigt gott !! nu har jag precis kommit upp från ett varmt bad. Jokke är uppe och tränar. Ikväll ska vi hem till svärmor och Kenneth, äta kyckling curry och ris. Sen spela massor med spel !!

imorgon jobbar jag mellan 11-16 på konsum, sen är det gymnastik på kvällen.

Jag känner mig inte spec motiverad till att skriva idag heller..


Tjolahopp..

Precis lika trött idag, kan bero på att hela gårdagen bestod av sova.. Det var riktigt mysigt, vi låg i soffan hela dagen, beställde pizza och bara mös !! Det är sånt söndagar är till för.

Idag är det riktigt fint väder, så när vi har städat färdigt ska vi bege oss ut på en långpromenad. Ikväll ska vi hem till svärmor och mysa med spel.

Hoppas ni får en bra dag.

Jokke, jag älskar dig så otroligt mycket !!


Jag är så rolig så..

Hade riktigt trevligt igår !! Massor med sång, dans, spelande och mys. Tack ALLA tjejer för en kalas kväll !!

Haha jag gnällde på dem som inte skulle ut igår, sen slutar det med att precis när vi kommit in till stan hoppar jag in i bilen igen och åker hem. Jag var ALLDELES för full. Kunde knappt stå på mina ben så det var hem och lägga mig i sängen, eller ja så långt hann jag inte. Jokke fick bära in mig från hallen. Sen har han filmat mig för jag låg och pratade en massa och höll på med mina händer och sånt, haha skit skumt.  Så idag mår jag INTE bra som ni förstår.

Lägger in bilder och sånt imorgon för jag ska spendera resten av dagen i soffan med min kärlek..


Helt hysteriskt !!

Igår kväll var vi hos svärmor och spelade spel och tittade på lets dance, riktig myskväll !! Vi spelade vårt nya spel "helt hysteriskt" och jag kan säga som så, att det var verkligen hysteriskt roligt !!! kan rekommendera det !!

Vaknade vid nio tiden av att Jokke höll på här hemma, sen kunde jag inte somna om.. Ringde lite "vardagliga" samtal till familjen sen steg jag upp.. sitter här nu och väntar på att kaffet ska bli klart. Efter frukost ska jag ner till Ica och handla lite sen hämta ut mina nya skor : )

Resten av dagen blir det att städa och ta-hand-om-mig-själv-dag. Ansiktsmask, pormaskplåster, tandblekning, raka ben och sånt smått och gott. . Är ju ensam hemma då Jokke är och fiskar med Tim.

Nej nu ska jag in i soffan.

Vi ses ikväll tjejer !!  och vi andra ses i dimman !!!

Pussochkramochhej

måste gnälla lite... vi blir nio tjejer ikväll och vi är endast tre som ska ut !!! tråkiga eller vad?? Visst två stycken är gravida så sjävklart förstår jag det. Men ni andra är fan tråkiga !! och ja Sandra ska jobba så hon är snäll och erbjöd sig att köra och det är alltid uppskattat. Förresten. Grattis till Sandra som slutat röka, slog vad med henne bara för jag slutat. Så nu är både jag Julia och Sandra rökfria !!

Kärleksförklarning.

Fick hem sakerna jag beställt från bluebox idafg, en bok "kärleksförklarning heter den "

 Denna fick Jokke av mig : )

Sen Tandborsthållare, betällde mannen och kvinnan. Passde jättebra i vårt badrum.




Bilderna lånade från http://www.bluebox.se

Nu ska jag lägga mig och vila lite, Jokke är uppe och tränar. Blir spelkväll hemma hos Svärmor och Kenneth ikväll. trevligt !!


Kommer inte överens !!

Idag kommer jag och mitt hår verkligen inte överens !!! HATAR när det blir såhär... blä..




Puss

Takida.

Jag älskar verkligen deras låtar, Burning inside är en av mina och Jokkes låtar.. Har en till och det är bed of roses.

Idag fick jag sovmorgon till elva, riktigt skönt !! Sitter nu och äter frukost, Jokke är hemma och håller rast. När han kört ska jag hoppa in i duschen sen göra vid mig. Ska va i skolan halv ett, hade tänkt hinna ett par ärande innan. Ska få våra betyg idag, jag är inte spec nervös. Det viktigaste är att jag blir godkänd.

Ikväll ska vi ev gå på bio, men vi får se. Vi är inte riktigt sugna på det. Hade hellre tagit en hemma kväll med spel och lets dance, får ringa och se var svämor tycker om det.

Sen imorgon är det full rulle hela dagen !! Och jag längtar så enormt mycket, Alla mina favorit flickor kommer hit och vi ska ha det så roligt ! Sen utgång, vet dock inte om det blir banken eller grand. Vi får se helt enkelt, mig spelar det ingen roll, bara jag får dansa  : )

nu måste jag pussa lite på Jokke innan han beger sig.

Hoppas ni alla får en fin dag och en trevlig helg.


You never walk alone, I´m always by your side.

Kristianstadbladet.

Precis hemkommen, dagen har gått riktigt fort. Har suttit i kassan hela dagen.. nu ska jag mysa en massa med Jokke för jag har inte träffat honom på HELA dagen, och jag har saknat honom massor !!!

Imorgon är det skola, ska få betygen bara.

Sov gott mina vänner.

Coop..

Godmorgon, usch vad trött jag är idag.. Idag är det jobb på konsum mellan 10-20.15 en lång dag med andra ord.
Ska in i duschen nu sen sminka mig och sånt..

ha en bra dag mina vänner

En vinare på kylning..

