Vagn

Blir knäpp när det gäller syskonvagn!!! Hade till 100 % bestämt oss för Carenan men sen får jag höra massa negativt om den som gör att jag än en gång faller tillbaka till ruta ett. Åhh vad svårt det ska va!


Carena





 
Mångdubbla möjligheter. Double Swing går att komplettera med en eller två liggkorgar och därigenom anpassas till barnens ålder. Vagnen är utrustad med lufthjul för en skönare och mjukare åktur. När barnen sitter vid sidan om varandra kan de interagera och känna trygghet med varandra.

  • Kan fällas med liggkorgen monterad
  • Individuellt ställbara ryggstöd
  • Lufthjul
  • Svängbara framhjul med låsspärr
  • Rymliga varukorgar med dragkedja
  • 5-punktsselar
  • Transportlås
  • Avtagbar handtagsbåge
  • Kan kompletteras med liggkorg, fotsack, åkpåse och regnskydd




Babytravel





Med större bredd mellan de svängbara, låsbara framhjulen, vilket gör den extra stadig och lättkörd. Luftpumpade racingdäck på aluminiumfälg. Med individuellt steglöst ställbara ryggar med liggläge. Lämplig för två barn upp till ca 18 kg/st. Max belastning ca 36 kg. Blir liten hopfälld. Hjulen är lätt avtagbara vilket gör att höjd- och längdmått minskar. Finns i brun, indigoblå, svart, röd och khaki/orange.



 Babytravel 2011

På väg till glimåkra 'för att hälsa på Nea...

img_3566 (MMS)

På väg till glimåkra 'för att hälsa på Nea, Lovis & Leon


Neo har blivit helt tokig i sina böcker, h...

img_3562 (MMS)

Neo har blivit helt tokig i sina böcker, han hämtar nya hela tiden och vill visa oss. Jag älskar det, har längtat massor efter detta. Nu hoppas jag att jag snart kan läsa 'för honom på kvällarna i lugn och ro. Han vill gärna busa nu när vi läser :)


Sandra har köpt tårta, MUMS!!!

img_3560 (MMS)

Sandra har köpt tårta, MUMS!!!


Nu tar jag mig ett bad :)

img_3549 (MMS)

Nu tar jag mig ett bad :)


Nu tar vi oss ett vil

img_3547 (MMS)

Nu tar vi oss ett vil


Frukostbuffe på café sandhem tillsammans m...

img_3545 (MMS)

Frukostbuffe på café sandhem tillsammans med Sandra, Thomas, Max och Johan


Verkar som att denna bebis är en nattuggla...

Verkar som att denna bebis är en nattuggla precis som sin storebror var i magen <3 åh det är så mysigt. Jag älskar vekligen att vara gravid, det är en oehört stor gåva <3


Mamman på väg in till stan

img_3540 (MMS)

Mamman på väg in till stan


Neo på väg in till stan

img_3538 (MMS)

Neo på väg in till stan


Neo läser Kristianstadbladet.

img_3535 (MMS)

Neo läser Kristianstadbladet.


Ledsen

Jag har fått höra att jag är väldigt liten för att snart gått halva tiden och vänta nummer två, det gör mig ledsen och lite smått orolig Tänk om jag är liten, tänk om bebis inte växer? Sen klandrar jag mig själv eftersom jag hade dålig aptit i början och har gått ner 6 kg. Jag är glad att jag inte är gravid överallt utan bara har mage och bröst (än så länge) jag är glad för att jag inte gått upp massa kilon, och det gjorde jag inte med Neo heller. Men då var det ingen som kommenterade hur liten jag var. Om jag nu är liten, låt mig då va det, det finns ju inte direkt något jag kan göra för att ändra det? Jag äter som jag ska och sköter allt kliniskt, ja tyck vad ni vill om det men jag tänker då inte chansa. Jag tar inte saker med en nypa salt när det gäller graviditeten, thats it. Jag blir iaf ledsen när jag får höra sånthär, men det förstår väl inte folk. Sen undrar jag lite vem dem jämför med?

Behövde få ur mig detta..



