Liten blir stor

Skönt att ni förstår min reaktion, anledningen till att jag valt att sätta lösen är för att jag inte vill ha bilder ute på Neo som vem som helst kan se. Nu menar jag absolut INTE att det är något fel med det så missuppfatta mig inte utan det är ett val jag och Jokke har gjort därför är det riktigt tråkigt att folk inte kan respektera detta.

Liten har blivit stor.. Nu märks det att Neo växer, igår när vi skulle ta på en pyjamas i strl 50 så var den för kort : ) Och han drunkar inte längre i strl 56. Han har växt 5,5 cm och gått upp nästan 1 kg sen han föddes och det märks nu :) Det är så roligt att följa hans utveckling, han är med mer och mer för var dag och man ser riktigt hur han lyssnar när vi pratar med honom, vi gör det myckert. Berättar vad vi ska göra och vad vi gör och har gjort. Ibland när jag ska amma så säger jag "ska du ha mat nu" då spottar han ut nappen, så sött : ) Även om han inte förstår det.

Nu ska vi äta frukost sen in till stan och fotograferas till kristianstadbladet, i em ska jag baka lussekatter  : )

Bakade förresten en jättegod saffranskaka igår ! : )

Hörs senare, hoppas ni alla får en bra dag !


Riktigt tråkigt..

Det är någon jag inte kan lita på.. jag har gett ut mitt lösen till 25 stycken och ibland har jag över 31 läsare, lite märkligt detta.. Får ännu en gång byta lösen dock kommer inte alla att få det nu. Tråkigt att folk inte kan respektera att jag har lösen och inte vill att man ska ge det vidare, men tydligen förstår inte alla detta? Jag vill inte att vem som helst ska läsa min blogg då jag har bilder på Neo.

Julskyltning

Hej vänner !!  Ska summera helgen lite :)

I fredags var Sara här och bakade pepparkakor, gick väl lite si och sådär men trevligt hade vi och det är huvudsaken : ) Kvällen blev det tacos, idol och mys.

I lördags var vi på juluppvisnignen på gymnastiken, efter det åkte vi hem till pappa och Jill i linderöd. Där bjöds det på god mat och dricka. Var inte hemma förräns halv elva så det blev sent : ) Neo var lika snäll som alltid.

Idag ska vi in på julskyltningen i stan, hade tänkt städa lite här hemma inann dess.

Jag skulle vilja se New moon på bio men ALDRIG att jag lämnar bort Neo nu, han är alldeles för liten för det även om det bara handlar om ett par timmar men det är ju inte därför man skaffar barn. Jag tycker det är jättejobbigt att gå till affären utan Neo så det kommer verkligen dröja innan någon får passa honom : ) 
 
 Myser med pappa

 Myser med mamma












Här har ni lite bilder på vår skatt.


lite tips och ideer : )

Ni som haft dop, har ni några tips och idèer att dela med er? Sitter och planerar en massa men man kan aldrig få för mycket tips : )

Idag ska vi till sporthallen här i tollarp och titta när gymnastiken har juluppvisning, Det är första gången jag själv inte är med. kommer kännas konstigt att sitta i publiken.  Sen ikväll ska vi hem till pappa och hans fru och äta mat.

Imorgon är det julskyltning och jag längtar !!


bjuder på bilder ikväll eller imorgon, kameran är på laddning nu.

trevlig lördag !


Jag ska bli faster!!

Jag ska bli faster i slutet av april och Neo ska få sin första kusin på min sida : )

Idag har vi varit hos Tobbe och Sara och titta på deras akvarium och ul bilderna : ) Spännande.

orkar inte skriva mer ! Godnatt


Massage..

Hej vänner ! Nu ska vi snart köra in till stan, ska gå lite ärande innan det är dags för mig att få massage. Detta kommer bli första gången jag är ifrån Neo en längre stund och det känns lite vemodigt. Förra fredagen var jag i affären utan honom i 10 min och det var jobbigt, så vi får se hur detta går.

Vi har verkligen en otroligt snäll bebis och det är jag verkligen tacksam för, skönt att han inte fått mitt humör : ) Just nu ligger han bredvid mig här i soffan och sover och han är världens vackaraste! Ligger och ler i sömnen och då smälter mitt mammahjärta !! Som jag älskar min son !!!

