Kladda hos morfar

img_1587 (MMS)

Kladda hos morfar


En huligan som blir mer och mer lik sin ma...

img_1534 (MMS)

En huligan som blir mer och mer lik sin mamma :)


Första jobbedagen!

Idag var det dags för mig att börja jobba, kändes vemodigt och jag har sovit dåligt sista tiden. När jag väl var på jobbet idag så kändes det bättre än väntat. Vi gick igenom kassan och lite annat smått och gott, sen var det att börja packa upp alla nya leksaker som kommit. Två pallar hann vi med på mina 4 timmar som jag jobbade idag. Imorgon får vi tillgång till lokalen i kristianstad (det är där jag ska jobba sen ) sen ska det fixas lite där inne, målas och sätta upp hyllor och annat. Det är Dennis och Marcus som ska fixa med det medans jag ska stå i butiken i Tollarp. När den öppnas vet jag dock inte än, kommer självklart informera er om det :)

http://www.denlillaleksaksbutiken.se/ om ni handlar för 100 kronor i butiken i Tollarp nu i sept får ni 10% i butiken i stan sen, handlar ni för 200 får ni 20 % så passa på :)

Ikväll har vi varit hemma hos fam Ullman, tog en långpromenad sen en fika, riktigt trevligt.

Imorgon är jag ledig (skönt med en lugn start:) då ska jag till vdc med mitt öra (misstänker vaxpropp) sen ska vi in till stan och köpa vantar till Neo och present till Max som fyller 1år på lördag. Sen en present till Ebba som fyller 11 på söndag, så två kalas ska hinnas med denna helgen. Imorgon kväll är vi bjudna hem till pappa och Jill på middag, full rulle med andra ord men det är så det ska va. Ska även hinna med en runda till gymmet.

Önskar er alla en trevlig kväll.


 min lille gosse som nu väger 10,7 och är 74cm :) ♥

En pigg gosse som inte vill sova :)

img_1516 (MMS)

En pigg gosse som inte vill sova :)


Bingolotto och trevligt sällskap

Blir så glad när jag loggar in här och ser era fina kommentarer, ska svara er senare ikväll eller imorgon :) just nu är vi hemma hos Sandra, Thomas & Max. Har ätit Sandras goda tacopaj och nu sitter vi i soffan och spelar Bingolotto. Har precis spelat ettan och där var ingen vinst. Hörde talas om äppelpaj till efterrätt och det är aldrig fel! Nu får jag återgå till folket och vara social. Hoppas ni alls haft en bra Helg. Kram

Somnat hos pappa..

img_1498 (MMS)

Somnat hos pappa..


Mamma titta vad duktig jag är som kan äta ...

img_1419 (MMS)

Mamma titta vad duktig jag är som kan äta själv :)


Sover gott i vagnen

img_1436 (MMS)

Sover gott i vagnen


Dimmig fredag..

Godmorgon Fredag, jag och Neo har precis ätit frukost. Ska leka lite nu sen tar vi oss en promenad i det härliga vädret, hoppas på att det blir samma som igår.

Idag är sista dagen på Jokkes utb, på måndag går han på pappaledighet och tisdag börjar jag jobba. Tiden har gått för fort, jag känner mig vemodig inför detta och har en klump i magen, Hur ska jag klara mig utan Neo en hel dag? Jag har ju knappt varit ifrån honom sen han föddes, usch känns inte alls bra detta.

Neo har verkligen blivit en huligan, han reser sig mot allt och alla, står mer och mer själv.Min bebis är ingen bebis längre, han är en stark vilja och är envis som sin mamma :) Det märks verkligen att han är stor nu, han tar för sig så mycket av världen nu och det värmer i hjärtat att se. Nästa månad fyller han ett, var tar tiden vägen?

Ikväll ska Ebba sova här, ska köra in till stan och köpa godis till kvällen, blir mys i soffan och spel :)

Önskar er alla en trevlig fredag och helg. Kram från oss!


 Vi tre innan mammas bröllop


 Neo vid knäbäckshusen

 en trött Neo

Måste titta på tv samtidigt som man står v...

img_1459 (MMS)

Måste titta på tv samtidigt som man står vid bordet


Mens :(

Idag har varit en lite ledsam dag, fick mens i morse vilket betyder att vi inte blev gravida förra äl. Ska börja med stickor nu efter mensen o j hoppas det ger resultat då :) I fm gick vi hem till Casper och Julia, hade en riktigt mysdag tillsammans och ska träffas imorgon med, både Neo och Casper är förkylds så vi hoppar babysimmet. Roligt att logga in och se era kommentarer :) tack. Ska lägga mig med värmedynan nu, sen Neo kom har jag fått sån fruktsnsvärd mensvärk, aldrig haft det innan. Upplever ni med det så? Godnatt

Lite pysslig..

