Söndag 31 jan

Är det bara jag som under grav började fundera på relationer? Jag tänkte mycket på min relation till min mamma, den växte och har blivit myckte bättre. Min pappa som jag inte hade någon kontakt med förräns Neo var några dagar gammal. Jag valde att stryka ett streck över det som hänt och kan bara hoppas på att pappa inte gör Neo lika besviken som han gjort mig.

Kärleksrelation. Min och Jokkes relation blir bara bättre och kärleken starkare för var dag som går, graviditeten och Neo har verkligen stärkt oss. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och vill alltid dela mitt liv med honom.


För att återgå till något annat...
igår var vi hos pappa och åt god mat sen badade, ritkigt skönt. 39 grader varmt, men usch vad kallt det är när man ska gå in och där ligger så djup snö så Adam nästan försvann, (skämt åsido min lillebror är längre än mig ) men där var jättedjupt. När vi hade fått på oss varma kläder satte vi oss i soffan och fikade, chokladpudding och semlor, mycket gott. Jag och Adam gjorde chokladpudding till 18 pers haha!

Idag har vi bara varit hemma jag och Neo, Jokke har jobbat delad tur. Mormor kom och hälsade på en stund nu ikväll, bjöd henne på middag. Neo är helförtjust i henne och mormor i henne. Hennes första barnbarnsbarn.

Nej nu vaknade Neo så nu ska det ammas.

Bjuder på en Dagens Neo




Rekommendera.

Någon som kan rekommendera en bra film som vi kan se på ikväll ?



Frågestund.

Nu tycker jag att det är dags för mina läsare att roa mig med lite frågor.



                           Ni kan fråga precis vad ni vill och jag svara imorgon kväll.

                                                   FRÅGA FRÅGA PÅ!!

Lördag, städ och jobb.

Hoppas allt är bra med er ! Här hemma städas det för fullt, eller ja inte nu. Jag är så varm så jag måste vila lite, någon som har det likadant? Jag är konstant varm och svettas jättemycket, tycker det är riktigt jobbigt.

Neo vilar och Jokke jobbar, i em när han slutat ska vi köra hem till pappa och Jill för att äta middag och bada jacuzzi, riktigt gott ! Jag ska även sola en sväng, är blekare än blekast.

Ja det var nog allt jag hade att skriva idag.


Trevlig dag önskar jag er.. förresten, vilka är det som läser?





  bjuder på en gammal bild, liten Neo och trött Mamma.

Dagens Neo









Mamma älskar dig <3

Lisa..




Tack för att du alltid finns och ställer upp. Du får mig alltid att må bra och jag älskar dig. Vi har känt varandra i 15 år och det säger väl allt?









Bilder på älskade Neo

Idag har vi bara varit hemma och myst. Neo hade feber i fm och då fick han alvedon, den gick ner och när Jokke kom hem vid halv fyra gick vi ut på promenad, det var riktigt kallt ute. Så det blev bara snabbt upp till ica och hämta ut ett paket samt lämna ett som skulle skickas tillbaka.

Nu ikväll hade Neo ännu högre feber än i fm så han fick en alvedon och jag ska strax kolla om den sjunkit.

annars gör vi inte mycket, har precis tittat på en film.

Förresten, ringde och anmälde mitt körkort stulet idag, tråkigt att det inte finns ärliga människor ! ALLT är borta.


 Idag fick vi ta storleken större i overallen, så nu har han 62.


 Mamma och Neo


 Finaste älskling!

Award

Har fått en award från Malin , och det tackar vi för.



Den som får denna award ska göra på dette viset:

1. Kopiera awarden på sin blogg

2. Länka till personen som gett dig awarden
3. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
4. Välj ut 7 andra bloggar du vill ge awarden till
5. Länka till deras bloggar & kommentera hos dem att de har en Award att hämta!


1. Är en nattuggla
2. Är rädd för döden
3. Älskar Ahlgrens bilar
4. Svär alltid när jag kör bil. 
5. Hade kawasiki när jag var 11 år.
6. Måste kolla om ytterdörren är låst minst två gånger innan jag kan somna.  
7. Måste somna till tvn.

Jag ger awarden till :


www.juliaarvidsson.blogg.se

www.whybenormal.blogg.se

www.frusofie.se

www.bergiloit.webblogg.se

http://kanonbra.blogg.se/

http://novatheo.blogspot.com/

http://baramitthjarta.blogg.se/

Inget babysim.

Igår fick Neo sina tre månaders sprutor, han blev jätteledsen direkt och det gjorde så ont i mammahjärtat. Jag ammade honom efter och då somnade han, sen när vi kom hem var han som vanligt busade och "pratade" massor. Men när klockan blev sju så blev han jätteledsen, han bara skrek och skrek. Då Neo ALDRIG är ledsen, förstod vi direkt att han måste ha jätteont. Gav honom en alvedon sen tog det tjugo minuter och då blev han lugn igen. Han har sovit bra hela natten och inte varit mer ledsen. Men när jag tog tempen imorse hade han feber så det blir ingen babysim för oss idag. Han har fått alvedon och sover just nu,min lille gosse. Tycker så synd om honom. Man känner sig så hjälplös när man inte kan göra något. Men det är ju för hans skull iframtiden han får dessa.