 V.21 med Neo





 v. 17 med nr 2








Jag och Neo har byggt en koja vi myser i. ...

img_3532 (MMS)

Jag och Neo har byggt en koja vi myser i. Roligast är att krypa fram och tillbaka :)


Såhär ser det ut i sovrummet nu, tills Jok...

img_3530 (MMS)

Såhär ser det ut i sovrummet nu, tills Jokke kommer in. Då sätts tvn igång. Jag har blivit så trött på kvällarna så jag orkar inte ha igång den. Somnar ändå direkt. Ingen klocka att ställa, inga måsten imorgon ingenting. Så skönt!! Bara mysa massor med Neo <3 godnatt


Starkaste kärleken ♥



Älskade Neo, du anar inte hur älskad du är. Du är det finaste som finns ♥


V.19




Vecka 19

Kroppen:
Nu börjar du komma halvvägs genom graviditeten. Det kan vara bra att reflektera över sin livssituation och det som ska komma. Tanken förändras från ”nu är jag gravid” till att ”nu väntar jag barn”.

Blodvärdet sjunker och barnet behöver mycket järn. Nästan alla gravida kvinnor behöver ta järntillskott. Blodtrycket kontrolleras regelbundet på barnmorskemottagningen. Det är vanligt att det sjunker lite, eller stannar på samma nivå som tidigare. Om blodtrycket går upp kan det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning.

Livmodern växer allt mer och magen börjar få en rund form i profil. Vissa kvinnor kan känna av foglossning omkring den här tidpunkten. Det kan yttra sig som en diffus värk runt bäcken och neråt låren. Under senare delen av graviditeten kan man få problem med ryggen, man kan till viss del motverka det genom allsidig kroppsträning som dessutom gör att man får bättre kondition.

Fostret: Små, ljusa hårstrån så kallade lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.

Träningstips

Ta gärna promenader, simma eller gympa i den utsträckning och takt som känns behaglig. Cykling är också bra, det stabiliserar bäckenet. Du kan även träna upp samarbetet mellan nerver och muskler i bäckenet genom knipövningar. Dra ihop musklerna i bäckenbotten, mjukt men kraftfullt och håll sedan kvar så länge du kan och släpp sedan efter. Upprepa några gånger. Genom att man lär sig behärska bäckenbotten så underlättas förlossningsarbetet och gör att du snabbt kommer i form efteråt.


Egna Ord: Ja nu känner jag verkligen att jag är gravid, bebis sparkar och har sig och det är så underbart. Kan inte förstå att vi snart gått halvtid, tiden rusar iväg. Har nu börjat förstå att jag ska föda än en gång och det skrämmer mig lite tror jag, mamma var här idag och då tittade vi på filmen från fl och då kände jag bara "åhh fy fn vad ont det gjorde" haha men det är lite sent att tänka så nu, bebis ska ju ut :)  Kan ju bara hoppas på att det blir en lättare förlossning än med Neo. Annars mår jag bra, förutom att jag börjar få problem med mitt ben, Sandra trodde att det var ischias och det hoppas jag innerligt inte.


Hjälp Jenny

Alla som kikar in här kan väl slå ett öga på Jennys film och hjälpa henne att vinna resan :)


Morgonmys i soffan <3

img_3521 (MMS)

Morgonmys i soffan <3


Godmorgon vinterlandskap, idag vaknade Neo...

img_3514 (MMS)

Godmorgon vinterlandskap, idag vaknade Neo innan halv sju. Låg och mös till sju sen ville han gå upp. Nu sitter vi och äter frukost. Hoppas ni alla får en bra dag.


Ska krypa ner i en renbäddad säng, natti

img_3513 (MMS)

Ska krypa ner i en renbäddad säng, natti


I em kom våra älskade vänner Max och Sandr...

I em kom våra älskade vänner Max och Sandra, Neo och Max busade massor och jag och Sandra pratade och bara mös <3 både jag och Neo njöt av deras sällskap.


Kvällens middag

img_3511 (MMS)

Kvällens middag


Neo har precis somnat och jag ligger bredv...

Neo har precis somnat och jag ligger bredvid och myser. Bebis sparkar massor <3 det är så underbart!! 7 dagar kvar tills ul <3


Tog en paus i städningen och slängde ihop ...

img_3508 (MMS)

Tog en paus i städningen och slängde ihop en sats scones, tänkte överraska Jokke på rasten :)


Godmorgon Tisdag. Uppe tidigt idag och är ...

img_3507 (MMS)

Godmorgon Tisdag. Uppe tidigt idag och är sanslöst trött, sovit dåligt inatt. Idag är det dags 'för dagis 'för Neo. Blöjbyte sen dags 'för frukost.