Nu ska jag svara på lite kommentarer, hörs senare idag !!


glöggmys

Neo väger nu 3670 och är 53 cm lång, han växer så det knakar : ) Är lite över sin kurva men det är bara bra då  han var på gränsen för liten när han föddes.

Nu håller jag på med dopinbjudningskorten, dem ligget och torkar nu, Neo sover och Jokke är och tränar så då passar jag på att sitta vid datorn, det är ju massa bra på tv ikväll så då blir det inget.

Köpte glögg idag så det ska jag dricka ikväll, Jokke tycker inte om det.. Men då blir det mer till mig, sen göteborgs pepparkakor bakade med smör : ) Vilka är era favorit pepparkakor? vet ni var man kan köpa pepparkakor doppade i choklad?

Som jag längtar till imorgon då jag äntligen ska gå på massage : ) Fick det av Julia och Sandra när jag fyllde år men eftersom man helst inte ska masseras som gravid så valde jag att vänta, och det ska verkligen bli skönt. Har aldrig gått på massage sen har jag så fruktansvärt ont i ryggen efter förlossningen så det ska verkligen bli underbart !!


 Min fina familj myser i morse

 Sovrummet, har inte fått upp tavlor ännu :)

 köket

 köket

 storarummet, ska ta ett bättre kort sen.

 Lite av Neos rum, är dock inte ens halvklara där inne..

 Var inte så road av att sitta i babysittern idag.


Nu börjar ugly betty, Jokke är hemma och Neo vaken. Nu blir det tea och macka och massa mys.
trevlig kväll !


lite snabbt

Tack för ni tog er tid att svara om blöjor, vi är mest nöjda med Libero men man måste klart pröva sig fram : )

Nu har jag pyntat klart här hemma, lägger upp bilder senare idag, blev inte att jag började med dopkorten igår så det ska jag pyssla med i em, men först är det dags för bvc.

Vi hörs senare vänner !!

Puss&Kram


Julshopping

Idag har vi varit på utflykt nästan hela dagen.. Började med en tripp till Eko för att inhandla julgardiner och det hittade vi, samt lite annat. Köpte bla blöjor till Neo märket Huggies, tänkte pröva dem och se om dem är bra, ni som har barn vilket märke gillar ni bäst? När vi handlat färdigt på Eko körde vi mot stan. Skulle köpa en mössa till mig och det fann jag på hm, sen köpte vi pyssel som jag ska ha till Neos dopinbjudningskort. Innan vi åkte hem gick vi inom apoteket och köpte nässug till Neo. På vägen hem körde vi inom den nya godisaffären i stan och det var rena himmelriket, plockade ihop en påse till min Mormor som är den största gottegrisen jag känner, så när vi kom till Tollarp körde vi inom henne och lämnade den och då bjöd hon på kaffe och kokostoppar, blev ett par timmar där då hon kelade en massa med Neo : )

Nu har vi ätit och kollat klart på ullared, Neo har vaknat och är hungrig så Jokke byter på honom sen är det amningsdags. Jokke ska till gymmet sen och jag ska stryka gardinerna och hänga upp dem sen börja med dopkorten.

Hoppas ni haft en trevlig dag och får en fortsatt trevlig dag.


dagens Neo

 redo för en tur till stan

Kalas fin

 Kalas fin

Kalas och bilder

Hej vännmer ! Gårdagen var mycket trevlig, blev grillade kotlett och till det rotfrukts och potatisgratäng riktigt gott var det ! Mysigt att grilla nu på hösten.

Idag ska vi på kalas hos mammas kille, sen ska det storstädas här hemma sen blir det en lugn kväll med en bra film och mys.

Jag dricker väldigt sällan kaffe nu sen Neo kom, har blivit mer Tea och igår köpte jag ett riktigt gott cocos tea på maxi som jag verkligen kan rekommendera.


 Det godaste teet jag druckit !

 Dags att åka


 Grilla

 maten

 Jörgen, Mamma, Simon, Lillebror och Victor

 Jokke, Jörgen och Mamma
  Neo hos morbror Adam

 nöjd efter ett blöjbyte : )


Grilla och julmys

Hej vänner ! Idag har jag och Neo varit med Mamma och hennes kille på julmässa på yllan. Fick ingen riktig julstämmning men kul att komma iväg lite, blir ju lite låst när Jokke har jouren då vi bara har en bil.

