Magbild v.32



-älskar min Jokke


Ännu en jobbig dag.

Bebis trycker på så jag har jättejobbigt med andningen, blir värre för var dag som går. Känns som jag inte får tillräckligt med syre så jag har en fruktansvärd huvudvärk. Jag LIDER verkligen av detta.

Någon som varit med om samma, som jar något tips?

V.32

Vecka 32

Kroppen: Man kan lätt bli andfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir andfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.
I vissa landsting görs ett extra ultraljud i vecka 32 för att kontrollera att barnet växer som det ska.

Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

Från www.familjeliv.se





Senast uppdaterad ( 2009-03-12 )

I magen:

Graviditetskalender vecka 32

Lanugohåren som har täckt barnets hud börjar försvinna. En del kan finnas kvar på axlar och rygg när barnet föds. De flesta rynkorna i ansiktet är borta och barnet utvecklar förmågan att svettas. Rörelserna i magen kommer att vara som starkast den här veckan och de övergår nu mer till att kännas som knuffar eftersom barnet får allt mindre utrymme att röra sig i. Barnet har nu mycket goda chanser att överleva om det föds.



 

Mamma:

Om du hastigt svullnar och samtidigt ökar snabbt i vikt kan det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Det är allvarligt och orsakar högt blodtryck. Om du misstänker att du har drabbats av havandeskapsförgiftning måste du kontakta din barnmorska omgående. Havandeskapsförgiftning kan leda till försämrad tillväxt hos fostret. I sällsynta fall kan det vara livshotande. 

Eftersom kroppen förbereder sig inför förlossningen kan du känna förvärkar. De påminner om mensvärk.

Partner:

Du och din partner kan tillsammans läsa om förlossningen och olika smärtlindringsmetoder. Det är en trygghet att ha kunskap om vilka alternativ som finns och deras för- respektive nackdelar.

Mödravården:

Fortsätt att besöka din barnmorska varannan vecka.


från www.barntotal.se

snart 2 månader

Känns som jag har en flyttfirma i magen.. Helt sanslöst som bebis bökar och har sig, precis under bh´n. Känns som den försöker ta sig ut¨på något sätt : ) Men det är riktigt mysigt att känna men ibland känns det som en orm slingrar sig där inne.. Åh jag blir knäpp av denna väntan !!!

På fredag är det 2 månader kvar till bf !!!!!!!


 Vi längtar så enormt mycket efter dig vårt lilla mirakel !

Fräknar.

Och jag har nya fräknar
och prickigt sommarskinn..

insåg precis att jag är nog lika fräkning som Pippi långstrump.


Denna gilla ja !



Klara mig dock bra utan att titta på Carola.. usch

föräldrar snart !

Tänkte på det innan, på Torsdag går jag in i v.32 och på Söndag går Sandra in i 35.. tänk nu är det inte alltför länge tills vi ligger där och snusar på våra bebisar !!

Ska umgås med den tjocke idag, haha.. Ska lura med henne till stan i em och hämta min mobil, tråkigt att köra själv. Sen måste vi självklart njuta av det underbara vädret.

Jag längtar så jga blir knäpp efter vår bebis, vill bara att tiden ska gå nu så vi får träffa henne/honom. Vi känner oss verkligen redo att bli föräldrar. Fast vi är ju tacksamma för varje dag bebis vill stanna då den behöver lite till tid i min mage.

Älskar min Jokke.

Magen v.31

















dem två översta är tagna igår den andra för ett par dagar sen..

Ny mobil

Köpt ny mobil, får dock inte den förräns på tisdag då dem vat slut. Hoppas den gamla vill hålla sig tills dess, har fungerat ett par timmar nu iaf.


 


Älskar min Jokke

shopping

           Fick hem det jag beställt idag : )





 Var bara tvungen att köpa denna när vi var i stan idag : )


Depp.

Idag är det depp, det enda jag ser fram emot är bebis ankomst.

Bus bebis..

Vår bebis är en riktig buse på kvällarna, helt sanslöst. Och nu busar h*n även när Jokke har handen på magen, hel vild och det gillar vi.

Har Ronja här inatt, mys.

Nu ska jag in i duschen sen mysa med min sambo !!