Gräddbullar




4,5 dl socker
3/4 dl florsocker
1 st äggvita
1,5 dl kallt vatten
1,5 msk gelatinpulver
1,5 dl hett vatten

4-5 dl kokos
1,5 msk kakao

Blanda socker, florsocker, äggvita och kallt vatten.
Koka upp den andra delen vatten och lös upp gelatinet i vattnet.
Häll detta i bunken med ingredienser.
Vispa allt med elvisp i 25 minuter.
Klä en form på 20*30 cm med bakplåtspapper.
Blanda kokos och kakao. Häll i ett första lager kakao och kokos i formen.
När smeten är färdigvispad, häll i den i formen. Täck med kokos.
Låt stå i kylen i 2 timmar.
Nu kan du skära bitar och doppa kanterna i kakao och kokos.


Underbart goda, går även att frysa.

Detta recept hittade jag här


Pannbiff med lök och skysås.

Det här behöver du :
1 kilo blandfärs
2 dl vatten
1 dl ströbröd el. havregryn
1 msk potatismjöl
1 ägg
1 gul riven lök
Salt & peppar

GÖR SÅHÄR :
Vispa ihop alla ingredienser utom färsen i en stor bunke. Låt stå någon minut att svälla. Rör ner blandfärsen och forma till biffar. Stek i stekpanna i omgångar så biffarna får fin färg. Sänk sedan värmen och efterstek så de blir helt genomstekta. Servera med stekt lök, kokt potatis och skysås som du gör i stekpannan efter att du stekt löken så får du med den goda smaken.

Stekt lök :
4 gula lök
Smör
En nypa socker el. farinsocker
Salt & nymalen vitpeppar
Vatten

GÖR SÅHÄR :
Skala och skär löken i ringar. Smält smör i stekpannan på medelvärme. Tillsätt löken, en nypa socker, salt och vitpeppar. Låt den steka så den blir genomskinlig och fått lite fin färg. Tillsätt sen ett par matskedar vatten, sänk värmen och fortsätt steka löken minst 30 min, tills vattnet kokat in.

Skysås :
När du har stekt klart löken ta ur den ur pannan och slå i ca 6-8 dl köttbuljong, (tärning el. fond + vatten) soya, en tesked lingonsylt , salt & peppar, runda eventuellt av smaken med en skvätt grädde. Red av såsen med maizenamjöl utrört i lite vatten.



Efter middagen behövdes ett bad och det fi...

img_3503 (MMS)

Efter middagen behövdes ett bad och det fick bli i vasken, en överlycklig Neo :)


Magen växer och det ser ut som brösten för...

img_3505 (MMS)

Magen växer och det ser ut som brösten försvinner, mycket snyggt!


Resultatet, blev riktigt nöjd 'för att var...

img_3493 (MMS)

Resultatet, blev riktigt nöjd 'för att vara första gången! Såsen blev tillochmed lyckad annars är sås inte min starka sida i köket, vill ni att jag lägger ut recept på det jag lagar/bakar? Jag och Neo ska strax köra hem  till pappa 'för att skriva ut lite papper inför blingopartyt på torsdag. Sen ska vi inom affären och handla ingridienser till ostbullarna jag ska baka ikväll eller imorgon fm. Vad gör ni andra idag?


Idag blir det biff, stekt lök, skysås och ...

img_3492 (MMS)

Idag blir det biff, stekt lök, skysås och potatis till middag. Första gången jag gör det :)


Tittar på big brother, myser med min sambo...

img_3489 (MMS)

Tittar på big brother, myser med min sambo och bebis sparkar underbart <3


V.18

Kroppen: Vid den här tiden gör man den första ultraljudsundersökningen. Ofta är det först nu som du på riktigt kan ta till dig att ett barn faktiskt är på väg. Ultraljud görs för att bättre veta när barnet kommer att födas. Barnmorskan visar hjärnhalvorna, magsäcken och det lilla hjärtat som slår snabba slag. Huvudet och lårets storlek mäts, med hjälp av dessa mätningar kan man på ett mer exakt sätt beräkna födelsedatumet. Man tittar även på läget på moderkakan.
Du vet nu, så exakt som man kan komma, när du är beräknad att föda. Det blir ändå bara en riktpunkt, du kan föda inom tre veckor före och två veckor efter detta datum utan att det räknas som onormalt. I regel är detta en period när du mår bra och trivs med din graviditet.