Just nu skulle jag verkligen vilja bo i hus, känner att jag vill fixa massor här hemma men det blir inte på samma sätt när man bor i lägenhet. Vill måla om, fixa köket och lite annat smått och gott. Får drömma mig bort en stund.

Tittar lite heminredning på olika sidor, jag har blivit förälskad i vitt och lite ”gammal” stil. Förr var det bara brunt och beige som gällde. Ska snart byta ut allt i sovrummet till vitt, gäller bara att hitta en bra säng med.

Var inne på hms hemsida idag och beställde den snyggaste jackan, jag tror den kommer bli riktigt bra!

Nu ska det sovas, någon som läser tro?


 Fin fina jackan!


Snart är denna helgen slut..

Får väl försöka ta tag i bloggandet igen.

Denna helg är vi hus, hund,katt och barnvakt. Mamma och Jörgen är i polen under helgen.

Idag har vi städat här hemma, efter det körde vi till åhus hem till farmor och farfar. Farmor hade gjort pannkakor och det smakade riktigt bra. Neo kröp runder och kollade läget överallt. Det går verkligen undan nu när han kryper. Vid fyra tiden begav vi oss hemåt, hade tvättid då.

Nu ikväll har vi lagat mat, currykassler med ananas och vitlök. Badat Neo och myst en massa.

Han har verkligen blivit en riktig huligan, är överallt! Ställer sig mot allt och alla, haha! Mammas älskling.

Idag är det endast 10 dagar tills jag börjar jobba och det känns både bra och dåligt. Men det blir säkert bra.

Nu ska jag mysa lite mer sen blir det sängen.

Godnatt

Inviger sin nya pyjamas.

img_1391 (MMS)

Inviger sin nya pyjamas.


Idag gör det extra ont.

Idag är det en sån dag då det gör lite extra ont, tänker på dig dagligen. Saknaden växer för var dag och jag fattar inte, VARFÖR hände detta?! Det gör så förbaskat ont!! Du anar inte hur ont det gör och hur saknad du är!

2år och 10 månader...

Du kommer ALLTID att ha en stor plats i mitt hjärta ♥

Sover gott..

img_1323 (MMS)

Sover gott..


Du är det bästa som hänt mig, jag älskar d...

img_1267 (MMS)

Du är det bästa som hänt mig, jag älskar dig av hela mitt hjärta och du kommer alltid att vara nummer 1 för mig. <3


På väg till Morfar på kalas.

img_1293 (MMS)

På väg till Morfar på kalas.


Hjälper mamma att städa :)

img_1271 (MMS)

Hjälper mamma att städa :)


Min fina älskling

img_1211 (MMS)

Min fina älskling


Mitt hjärta <3

img_1188 (MMS)

Mitt hjärta <3


Tävling




Sofie har en tävling där man kan vinna en latte pronto och jag är med och tävlar då jag älskar latte, och tänk vilken lyx att få en latte till frukost?!

Overall..

Har kikat ett tag på vad jag ska ha för overall till Neo till vintern, finns ju verkligen en hel djungel. Han kommer kanske gå och då behövs verkligen en rejäl overall.

 Från Molo

  Didrikson

 p.o.p


Någon av dessa tre blir det, ska kika lite till innan jag besttämmer mig.

Vad hade ni andra tänkt köpa för någon?


Neo kröp.

Neo har hasat sig fram ett bra tag nu men så idag tog han sitt första riktiga krypsteg, att jag blev stolt!! Han röjer och har sig här hemma och det är så underbart att se.

Förkyldningen är sådär, febern har iaf lagt sig och det är skönt. Sömnen har vi dock det jobbigt med. Jag är som enh zoomibe, får aldrig sova känns det som. Neo sover jättedåligt om nätterna och på dagarna blir det inte mycket sömn.

Idag har vi äntligen fått vår diskmaskin inkopplad, så härligt!! Fidde har varit här och druckit kaffe, trevligt. Var verkligen längesen sist.

Ikväll ska vi bara ha en myskväll, äta tacos och bara slöa.

Vad ska ni göra ikväll?

Satt och kikade igenom gamla bilder..
 Har dem varit så små?!
  Neo har gått loss.



Mammas älskling!! Idag kröp han för första...

img_1121 (MMS)

Mammas älskling!! Idag kröp han för första gången riktiga krypsteg :)


Feber och förkyld.

Idag är Neo sjuk, har hög feber och snorar. Tycker så synd om honom.. det gör verkligen ont i mammahjärtat att se honom sån :(

 min familj <3

RSS 2.0