Vilken jävla piss dag !!! ja fy fan, jag tänker dock inte skriva varför då jag inte vill vara "för" personlig, men detta var ju det värsta som kunde hända just nu med tanke på allt vi planerar !!! HELVETE !!

Jag säger bara det, tur jag har världens underbaraste Jokke och mina vänner Julia och Sandra som idag stöttat mig, tack !!

Nu har jag precis lagt en vinare på kylning, för ikväll ska jag unna mig en flaska eller tre !!! Julia kommer snart hit igen, vi ska titta på film och mysa ikväll..

Ja det var väl allt jag hade att skriva för stunden...

Svängluckor !!

Ja det borde vi ha här hemma, för jag är fruktansvärt dålig på att stäna luckor, garderober, lådor ja allt som jag öppnar.. när jag bodde hemma gnällde mamma på mig varenda dag, och nu gör Jokke det. Till och med Julia när hon är här,  men tror ni jag lär mig ändå? Nej... jag har precis bättrat mig på att sätta dit en ny toarulle när den är slut, tycker det är bra! så svängluckor hemma hos oss borde funnits.

Idag är det jobb som gäller för oss båda mellan 07-15 - 13.00 i em kommer Julia hit och dricker kaffe och spelar skippo :) Kan ju se om hon kanske vinner (väldigt liten chans) annars blir det en lugn dag/kväll.

Jag hoppas att vår chef kan va lite snäll mot Jokke nu, men det skulle inte förvåna oss om hon sätter stopp för detta med. Men då blir det till att kontakta facket.. Han vill ju så gärna ha detta jobbet, och han behöver ha något mer "grabbigt" så det skulle verkligen passa honom kalas.

Jag älskar Jokke mer och mer för var dag som går, han är mitt allt !!

Ha en bra dag mina vänner.

Nelly the elephant

Ny låt Lisa..  "Är man klok så borde man gå men vem har lust att va rationell?"

Idag är det städa som gäller på betaniavägen, ska storstäda och ha oss. Sen ska tandblekning och lite sånt med göras idag. Ska skriva lappar till gymnastiken till ikväll med. Julia jobbar så det är jag och Malin ikväll.

Lyssande på mitt lilla fejs och jag och tänkte tillbaka till tiden då jag, Hanna och Lisa alltid umgicks. Saknar den tiden, dem festerna ja allt. Vi hade verkligen så roligt tillsammans !!


 Jag och Hanna sommaren 06


 Jag och Hanna Vintern 06

Hade tyvärr inga foton på mig och lisa, får ordna det på lördag : )

Nej nu har jag snart druckit upp kaffet, så nu är det städa som gäller.

Ha en bra dag mina vänner.


Kolsyrat vatten med päronsmak !!

Idag har jag hämtat mitt paket från hm, så nu vet jag vad jag ska ha på mig på lördag ! Min nya lila klänning !!! Allt passade utom en svart klänning som var på tok för stor, blusen älskade jag så nu har jag beställt en vit, grå och en randig !!

Allt har gått bra på jobbet, var inom mormor en sväng och hälsade på nu efter jobbet lånade två filmer av henne, hade tänkt se någon ikväll . Vi båda är lediga imorgon och det ska bli skönt.

Sov gott mina vänner.

Måste bara säga att den godaste drickan som finns efter öl är ramlösa !! Fan vads gott det är !!

Nu ska jag gå och mysa med jokke


Så Lisa..

Lisa, nu har jag en liten tävling till dig..

"Bäst jag smetar på nåt grejs, creme och ögonskugga"  : ) Vilken låt ärer

Ja då har jag haft lång sovmorgon idag och det var skönt, men jag vaknade med en sprängande huvudvärk och det var inte så kul. Har precis druckit lite kaffe. Ska in i duschen sen fixa till mig lite, sen köra till jobbet vid halv ett.

Jag längtar till på lördag som ett litet barn längtar tills julafton..


 Sara    Julia   Sara   Hanna

 Lisa   Sandra   Linda

Ute faller snön..

Ja nu är det rena vintern i Tollarp.. massor med snö, mysigt men jag tycker inte om när det är kallt ute..

Nu har vi jobbat färdigt för denna helgen,  jag har precis kommit ut från duschen. Sitter nu här i soffan och tittar på The Holiday, riktigt bra film. Ska strax krypa ner bredvid Jokke som ligger i "sin" soffa.. och bara mysa ner oss. Vi har båda sovmorgon imorgon och det ska verkligen bli skönt. Jag skulle egentligen varit ledig imorgon men dem ringde från konsum (mitt andra jobb) och frågade om jag kunde jobba mellan 13-20.15 och visst kunde jag det !! Jag tycker det är riktigt roligt att jobba där !! Och Jokke jobbar ändå kväll. Men på tisdag är vi lediga båda två och det ska bli mysigt.

Nej nu ska jag mysa med världens finaste sambo.

Sov gott

Du är min man !!

Som jag älskar Jokke, han är verkligen världens underbaraste !! Han är allt jag önskat mig, och aldrig att jag kommer släppa taget om honom ! Han är min och vi ska uppleva och dela allt tillsammans.

Idag jobbar vi delad tur, och vi båda är riktigt trötta, så efter ett blir det snabbt hem slänga av sig kläderna och mysa ner oss i soffan, längtar redan !

Ja och så snöar det ute, det är inget jag känner någon glädje av.. men vad ska man göra. Det är har iaf inte hunnit bli så kallt och det är skönt. Är glad att jag tog en bil i morse.

Åh vad jag längtar tills på lördag, att få gå ut och dansa !! Riktigt längesen sist !!

 Jag älskar dig av hela mitt hjärta Joakim Kristoffer Löfstedt!!!


RSS 2.0