Godnatt

V.31

Vecka 31

Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ansöka om havandeskapspenning nu. Det gör du hos försäkringskassan.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.


Mörkrädd.

dagen igår var pekka, när vi satt och åt kvällsmat fick jag migrän sen mådde jag pekka resten av kvällen, och självlart kom en massa annat med. Är inte alls på humör idag.

Vuxna människor, att man kan bete sig så är skrämmande. Älskar min Lillebror, storebror och Mamma, och sjävklart Jokke och bebis.

Tack Jokke för ditt stöd, vad skulle jag gjort utan dig?!

Går in på Jokkes blogg och får läsa detta, som jag älskar honom.

Och slutligen för idag så vill jag bara säga att jag älskar min Johanna mest av allt. Du betyder allt för mig och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dig. Du är mitt allt! Känns i hjärtat när jag hör dig, ser dig eller känner dig. En magisk känsla som inte går att beskriva och som jag aldrig känt förut! Älskar dig...

Tråkdag..

För övrigt är detta en tråkdag.. Jag avskyr verkligen att bara vara hemma. Jag trodde jag skulle kunna jobb till typ dagen innan jag skulle föda men min kropp tyckte annorlunda. Så nu går jag hemma och ska göra det till bebis kommer sen fortsätta men det blir ju helt annorlunda då. Igår kväll städade jag i Jokkes garderob, vilket var dumt för då hade jag haft något att göra nu. Har bäddat sängen, städat min garderob, diskat och städat undan här.. så tråkigt. Ska nog gå ner till affären och köpa hårfärg och färga håret, något att fördriva tiden med. Ska tömma byrån som mamma ska få med, så vi kan bli av med den. Måste bära ner Tvn och tvbänken som står i barnrummet..

Ringde Abk innan, dem kommer inte göra vid rummet innan oktober och då struntar vi i det, eller jag känner så iaf. För jag vill inte ha dem här när vår bebis har kommit, hoppas verkligen vi hittar en annan lägenhet snart, vill så gärna ha en marklägenhet.

Nu är bebis en vilde igen, jag skulle verkligen vilja se vad h*n sysslar med där inne, ibland känns det verkligen som h*n möblerar om där inne..

Anna skrev precis att hon kommer hit en sväng sen, hade glömt det : )


får väl ta och klä på mig något, går fortfarande runder i Jokkes tröja : )


många läsare..

Jag har mellan 80-100 läsare varje dag, och jag har ingen aning om vilka ni är.. Skulle varit roligt om ni skrev vilka ni och lite sånt? : )


Kan tipsa om att läsa Neas blogg.


denna enorma längtan, 71 dagar kvar.

Vad bjuder då denna dagen på? Vaknade tidigt som alltid nuförtiden.. Sover jättedåligt om nätterna, vaknar varannan timme och går på toa sen har jag svårt för att somna om.  Sitter nu här med mitt tea, känner mig småförkyld, kanske är det för kallt för att ha fönstret öppet på nätterna nu? ..

Ska krypa ner i soffan nu och se om där är något bra på tv annars slänger jag igång lite vänner, det är alltid uppmuntrande : ) Bebis har nog inte riktigt vaknat då jag bara känt lite hur den rör sig, det är bra h*n är morgontrött precis som sin mamma.

På tal om Mamma så längtar jag så otroligt mycket tills jag ska få bli det, få någon att skämma bort med all kärlek, någon som är beroende av mig och Jokke, som bara är vår !!! Åh vad jag längtar, alla säger att deras grav går fort, men det tycker inte jag min gör, jag längtar mer för var dag som går vilket är självklart och jag ser inte fram emot något annat än dagen då vårt barn ska födas. JAG TOKLÄNGTAR VERKLIGEN !!



: )

Idag har det städats, fixat i barnrummet och lite sånt :  ) Adam har varit här hela dagen och blir hämtad vid nio ikväll.

Har precis ätit kvällsmat, kycklingwok och ris riktigt gott !!

Jokke är nu och tränar och jag och Adam myser i soffan.

 Sängen är bäddad : )

orkar inte skriva mer nu.