Ikväll ska vi hem till Mammas kille och grilla så nu ska jag bara "piffa" till mig lite.. Hoppas ni alla får en trevlig kväll !


 - -tog lite bilder på min älskade son

 Han tittar hellre på när pappa spelar forbollsspel än på sin mamma : )

Fredagsmys !

Hej vänner ! vilket härligt väder det har varit idag, jag och Neo gick en långpromenad på över en timme. Riktigt skönt var det. Annars har vi inte gjort så mycket idag. Nu ikväll ska vi hem till mamma och äta. Jokke är just nu ute på larm, men han skickade att dem var på väg tillbaka nu så jag ska försöka klä på Neo utan att väcka honom : )

Hoppas ni alla får en trevlig fredag och helg !

Ett stort Grattis till Linda och Tim som idag fått en liten prinsessa : )


 Ut på promenad

 Sover gott


Regn och ruskväder

Idag har Lisa och Vibeke varit på besök, Vibeke känns jättestor jämfört med Neo iof är hon ju 7 månader så det är inte så konstigt : ) Så go var hon och flörtade hejvilt med Jokke, får nog förklara för henne att han är min : ) Bytte blöja på henne och det var lite annorlunda jämfört med lilla Neo, kändes konstigt med att där inte var någon snopp haha. Hon var väldigt nyfiken på Neo, tog fint hans hand sen drog hon den mot sin mun och öppnade den haha så söt så.. Vi fikade och traggade massor, riktigt trevligt. Var längesen vi träffades, tråkigt och dumt. Vi bor ju inte långt ifrån varandra, visst det har ju inte blivit något nu då Neo inte är mer än tre veckor men vi får bättra oss tycker jag..

nu har vi precis ätit, kåldolmar och potatis med brunsås. När Neo vaknar ska han bada sen ska jag in i duschen sen blir det tända ljus och mys i soffan. Greys sen : )

nu ska jag läsa lite bloggar : )

Trevlig kväll i ruskvädret.




Bvc

Idag har vi varit på bvc, Neo väger nu 3440 och är 51,5 cm lång. Han växer bra : ) Igår och idag har han ätit massor, samt inatt så jag¨är lite trött, men jag antar att det går lite i vågor att ibland äter han mer och ibland mindre. Miniform hjälper bra mot hans mage och det är vi glada för, för hans skull. Nu ska jag diska lite,  Jokke och Neo myser i soffan : )

Mys söndag.

Idag har mormor och morbror Hebba varit här och fikat, Hebba har inte träffat Neo innan. Efter dem varit här begav vi oss ut på en lång promenad, riktigt skönt var det men vi båda var ganska trötta när vi kom hem. Gick inom ica och handlade kvällsmat. Ville köpt hallonpaj men dem var slut, även på hemköp så jag bestämde mig för att göra egen : )

Nu sover Neo och Jokke spelar x-box. Jag ska ta tag i disken sen ta en varm dusch sen blir det mys i soffan resten av söndagen.


 Kycklingfilè med vitlökssås och rotfruktsgratäng och sallad.


 dagens Neo : )

 Skönt att sova på armen : )

Vaccinet, Jordens undergång?

Som ni alla vet är det hysteri över svininfluensa vaccinet, man hör nya saker varje dag. Idag fick jag höra det värsta, tänker inte nämna några namn men denna personen tror alltså att vaccinet är framtaget till att minska befolkningen på jorden och att alla som tar det kommer att dö av det.. Jag blev helt ställd av detta, hur jävla trög får man va? Är det därför politiker och läkare försöker komma före i kön? Jo men det är säkert så.. Vaccinet är jordens undergång helt klart !! Trögare människa har jag aldrig stött på. HAHAHAH


Jag är så stolt över Neo, att jag och Jokke lyckats med något så perfekt ! Jag var inte spec duktig i skolan eller så känner väl aldrig direkt att jag varit stolt över något eller att jag lyckats bra med något, men dagen då Neo föddes då kände jag det, att jag gjort något bra och det är jag mäkta stolt för !! Kärleken till honom är oändlig, han är det finaste mina ögon skådat. Jag kan ligga och titta på honom hur länge som helst och bara njuta och känna lyckan, det är verkligen underbart !! Han är skapt av kärlek och vi ska skämma bort honom med all kärlek vi har !


