Gästbloggar..

Denna vecka gästbloggar jag hos familjebloggarna www.familjebloggarna.se



Helgen som varit.

Måndag åter här, tiden bara rusar iväg. Idag jobbar Jokke kväll så han åker till jobbet om en timme. Han och Neo myser nu så då passar jag på att blogga lite.

I Fredags var vi hemma hos Desiree, Simon och Vilmer. Dem bjöd på god mat och efterätt. Jag och Desiree dansade på dansmatta sen var jag tvungen att spela lite wii : ) Hade riktigt trevligt.

Neo blev 5 månader i fredags och jag undrar var tiden blir av? Han väger nu 7.5 och är 64 lång. När han föddes 2.7 och 48 lång, var är min bebis? : )

 Neo och Pappa.

 Jag gillade detta fotot, Neo kom i centrum med ljuset : )

 Neo fick pröva Vilmers gåstol och det gillade han.

 massa att trycka och ta på!

 Desiree satte sig och lekte med honom och han släppte inte blicken från henne, trots hon tittade bort så höll han fast blicken. Tror han är riktigt förtjust i henne : )

 Efterätten, Vit chokladmousse med hallonsås, så gott!!

 Dansmattan

 Desiree dansar.





I lördags var jag, Neo och Mormor i stan och shoppade loss lite. Träffade mamma på ÖoB sen åkte vi tillsammans till ett par affärer. Hade riktigt trevligt, lägensen vi alla gjorde något.

 
 Köpte två nya bodys
 ett par byxor.,


Igår var vi på Ikea och shoppade loss, blev massa smått och gott. Mest till Neo som det brukar bli nuförtiden.

 Prövar sin nya stol

 Hej mamma!


Nu ska Jokke gå, skriver mer sen.


Hoppas ni får en trevlig dag!


Shopping till Neo

  Idag är Jokke ledig så vi passade på att ta en tripp in till stan. Behövde inhandla lite till Neo och jag skulle hämta ut min mobil som varit på lagning och Jokke sin klocka.

Var först inne på kids corner och där köpte vi dregellappar och en body samt solskydd nallepuh, behövdes verkligen idag.

                                                                      

Efter kids corner körde vi in till stan. Gick först en sväng till Lindex, ville haft en par turkosa byxor till Neo men jag hittade inga, fann däremot vårjackan som jag kollat in på webbshoppen så självklart köpte jag den. Prövade 68 och den var precis i armarna så jag tig stl 74 så kan han ha den ett tag, skitsnygg var den. Och praktisk då den inte ska över huvudet.


 

Sen gick vi till kappahl för att se om där var något fint, hittade lite men inte som fanns i Neos stl. Jokke hittade dock en tröja han var tvungen att köpa, lite stor bara men den växer han i snabbt : )
 


 



hittade äntligen svara byxor, dessa köpte jag på åhlens.

 
Efter all shopping gick vi till barbacka och fikade. Jag köpte lax och philadelphia macka och Jokke salami brie, riktigt gott.

Sen begav vi oss till elgiganten för att hämta ut min mobil som varit på lagning, efter det blev det biltema. Köpte disksvampar, disktrasor, pennor, block, tejp och spegel som vi ska ha på nackskyddet så den som kör kan se Neo. Jag sitter alltid bak när vi är med båda två.

Klockan tre var det dags för bvc, 5 månaders vaccinet. Både jag och Jokke fasade för detta. Först började vi att vägfa och mäta Neo. Han väger nu 7530 och är 64 cm. Som bvc tanten sa, jag har grädde i mjölken. Han ligger två kanaler över det normala och det är bra då han var på gränsen för liten när han föddes, han tar sig snabbt : ). Efter vi vägt och mätt honom var det dags för sprutorna. Jag höll honom i famnen och Jokke hjälpte till att hålla hans ben, sen stack hon. Första sprutan gick galant men andra blev han ledsen. Gick dock över snabbt. Får se hur det blir ikväll, hoppas han slipper biverkningar.

Nu vaknade han, hörs senare.


Medicin resten av livet..