Fullt hus

-vi håller på förfullt !!! skruvar möbler och har oss, eller ja Jokke gör det. Jag vilar och tittar på.. är världens tröttaste människa nuförtiden. Och bebis är en buse i magen : ), sängen är uppe och bäddad kunde inte hålla mig!! Denna längtan är enorm!


sängen, garderoben, bokhyllan och högskåpet är uppe. Får se om skötbordet skruvas ihop idag eller väntas. Jokke behöver ju pausa lite.

Nu ska jag dricka Cola, som är det godaste som finns !!

Ikea.

Igår var vi på Ikea och handlade massot till bebisrummet, dock fanns inte högskåpet så det ska vi åka till älmhult och köpa idag.

Va på kräfskiva hos mamma igår, jättetrevligt.

Hinner inte skriva mer nu.

Och till Jenny, jag vet inte vem du är eftersom du har lösen på din blogg, skulle gärna vilja ha det om jag får? : )


Vilken människa, helt sjuk !!

 Helt sjukt..


http://amandavardet.blogg.se    Man blir på fullaste allvar mörkrädd.

Shopping och magbild

 Köpte byxor till bebis igår, ursäkta min mage kom med.
   en body (Framsida) (Baksida)

 Mössor. 


 Också en magbild : )


Idag ska vi till Ikea och handla det sista till bebis, nu blir det frukost. Ikväll ska vi hem till Mamma på kräftskiva !!

Trevlig dag !

Gratis bio.

Bli medlem på Gratis bio  och samla enkla poäng genom att delta i undersökningar, tävlingar, få varuprover, besöka nya sajter och ta del av intressanta kampanjer. Poängen kan du sedan växla in mot biobiljetter eller presentkort till valfri butikskedja!





bäddat vagnen..

 Var tvungen att provbädda.. är lite sådär nu, tänk om den är för liten vagnen? Suck.. hatar min beslutsångest!!

 men det blir säkert bra.. : )

Stan och lite så..

Nu har jag precis kommit upp från en långt bad, prövade min ansiktsmask "hot vanilla" så gott det luktade, skönt att ha lite egentid ibland. Ska smörja magen och lite så sen får jag se vad man ska ha för kläder idag, konstigt väder.

I em ska jag och Julia in till stan och shoppa, verkligen längesen sist.

Jokke jobbar kväll och det är tråkigt, men han är ledig hela helgen, imorgon ska vi till ikea och handla det sista till bebis : )

Nej nu får jag väl klä på mig och så.

Trevlig helg.

76 dagar kvar och grillning ikväll

Idag har jag och lillebror varit i stan, han skulle köpa ett spel till xbox men det fanns varken på Eko, Maxi, Onoff eller Elgiganten, eller jo det fanns på Eko och Onoff men där kostade det 300 kronor mer än på dem andra ställena, så det blev inget spel idag. Jag har köpt mig ett par skor, behövde ett par som är utan klack och lätta att ta på, fast detta är iof med snörning men dem var snygga : )

Nu har jag städat lite här hemma och diskat undan, Jokke är och tränar. Han kommer nog snart sen vid halv sex ska vi köra till huaröd och grilla med Jonas och Tezz och barnen, mys !

Julia ringde innan, blev lite orolig då vi inte pratat på ett par dagar, men blev glad att prata med henne . Hon frågade om jag ville till stan imorgon så det blir en sväng in imorgon med, ska se om jag hittar något på H&M fick ju presentkort där när jag fyllde år, tänkte egentligen spara det tills bebis kommit, blir ju roligare att handla när man kan handla mer könsrelaterat men vi får se om jag kan hålla mig imorgon..

Tänkte på det, väntar nog någon eller några veckor till innan jag sätter lösen på bloggen.. men sen ska jag ha det, tror även Jokke sätter på sin. Vill inte ha en massa som läser när bebis kommit, samt om jag/vi lägger ut bilder. Så känner iaf jag.

Trevlig kväll.

v.30

Idag går vi in i v.30


Vecka 30

Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.
De flesta föräldrar kommer nu att börja eller har redan påbörjat en föräldrakurs eller förlossningsförberedande kurs.

Barnet: Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor. Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud inifrån mammans kropp, bland annat ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en kraftigt trafikerad gata.