Bilder..

 Neo myser i babygymmet

 En vanlig syn när Neo ligger i vagnen : )

 Min stora kärlek !! Lyckades ta en precis när han tuggar : )

 Kvällsmys

Mina favoriter.



Tänkte tipsa om lite produkter till er



 Max factor anti age, Min favorit foundation




 Lancome Amplicils, Helt klart den bästa mascaran jag någonsin prövat !




 Loreal Elvital, riktigt bra shampo och balsam för färgat hår, luktar otroligt gott med !



 Ldb Lotion Creme Rich Shea, härlig lotion som luktar gott.



 Palmolive aroma terapi den lila, luktar otroligt gott och håller torrt : )


Palmolive aroma terapi, luktar jättegott.



Nivea Nivea Visage  Clear Up Strips, riktigt bra pormaskplåster.






Försäkring !

Ni som har barn vad har ni för försäkring?


Byte av lösen

Jag kommer byta lösen, ni som har skriv kommentar då jag inte minns dem som fått det.

Dopdag.

Igår ringde Jokke prästen här i tollarp och bokade dag för dopet, jag är helt uppe i varv på allt som ska fixas ! Det ska bli så otroligt roligt! Det är ju en av dem största dagarna i vårt liv! ska pyssla ihop egna dopinbjudningar så jag letar lite efter sånt på nätet, har hittat en del. Sen massa dikter och sånger och allt ! Det är ju dock inte förräns i januari men ni som känner mig vet hur jag är, vill göra allt direkt : ) och det gäller att planera och vara väl förberedd för denna dagen ska verkligen bli speciell för oss och vår älskade son !!

förövrigt är Neo världens snällaste, han har haft lite bubblig mage så vi köpte miniform till honom i måndags och det har verkligen hjälpt, han fiser och bajsar hur bra som helst : ) Det är så härligt att han redan har sån personlighet, han vägrar tex amma när blöjan är minsta blöt, sen när han är klar behövs det byte igen då han ofta bajsar när han ammar, sen säger han alltid till när han gjort i blöjan och det är jättebra tycker jag ! Jag liggammar ju oftast och då lägger jag en tunn bomullsfilt på honom för att jag inte vill han ska frysa och sen för det ska bli lite mysigt, då grymtar han och sparkar bort den haha, så underbar är han !


Nej nu ska jag passa på att duscha medans Neo sover.


obeskrivlig lycka

Jag vet att min blogg är tråkig just nu, men jag har varken tid lust eller ork att blogga. Jag bara njuter av vår nya familjemedlem. Varje sek Neo är vaken vill jag gosa, lukta och pussa på honom. Han är så underbar, kan sitta och titta på honom hur länge som helst och bli varm i hela kroppen, denna underbara lilla människan har legat i min mage, det är han som sparkat och haft sig där inne, nu är han här och förgyller mina och Jokkes dagar,  detta är livet helt underbart. Jag finner inga ord som kan beskriva detta, vi lever i vår bubbla, är mest hemma och njuter. Vill inte ut på en massa då Neo bara är två veckor och behöver lung och ro runtomkring sig. Vi myser mest hela dagarna, tar en promenad och fortsätter njuta. Min kärlek till Jokke är ännu starkare nu, tänk nu är han är VÅR son skapad av kärlek, detta är lycka detta är livet.. Vad levde man för innan? Jag är verkligen världens lyckligaste och jag älskar mina pojkar av hela mitt hjärta, dem är mitt liv.



 Min stålman

 Vaken kille myser hos pappa


 tittar på när pappa äter frukost

 väntar på att mamma ska ta på sig jacka och skor så vi kan gå ut.


nu vaknar Neo så nu har jag inte tid till detta mer. Trevlig dag !


Mor och Son



  Världens lyckligaste !

Shopping till Neo

 Neos babygym





 Prövar sin babysitter

 Prövar babygymmet

 och en overall köpte vi med : )

 Ut och åka vagn

 Myser med pappa.

Neo

 trött kille

 ut och åka vagn.

 Myser på ullfilten


 Tycker inte det var skoj att bada.

RSS 2.0