Fostret: Huvudet är cirka fyra centimeter i diameter, medan fötterna är cirka två centimeter långa. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.







Frukostdags, sen ska det städas, göras tår...

img_3480 (MMS)

Frukostdags, sen ska det städas, göras tårta och förbereda inför kalaset i em. Önskar er alla en underbar söndag.


Bebis sparkar <3 <3 åhh underbart!!!!!

Bebis sparkar <3 <3 åhh underbart!!!!!


Mys med mina pojkar, melodifestivalen börj...

img_2797 (MMS)

Mys med mina pojkar, melodifestivalen börjar snart <3


Resultatet, hemmagjorda gräddbullar :)

img_3478 (MMS)

Resultatet, hemmagjorda gräddbullar :)


Här hemma bakas det.. Ska vispas i 25 min..

img_3471 (MMS)

Här hemma bakas det.. Ska vispas i 25 min..


Godmorgon Lördag, idag steg vi upp kl 7, ä...

Godmorgon Lördag, idag steg vi upp kl 7, är tacksam över att jag gick och la mig halv tio igår. Känner mig ganska utvilad idag men huvudvärken och nacksmärtan är lika jobbig idag. Idag ska vi görs något roligt, är lite inne på att åka och bada :) nu ska Jokke strax köra till affären och köpa gott till frukost. Måste lyxa till det när det är lördag :) vad ska ni andra göra idag?


2 år <3

Idag är det 2 årsen vi fick vårt efterlängtade + på stickan och vi började vår livs största resa.
















Älskade Neo, du är verkligen vårt allt. Tack för du valde oss som dina föräldrar. Vi ska alltid skämma bort dig med vår kärlek. Vi älskar dig mer än du kan ana.


Ont i huvudet och nacken så jag lägger mig...

img_3463 (MMS)

Ont i huvudet och nacken så jag lägger mig och läser en stund med värmedynan om nacken, underbart skönt. Sov gott mina vänner <3


Bebis

 Första gravtestet med bebis ♥

Grattis min fina älskling !

Idag fyller min älskling 29 år ♥

 Älskar dig av hela mitt hjärta! ♥



You know our love was meant to be
The kind of love that lasts forever
And I want you here with me
From tonight until the end of time ♥



Här hemma badas det 'för fullt just nu <3

img_3458 (MMS)

Här hemma badas det 'för fullt just nu <3


Godmorgon alla fina, idag blir det inget d...

Godmorgon alla fina, idag blir det inget dagis 'för Neo då han sovit dåligt inatt och hostar. Så nu myser vi i sängen, ska köra in till stan senare då det är dags 'för mig att ta prover sen måste vi hitta en present till vår älskade Jokke som fyller år idag <3 vad ska ni andra göra idag? Kramar


Massa bilder ♥

Är dålig på att uppdatera just nu men jag har varken tid eller ork till det. Sitter inte vid datorn när Neo är vaken och när han sover är det fullt upp med annat.

Har idag varit på möte med min jobbcoach, första gången jag träffade henne. Vilken underbart go tjej! Ser fram emot att träffa henne fler gånger, tyvärr är det bara tre gånger till. Fick mycket beröm från henne och det är inget jag är van vid att höra så det värmde verkligen. Jag berättade om mitt liv, mina erfarenheter och allt, efter ett tag säger hon då vad hon tycker jag ska läsa till ( sa förskolelärare då jag vill det) men hon hade något annat i tankarna, och visst blev jag sugen på det och tror helt klart det är något som passar mig, vilket både mamma och Jokke håller med om, men vi får se. Det är inte aktuellt att börja läsa just nu. Nu är det att hitta ett jobb innan bebis kommer.

Ingen som vet lediga jobb eller så?

Söker som en galning och precis skrivit nytt cv, fick tips och råd från min jobbcoach.

 Neo och Morbror målar med fingerfärg

 Roligt att måla :)

 Titta Morbror

 sen måste man måla lite på sig själv med :)

 Resultatet :)

 Sen måste man bada :)

 Inte lätt att fota Neo, han bara går sin väg :)

 Dessa fick Neo av mig och Jokke i alla ♥dag present.