Utkast: till bebis ...

 till bebis

orkar inte lägga upp mer, godnatt

snart fit for fight

Nu har vi vikt in all tvätt, renbäddat i sängen, ska bre mackorna sen blir det sängen.. upp 05.30.. gääsp..

Älskar min Jokke mest av allt !!

Svettig tant !

Det är helt sanslöst som jag svettas hela tiden !! tur man slipper vara höggravid under högsommaren, jag hade nog legat i ett isbad den tiden då. Nu städas det här hemma, och jag måste pausa hela tiden för jag är så varm, det är skumt väder ute idag.

Jokke är och tränar, ska äta barbecue kycklingspett med potatisklyftor och grillade grönsaker sen !

Hittade inget i stan idag, eller jo.. en god ost på olssons ost, jag älskar ost, trots min mage inte gillar det.. men det får den tåla : )

Nu får jag väl återgå till städandet, tänkte försöka vara klar till unga mödrar börjar. Har fölossningskliniken igång men det är mest kjesarsnitt tycker jag, och det ska ju inte jag göra. (iof vet man aldrig men inget planerat iaf) Jag vill föda vanligt och skrika av all smärta haha.

När vi var på förlossningen häromdagen hörde vi två skrika kolosalt mycket, det lät som dem höll på att bli mördade eller något, då fick jag kalla fötter, inte mycket med Johanna då inte.. Jokke blev med lite sådär, men sen när man hörde en ny bebis gråta fick vi en helt annan syn och känsla, som vi längtar tills det är vår tur !!!

ändrade planer.

Blir en sväng till stan med Mamma och Adam, har toksteressat nu. Duschat och sminkat mig på 10 min : ) Hoppas solen vill titta fram i em.


trevlig dag !

Hämden är ljuv : )

Jag sover så dåligt på nätterna och vaknar tidigt, konstigt nog känner jag mig inte trött förräns på em. Idag eller snarare nu ska jag städa här hemma, sen ska jag se om Mamma och Adam ska ner till badet idag för jag vill sola och bada, all färg har ju försvunnit igen.. konstig sommar. Men nu är jag ju ledig till bebis kommer så jag ska passa på att vara ute så mycket jag kan. Bebis är verkligen helvild i magen, som doktorn sa så är dem det under dessa veckorna, när dem satte ctg på mig så sparkade bebis så man såg "plattorna" rörde sig, haha vilde ! Sparkar och har sig hela tiden, men det är bara mysigt. Värre när h*n är uppe vid revbenen, då gör det ont. .


Har precis skrivit ihop listan till imorgon, har ett helt A4 med saker till bebis sen ett papper med saker till mig, till Jokke och till hemmet, Blir nog massor med shopping imorgon !! : ) Ska bli kul att se hur många kissepauser vi behöver ta på vägen dit haha..

Nu ska jag ta ett tag med dammsugaren , och jag ska väsnas extra mycket i sovrummet och väcka våra idiot grannar !! haha Hämden är ljuv : )

Älskar min Jokke mest av allt !!

Underbart trevlig dag !!

Idag har jag varit och hälsat på Nea och Lovis, riktigt kul och mysigt. Vi har pratat bebis hela dagen, ätit mat och busat, myst med Lovis. Hon är verkligen helt underbart go !! Och världens sötaste !! Riktigt roligt att jag och Nea får barn samma år. Lovis får lära vår bebis massa hyss sen. Nea lyckades känna bebis sparka idag, hon är den enda förutom Jokke och mig som gjort det, tror bebis gillar henne : ) Som jag längtar efter vår buse, ska bli så roligt att se hur vår bebis och Lovis leker sen. Synd bara att Nea bor så långt ifrån oss.. Är ju en bit att köra.. Men det är inte hela världen : ) Tack för en jättetrevlig dag !!

Har även hälsat på Sandra en sväng med, skönt att allt var positivt för henne efter ul : )


Nu är Jokke och tränar och jag myser i soffan, är trött och har huvudvärk. Hyrde en film när jag var nere och handlade så får vi se vad Jokke tycker om den, strax börjar Lotta på Liseberg.

Trevlig kväll.


  Sötaste Lovis

 Pussa massor !!