Fick lite tråkiga besked idag av min doktor. Har ju för låg ämneomsättning och fått börja äta levaxin vilket jag ska äta resten av livet.. mindre kul. Ska lämna blod en gång i månaden nu ist för varannan vecka. Jag får inte bli gravid så länge det är såhär, visst vi har inte tänkt bli det än men vi vill ju ha det ganska tätt och det känns inte kul att min ämnesomsättning ska ställa till det för oss. Konstigt att det kan vända så fort, från att vara för hög och nu helt plöstligt alldeles för låg..


Stolt över mig själv.

Jag är så oehört glad som fortfarande helammar och att Neo klarar sig på det. Visst är det kämpigt ibland men helt klart värt att kämpa för. Några har sagt till mig att pröva ersättning på kvällen då han vaknar på nätterna men jag vill verkligen inte göra det. Jag har ju mat och han klarar sig på det, jag är hellre uppe och ammar han än ger han ersättning. Jag visste att som småbarnsförälder så blir det vakna nätter, det ingår : ) Så jag har inte förväntat mig annat. Natten till idag sov han 5 timmar innan matdags så det kanske vänder nu? Vem vet.. spelar mig ingen roll. Bara Neo är nöjd så är jag mer än nöjd.

Nu ska vi mysa ner oss i sängen och läsa snövit för honom.


Tack för en trevlig kväll familjen Evergren/Kindvall.

Grillpremiär.

Idag är det söndag, och jag tycker inte om söndagar. Trist väder ute men skönt att snön är borta : )

Neo sover och Jokke är på larm så då passar jag på att blogga lite.

Igår var Linda, Tim, Maja och Emmie här. Vi premiärgrillade på vår altan och mös massor. Har alltid lika roligt tillsammans. Jag blir så glad för alltid när vi träffas vill både Linda och Tim hålla och mysa med Neo, då blir jag varm i hela kroppen. Linda sitter alltid och pussar på honom och det är så härligt att se att hon tycker om Neo så mycket! Maja är ju världens goaste, hon lockade Jokke till att läsa för henne, diskade här hemma och gick på toa ett antal gånger. Tillslut var hon så trött så hon vek mattan i köket, sen deckade hon hos Tim.

Tack för en jättetrevlig kväll!!

Nu ska jag städa lite här hemma, ikväll kommer Sandra, Thomas och Max hit . Ska grilla och titta på någon film kan jag tro.

Bjuder på lite bilder från helgen.

  En trött mamma..
 mina pojkar.

 Neo på väg till gamlemormor

 Tim och Linda

 Inte världens bästa bild direkt : ) Maja har ätit glass, syns det? : )

 Linda och Neo myser.

 finaste gossen

 Kärleken till ens barn är obeskrivlig.

Nu vaknade Neo..

Glad och Tokig Neo :)


Inte på topp..

Jag har skrivit detta förr men gör det igen. Jag mår riktigt dåligt pga min vikt, jag har ALDRIG tidigare varit såhär stor eller haft så stora strl i kläder som jag har nu. Har alltid haft xs-s och nu kan jag nog inte ens få upp dem halvvägs. Jag känner mig fruktansvärt tjock och klumpig och allt vad det innebär. Eftersom jag helammar så tänker jag inte försöka banta, men jag ska skärpa mig med promenader samt INGET onyttigt. Och det skulle jag börjat med igår men med min självdiciplin så blev det inte så. Men imorgon är det skärpning, och det blir inga undantag. Ska verkligen försöka nu i en månad. Ingen läsk och inga sötsaker.

Jag kan inte ens visa mig naken för Jokke utan att skämmas, tycker det är riktigt jobbigt. Sen har jag bristningar överallt..ja jag förstår inte själv hur han kan tända på mig. Och konstigt nog är att jag sminkar mig likadant som jag alltid gjort men ändå är jag ful som jag vet inte vad, sjävförtroendet



  Kommer jag någonsin se ut såhär igen tro?

Suck

Jaha.. först har jag för hög ämnesomsättning, får hjärtklappning och behöver äta medicin. Kontroller varannan vecka och efter ett par veckor blir det bättre, slutar då med medicinen, fortfarande kontroll varannan vecka. Nu är ämnesomsättningen för låg så jag får börja med annan medicin.. suck.