 Vår alla ♥ dag fika , moussen vi fick av Sandra :)

 Fick fina rosor av älsklingen ♥

 en trött mamma :)

 min fina gosse ♥

 Eftersom jag inte ska sminka Sandra till bröllopet så tänkte jag att jag kan lägga upp bilderna. Såhär blev resultatet



 Så vacker ♥





Nej nu kom min älskade sambo hem, godnatt mina vänner.



Finaste vän. Har glömt berätta 'för er vad...

img_3443 (MMS)

Finaste vän. Har glömt berätta 'för er vad min älskade vän Sandra gjorde på alla hjärtans dag. Hon eller ja Thomas kom hit med fyra stycken efterätter hon gjort till oss, samt en underbart fint kort där det på framsidan stod "tack 'för att du finns" sen en fin dikt. Och där bak hade hon skrivit massa fint. Jag blev rörd till tårar och varm i hjärtat. Jag och Sandra har på senaste tiden fått en väldigt bra relation och det är jag så otroligt glad 'för. Hon är den enda jag pratar med/smsar varje dag. En otroligt snäll och omtänksam människa ör hon. Är så oehört glad 'för detta <3 älskar dig min fina vän, tack än en gång 'för du finns i vårt liv. Här på bilden äter Neo av sin efterätt :)


Blingo

Jag har börjat jobba som säljare på blingo.
Blingo säljer ekologiska barn, baby och kvinnokläder där färg, form och och funktion är ledordet genom hela kollektionen. Kläderna tillverkas av 100% ekologisk bomull, håller hög kvalitet och passar barn och deras behov av rörelse.

Vill du boka en visning eller komma förbi och titta på kläderna kontakta mig gärna via min blingo mail: [email protected]

 




Värdinnekampanj 15 februari-31 mars

10 kr extra rabatt per beställande gäst
Om du som värdinna har fler än 10 beställande gäster på din visning, ger vi dig 10 kronor i extra rabatt per beställande gäst. (Kampanjen gäller 15 februari 2011 - 31 mars 2011).
 
200 kr extra rabatt vid god försäljning på visningen
Kontakta din säljare för mer information. (Kampanjen gäller 15 februari 2011 - 31 mars 2011).

Som tack för att du är värdinna för en blingovisning får du rabatt på din beställning. Du får alltid en basrabatt på 100 kronor. Därutöver får du 30 kronor i rabatt per beställande gäst på visningen.



Kvällsmys på toaletten.. Vad är ni sugna p...

img_3446 (MMS)

Kvällsmys på toaletten.. Vad är ni sugna på att läsa om? Något spec? Bilder på något eller vad känner ni?


ÄNTLIGEN har vi hittat den!!!!!!!

img_3439 (MMS)

ÄNTLIGEN har vi hittat den!!!!!!!


JÄVLA FJÄRRKONTROLL!!!

Blir knäpp det detta, hur kan en fjärris bara gå upp i rök?!?!?!!

Hade inte Neo lyckats grundinställa boxern hade vi kunnat titta utan men nu går inte det, varit av med den sen i fredags. Knappt irriterande!!!


Har haft en jättemysig kväll hemma hos San...

Har haft en jättemysig kväll hemma hos Sandra, Thomas, Max och Sara. Det bjöds på fläskfilégryta och ris med sallad. Vi tittade på melodifestivalen och åt grönsaker med dipp. Åt 'för mycket så nu mår jag illa, jag är ju en sucker 'för dipp så jag kan inte sluta äta ;) Neo sover och Jokke surar vid datorn 'för vi gjort av med fjärrkontrollen, jag ligger i sängen med mitt illamående och huvudvärk. Ska försöka sova, imorse ville Neo gå upp kvart över sju och det är 'för tidigt 'för mig, men hans vilja är min lag (endast när det gäller uppstigning :) Godnatt mina vänner.


Myser i sängen och tittar på playhouse Dis...

img_3434 (MMS)

Myser i sängen och tittar på playhouse Disney. Trötta efter en shoppingdag i stan. Köpt alla hjärtans dag presenter till mina pojkar sen lite annat smått och gott. Allt bra med er?


Fredag..