Till Joakim

Jag älskar dig mer än ord kan beskriva, du är det bästa som hänt mig och för var dag som går inser jag mer och mer att du verkligen är den rätte för mig. Du gör mig till världens lyckligaste och jag vill åldras tillsammans med dig. Du får mitt hjärta att slå ett extra slag Joakim Kristoffer Löfstedt.


 Man kan aldrig säga för många gånger att man älskar någon.

lördag 81 dagar kvr

Har tappat suget att blogga men jag uppdaterar lite snabbt nu.

Känns som träningsvärk i hela magen då bebis busar hela tiden, Jokke sa igår att det känns som h*n möblerar om i hela magen och det gör det verkligen, aktiv bebis är det verkligen : ) Men det är mysigt trots det gör lite småont ibland.

Efter jobb igår åkte vi hem till Jonas och Tezz som flyttat till huaröd. och vilken fin lägenhten !! Jag blev helt förälskad !! Drack kaffe och lite så sen körde vi hem till Mamma och grillade, bara vi två mys ! Och gorr blev det. Tittade på barnaskrik och jäkelskap sen körde vi hem, åt jordgubbar och glass sen gick vi och la oss. Jokke jobbar delad tur idag och jag mellan 13-20.12.

Grannarna höll på till halv sex inatt, IDIOTER !! Jag blir så trött, ska vi behöva byta sovrum bara för att dem inte kan ta hänsyn till att det finns andra människor? Det är ju varenda natt dem håller på ! SUCK.

Min rygg är inte rolig idag heller, och dum som jag är tog jag på mig ett pass imorgon när jag egentligen skulle varit ledig.. jaja..

nej nu ska jag duscha och sånt,  ska köra inom mamma och släppa ut katterna innan jobb.

Trevlig dag

Jobbig natt..

Fy fan vilken natt, har knappt sovit alls. Kissat stup i kvarten, svettats som en gris trots fönstret helt öppet och fläkten igång. Ryggen har värkt något fruktansvärt. Nu väntas jobb 07.30 - 17.00.. mindre kul.


Älskar Jokke

V.29

Nu har jag precis kommit ut från duschen, bloggar lite nu medans håret torkar. Idag går vi in i vecka 29, jag tycker tiden går långsamt.. får hoppas det vänder nu när det börjar närma sig. Idag är det jobb som gäller mellan 13-18 sen ikväll blir det nog till att ta det lugnt, min trötthet har blivit värre dem senaste dagarna så jag orkar inte så mycket nu. Mitt kissande har tagit över mitt liv, varannan timme vaknar jag på nätterna och har så ont så jag knappt kan gå på toa.. dagarna spenderar jag mest på toa tycker jag, lider verkligen av detta !


 




Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.


Denna kärlek !!

Idag har det varit jobbig dag på jobbet, har haft fruktansvärt ont i ryggen och sammandragningar, det märks verkligen att bebis är större nu. 6 dagar kvar och jag räknar verkligen ner. Sen ska jag vara hemma och njuta av min grav innan bebis tittar ut. Är hos Mamma nu ikväll, Jokke jobbar. Ska dricka tea nu, sen hämtar jag Jokke när han slutat och sen blir det mys, har en sakna-Jokke-dag-idag. Som jag älskar honom !!!!!

7 dagar kvar.

Kalaset igår blev trevligt, avslutade kvällen med att titta på allsång på skansen ihop. Och vilket kasst program det var.

Nu sitter jag och äter frukost, inte världens godaste direkt. Knäckemackor med leverpastej för järnetsskull och tranbärsjuice för mitt kissande. Jobb idag.. endast sju dagar kvar sen är det slut där. Sen ska jag gå hemma och vänta tills det blir oktober och vår bebis vill titta ut : )

Jokke, jag älskar dig mer än ord kan beskriva. Du är det bästa som hänt mig och sjävklart bebisen i magen. Jag vet att det är dig jag ska åldras med. Du är mitt allt.

Sista kalaset

Igår kväll var vi ute och hälsade på Julia i deras hus, så mysigt !!! Jag vill också ha hus !! Hon bjöd på mat och tårta, tittade på Lotta på skansen och åt lite chips och dippa sen körde vi hem vid halv elva tiden.

idag ska jag städa lite nu på fm, sen kommer Sandra upp och hälsar på . Jokke slutar två idag, ska baka tårta sen då vi ska ha pappa, Jill, Farmor och Farfar och Jokkes Mamma och Sambo här på kalas ikväll.