Bra gjort H&M

 Detta gillar jag, Modeller som inte är superduper smala !! Riktigt bra gjort H&M



  Detta är påväg hem till Neo, samt en ljusblå body och grön.



Annars är allt bra med oss, Neo sover dåligt på nätterna vilket resulterar i att jag är lagom trött. Det händer så mycket nytt varje dag, han tar själv leksaker som ligger bredvid honom när han ex ligger i sitt gym. Han försöker rulla från rygg till mage och har blivit jättestark i nacken. Det är så häftigt att se. Han är verkligen världens underbaraste och äger mitt hjärta totalt !!


 Neo väntar på att vi ska bli färdiga.

 fin i sin Tiger jacka.


igår var Desiree och Vilmer här och hälsade på, Vilmer var tokig och slängde chili con carne samt kaffe på golvet, haha sötis!! Vi har alltid lika trevlig ihop : )

 Desiree och Vilmer

Neo

 Fick dock byta om på honom sen,blev för kallt med bara t-shirt.

 Gladaste gossen!


Nu vaknade han : )

Trevlig kväll!

Vårkläder.

Fleeceoverall Alfons Åberg




Vad har man på sina bebisar nu när det snart är för varmt för vinteroverallen? Neo blir jätte svettig i den vi har nu och jag vet inte vad man ska ha nu. Ska man köpa en fleeceoverall eller bara någon tjock jacka?

Bilder på vår fina skatt

 "Hej Mamma"


 Stå på pappa är det nya.


 sitta går också bra.

 Hej.



 Myser

 världens finaste

Saknar dig.




                                                  Saknar dig.

Liberos fredagsmys

Här är reklamen jag pratade om för ett tag sen.

Torsdag den 4 mars

Jag har inte så mycket ork eller lust att blogga just nu. Nätterna är jättejobbiga. Neo vaknar flera gånger per natt, har inte så bra koll då jag är som en zombie. Är iaf grymt trött på dagarna.

Idag har vi varit på babysim och det var helt klart den bästa gången av dem alla. Jag och Neo dök ner tillsammans och tittade på varandra, det var riktigt häftig och en underbar känsla !! Som jag älskar honom !! Blir varm i kroppen när våra blicka möts!!

Jag är mer än gärna vaken dygnet runt med honom, det är han och hans pappa som ger mitt liv en mening. '


Saknaden är tung.




Välkommen till världen Casper

               

                                        Världens finaste Casper!!


                 Föräldrar: Julia Arvidsson och André Evergren
                                            Datum: 2010-03-01
                                                   Tid: 08.49
                                                  Vikt: 3745 g
                                                 Längd: 53 cm
                                             

Imorgon ska vi få träffa honom, toklängtar!!


Bumbo stol










Den senaste tiden så vill Neo inte ligga ner utan hela tiden sitta och vara med, så idag prövade vi med bumbo stolen och han såg ut att gilla den.

Barnmat.

Jag har idag kokt potatis till Neo, skulle mixa ihop allting till en purè men det gick inte så bra. Vet inte riktigt vad man ska använda för köksredskap? Någon som har tips? Eller jag måste köpa mig en mixerstav? Vill så gärna kunna göra egen mat, mycket roligare.



Massa bilder.

 Pappa köpt ny haklapp, den är god.

 smaka gröt.

 Det ska synas att man äter : )

 Hälften utanför och haklappen drar vi bort.


 Ut på promenad

Sandra, Max och Sara var också med.

 Max sov.

 och sen Neo med.

 Solen sken så starkt så det blev till att använda solglasögon.

 Bus hemme efter promenaden.

 Närbild på min älskade.

 "Mamma, stör mig inte när jag leker"


Idag blev det bara massa bilder : )

mycket fint!




Detta skulle jag gärna vilja hänga in i min garderob...

GRATTIS GRATTIS !!

Ett STORT Grattis till min älskade Julia som idag blivit mamma !! Massa kärlek till er !!



Jag är så glad!! Längtar som en tok efter att få träffa dem, nu lever dem i sin bubbla!!!

RSS 2.0