Idag var det dags för möte på ams, Neo var ledig från dagis i onsdags och var där idag ist. När jag kom och hämtade honom halv tre hade allt gått jättebra. Han hade både ätit och sovit bra, blev så glad :) Han äter annars inte så bra där samt sover max en kvart. Verkar som han börjar känna sig trygg där nu och det känns så otroligt bra för mig !

Idag jobbar Jokke kväll, jag och Neo är bortbjudna hem till Sandra, Thomas och Max men vi valde att stanna hemma och mysa ist. Sovit dåligt inatt och är lite trötta. Mysigt att bara vara själva med ibland. Ska bara försöka komma på vad vi ska äta med, vill inte direkt ge mig ut i detta väder.

Nu ska jag mysa med min underbara son <3


V.17

Vecka 17

Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett. Troligen har du gått upp två-fem kilo i vikt. Sexlivet kan vara alltifrån blomstrande till att inte fungera alls. Däremot har man vanligen samma behov av närhet som tidigare, kanske till och med mer.

Fostret: Redan nu kan du känna när ditt barn har hicka. Det känns i så fall som mycket regelbundna fosterrörelser. Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen. Fostervattnet som fostret rör sig är rent och sterilt och byts flera gånger om dagen. Barnets hår har börjat växa och bli längre.

 








Tävling hos Mirka

Ska du vara extra noga med vad du väljer är det nu!

Nyfödda barn är ömtåliga små personer, och behöver produkter som verkligen fungerar. Libero lägger ner mycket tid och stor omsorg på blöjor och babyvårdsprodukter för de allra minsta. Med ett skonsamt och svanenmärkt sortiment kan du känna dig säker på att ditt barn får det allra bästa. Se här när vi besökte Danderyds BB – helt magiskt!
http://www.youtube.com/user/liberosweden#p/u/0/ESMoqEz9QsY

Jag tävlar ut 2st kit med produkter ur Liberos skonsamma sortiment!







Ett kit innehåller:
1 st Libero gosefilt i fleece
1 st Libero Baby Soft size 1
1 st Libero Baby Oil
1 st Libero Baby zink
1 st Libero Baby wash
1 st Libero Baby amningskupor
1 st Libero wipes
1 st necessär innehållande 3 samples på babyvård
3 st 50 kronors checkar (50 kronor rabatt vid köp av ett paket Libero blöjor)
1 st graviditetsbok


Här hittar ni tävlingen



Ut på promenad :)

img_3414 (MMS)

Ut på promenad :)


Åh jag blir knäpp om jag inte hittar ett j...

Åh jag blir knäpp om jag inte hittar ett jobb snart!!!


Kvällens middag i ugnen. Denna helgen har ...

img_3405 (MMS)

Kvällens middag i ugnen. Denna helgen har varit så mysig. Vi har verkligen bara myst. Idag blev det promenad och lite fika hos min mamma. Sen hem och då tog jag ett ryck med golven här hemma, Neo tycker det är spännande med våta golv :) nu ska vi strax äta sen soffmys. Hoppas ni alla haft en trevlig helg (ni är dåliga på att kommentera )


Ikväll har vi varit hos mamma, Jörgen och ...

img_3402 (MMS)

Ikväll har vi varit hos mamma, Jörgen och pojkarna. Åt fläskfilégryta, ris och sallad. Till efterrätt fick vi glass och varma hallon, mycket gott. Tittade på melodifestivalen och där var väl inte direkt någon höjdare tyckte jag. Vad tyckte ni andra? Nu har vi precis kommit hem, jag har tvättat bort sminket och ska borsta tänderna sen ska det sovas. Natti


Mina älskade pojkar myser i soffan <3

img_3401 (MMS)

Mina älskade pojkar myser i soffan <3


Idag skulle jag och Neo, Sandra & Max åkt ...

Idag skulle jag och Neo, Sandra & Max åkt till Malmö och gått på bröllopsmässa. Men stackarn Max fick feber igår kväll så det blev inställt. Hoppas det bara att tänder som spökar 'för honom. Så nu är frågan vad vi ska hitta på idag, både jag och Neo behöver komma iväg. Varit så mycket sjukdomar och så nu sista tiden så vi har bara vart hemma. Jokke har jouren vilket gör att han måste hålla sig hemma. Ja nått får vi komma på. Önskar er en trevlig lördag.