Bebis är en riktig vilde och dem senaste dagarna har sparkarna varit jättekraftiga och syns tydligt utanpå. Nu två tre gånger har jag sett hur h*n slår kullebyttor : )


Älskar min Jokke.

glukosbelastning.

I morse var det dags för det, var inte alls så farligt som alla sagt, tyckte nästan till och med det var gott. Blev väldigt illamående och trött efter jag druckit det, så när vi mätt magen och lyssnat på hjärtat så fick jag ett eget rum att vila i. Där somnade jag och blev väckt när det var dags för provtagning, hade forft lågt hb113 så det blir att fortsätta med järntabletter. Hjärtat slog jättefint och min mage hade växt bra, ligger lite över normal så det är nog en stor bebis i min mage : ) Men allt såg fint ut.

Nu ska vi mysa då det är pissväder och jag är jättetrött.

Världens bästa !

Jag har verkligen världens bästa sambo!! Jag älskar honom av hela mitt hjärta, finns ingen som är så fin och underbar som han.

Linnea, Tack !! Du är underbar, du är helt klart den bästa rådgivaren när det gäller allt! Och en sann vän.. Du hjälper och stöttar och tror inte dig vara bättre än någon annan. Och så har du har världens godaste bebis : )

kalas

 Kalasfin

 Jokke gjort kanelbullar : )

 Ser lite smått förvånad ut

 Jag har gjort tårta : )

 Fikan : )

Nu tittar jag, Jokke och Adam på Kenny starfighter.. kalaset var trevligt. Vi bjöd på tårta, kanelbullar, kladdkaka, äppelpaj och lite småkakor.. gott : )

Ikväll blir det mys. Sen är det ät och drick förbud för mig efter tolv. Kommer vakna törstig som en tok bara för att.

Denna enorma längtan!

Som vi längtar efter att få träffa det lilla livet som växer och busar i min mage! Jag tror jag viker alla bebiskläder minst en gång och dagen och jag längtar så tills vår bebis kommer och jag/vi får använda kläderna. självklart vill jag att bebis ska stanna tiden ut så han/hon mår bra när det är dags, men tiden känns så långsam !! Trodde inte man kunde längta efter någon som man aldrig träffat såhär mycket?! .. jag längtar så, hälften Jokke hälften mig. Underbart !! Och vi är så nyfikna på om det är en pojke eller flicka.. det är velande fram óch tillbaka.. Jokke tror mer på flicka nu men jag håller fort stenhårt på pojke. Men det spelar absolut ingen roll bara han eller hon är frisk.

Nu är det bestämt att vi åker till ullared den 12, sen tar vi ikea efter det sen är allt färdigt. Ska försöka lämna iväg soffan nu i veckan så där är tomt tills vi åker till ullared. Varje gång jag går förbi rummet så sneglar jag in på vagnen och drömmer mig bort tills vår bebis ligger där i.. : )



 Vi längtar så efter att få träffa och lära känna dig!! Och skämma bort dig med all vår kärlek.

Du har 87 dagar kvar till beräknad förlossning

Igår hade vi en underbar mysdag, hade ingen lust att bloggad då jag ville ta vara på alla min tid med min sambo. Åh vad jag älskar honom !! På fm städade och tvättade vi här hemma, sen tog jag ett vil och efter det åkte vi in till stan för ett par ärande och åt på subway. Hem och mös ner oss i soffan resten av dagen och kvällen. Tittade på Marley och jag och som jag grät.. bra film men usch vad jobbig den var.

idag ska vi fira mig här hemma, så det blir baka baka och baka nu på fm. Jokke ska göra kanelbullar och jag citrontårta.

Ett STORT Grattis till min älskade vän Julia som idag fyller 20 år.

Imorgon väntas glukosbelastning, Jokke ska följa med så jag inte behöver sitta själv. Hur kan man va så underbar ?! : )

Nu har jag inte tid till detta mer, ha en underbar dag mina vänner!!


RSS 2.0