Jag vill flytta!!!

Jag vill flytta!!!


Blåst

Godmorgon. Neo vaknade vid sju tiden idag, sen dess har vi legat och myst i sängen. Finns verkligen inget som toppar det. Ligga nära honom och bara mysa. Som jag älskar honom <3 nu myser vi vidare i soffan. Herregud vilken blåst det är ute, träden här utanför ser ut att blåsa mitt itu. Tur vi bara ska hålla oss inne idag. Vid elva tiden får vi besök av Therese, Louise och Lukas :) snart frukostdags. Hoppas ni alla får en bra dag! Kramar

V.16







Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 300 milliliter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne. Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen är annars ungefär lika hög som när man står på en trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans kropp förstärks i fostervattnet.

Egna ord: Illamåendet kommer och går men det är inte alls samma som innan, brösten har börjat göra ont igen, annars mår jag bra. Känner mer och mer att där är något liv där inne :)

Godmorgon Torsdag och v.16 :) nu går tiden...

Godmorgon Torsdag och v.16 :) nu går tiden ganska snabbt tycker jag. Igår när jag och Jokke satti soffan tyckte jag mig känna bebis, men jag vet inte riktigt. Jag har känt en fisk innan men igår var det skarpare. Magen guppade massor igår, roligt att se på :) längtar massor efter riktiga sparkar. Ska lägga in en magbild sen, mest för ni egen skull då det är roligt att gå tillbaka sen. Nu ska vi äta frukost. Senare kommer Julia och Casper hit och leker med oss. Ha en bra dag kära ni.


Men samtidigt, oj vad vi längtar!!!!! <3

Men samtidigt, oj vad vi längtar!!!!! <3


Jag och Jokke tittar på livet på bb, vad h...

Jag och Jokke tittar på livet på bb, vad har vi gett oss in på? Ojoj.. Som tur var är det LÄNGE till förlossningen :)


Neo tittar i hm katalogen :)

img_3390 (MMS)

Neo tittar i hm katalogen :)


Idag är jag och Neo hemma och städar, vike...

Idag är jag och Neo hemma och städar, viker tvätt och myser. I morse klättrade Neo upp på kökssolen sen vidare till bordet, allt går så fort nu. Han klättrat överallt, häromdagen försökte han ta sig ur badkaret själv och nu gör han det varje gång. När blev han såhär stor? Inget dagis denna veckan heller, håller han hemma då han hostar och inte blir det bättre på dagis med alla baciller. Nu ska jag laga lite lunch. Hoppas ni alla får en bra dag.


Neo och Max leker

img_4015 (MMS)

Neo och Max leker


Så blev håret, inte riktigt som jag tänkt ...

img_3385 (MMS)

Så blev håret, inte riktigt som jag tänkt mig men jag är nöjd.


1 månad!!

Idag är det 1 månad tills vi får se bebisen <3 längtar massor!!

På Torsdag går jag in i V.16 och just nu känner jag mig inte spec gravid. Illamåendet är borta, tröttheten har lagt sig någorlunda.

Tänkte lite på hur olik denna graviditet är mot när jag väntade Neo.

Med Neo var jag galen i apelsinjuice , denna är det äppeljuice.

Med Neo hade jag inga problem med hyn eller hår, denna gång har jag fått finnar.

Med Neo mådde jag illa till cirka v.9, med denna kom det värsta vid v.8

Med Neo hade jag fruktansvärt huvudvärk, med denna inget alls.

Med Neo kissade jag mycket, med denna är det ännu värre!

Där är lite jämförelser, det behöver inte betyda att det är ett annat kön. Men roligt att det kan vara så olika :)



 

 Vilmer och Desiree var här och lekte, pojkarna röjde överallt här hemma :)


 Liten magbild från mig.


 Sandra frågade mig om jag ville/kunde sminka henne till bröllopet, jag blev jätteglad över det. En ära att få göra det. Så i fredags var hon här för första "provsminkningen" hoppas nu bara hon hittar någon i Tollarp som kan fixa hennes hår, då hon inte vill fara en massa på bröllopsdagen och eftersom det är svårt att hitta någin som både sminkar och fixar hår så.


 Världens snyggaste man!!!!


 Kärlek <3



Ha en underbar dag mina vänner!

RSS 2.0