Så nu ska jag städa lite här hemma, och plocka upp något kött till middagen.

Trevlig dag önskar jag er alla !


Nytt till Neo

Visa stor bild detta köpte vi till Neo idag

Visa stor bild och baby watch

tävling

Jag är med i utlottningen om ett presentkort från Designat ~Scarpbooking & Inredning hos Tant Ulrika!"

Snabb uppdatering.

Har idag vaccinerat Neo, han blev jätteledsen!! Stackarn! Gjorde så ont i mammahjärtat. Han väger 5710 och har gått upp 700 g på 3 veckor, duktig kille på att äta !! och han är 59.5


Ska mysa med han i soffan nu så det blir inte mer uppdatering.


Dopet!

Nu ska jag berätta om Neos dop.

Vi åkte till församlingshemmet vid kvart i nio, fixade det sista inför fikat. Jag ammade Neo sen bytte vi om på honom.

 Dukningen, Jokke fixar det sista med duken.


Vi gick sen in till kyrkan och hälsade på prästen. Satt oss längs fram, även Mamma, Mormor och Jonas skulle sitta där då dem är Neos faddrar. Direkt när vi satt oss ner bajsade Neo, så perfekt !!

 Trött kille som sov sig igenom hela dopet.

Först var det vanlig gudtjänst, sen kom den första psalmen som vi valt, "tryggare kan ingen vara". Prästen pratade lite sen kom den andra psalmen vi valt "glöm inte bort att du är värdefull". Vi blev sen uppkallade och då pratade han lite sen fick Jokke läsa en dikt från psalmboken. Prästen pratade lite sen var det min tur att läsa "älskade barn" efter det frågade prästen vilka namn vi valt, Neo Kristoffer Elof sa Jokke, sen frågade han om vi ville att han skulle döpas i svenska kyrkan och bli medlem där och då svarade vi ja. Sen tog vi och faddrarna våra händer på Neos huvud och då pratade prästen, sen gjorde han korstecken på Neos huvud, mun och hjärta. Jokke tog sen vattnet och hällde i dopkärlet sen tog prästen honom och döpte honom. Vi bad, sen fick vi dopljus samt dopbevis och faddrarna fick fadderbevis. Det blev verkligen riktigt lyckat och prästen gjorde det jättebra !


 Mormor, Jonas, Neo, Jokke, Jag, Mamma och Prästen.


 Familjen Löfstedt/Elofsson

Efter dopet gick vi över till församlingshemmet, bytte om på Neo sen serverade vi smörgåstårta, kaffe & kärleksmums och chokladbollar.

 En av smörgåstårtorna som vi gjort.

 Neo hos morbror Tobbe, Söta gravida Sara sitter brevid

 Älskade höggravida Julia och Andrè samt lite blandat folk i bakgrunden

Anders, Lisa, Vibeke och mamma i bakgrunden.

 Pappa, Adam, Patrik, Figge, Hebba och Sara

 min fina älskling


Fick massa fint till honom, vi är alla nöjda med dopet!

Tack till Sara, Tobbe, Mamma, Mormor, Jörgen för all hjälp!



Neo 3 månader

 v.39

 Några minuter gammal

 idag 3 månader!

GRATTIS MIN ÄLSKLING!!

Pirr i magen, endast 2 timmar kvar!!!

Om två timmar döps Neo!!! Har sovit helt ok inatt, trodde det skulle bli mindre sömn. När klockan ringde 06.30 så vaknade jag med ett skutt, är redan nu färdig (med mig själv). Eller ja jag ska vänta med allt klä på mig precis innan kyrkan då man inte vet om någon olycka skulle hända, ex Neo kräkas på mig (skulle ju vara typiskt då han aldrig kräks) så jag väntar glatt : ) Men jag har prövat allting och gått lite i skorna här hemma.. har ju inte gått i skor med klackar sen i början av graviditeten så jag är lite ur form.

Magen pirrar och jag har lite svårt att få ner frukosten. Jokkes klocka ringer nu 07.30 sen försöker vi väcka Neo vid åtta. Ska vara i församlingshemmet 08.30.

Håll nu tummarna att allt går vägen idag !


Allt klart

Jag har sån inre stress, måste lugna mig !!! Men nu är vi färdiga med allt och det känns skönt. Men jag är så orolig att jag missat något, hoppas verkligen inte det.

Efter vi gjort klart allt i församlingshemmet åkte vi hem och snabbt bytte om sen hem till mamma på kalas, Simon som idag fyllde 14. Är nästan precis hemkomna och vi är båda helt slut. Måste ta ett ryck här hemma sen blir det sängen tidigt, lång dag imorgon.

Trevlig kväll önskar jag er!!

Roligt att ni uppskattar att jag skriver, får mer motivation då : )

full rulle..

Idag är det åter full rulle.. Neo vaknade vid halv åtta, när han hade ätit tänkte jag att vi kunde somna en stund till. Men när jag bytte blöja på honom då bajsade han ner mig, så det var bara att gå upp och duscha. Neo och Jokke gick och la sig i soffan och mös.

Kände sen att det inte var någon mening att lägga sig igen, har ju mycket att göra idag.

Nu håller jag på att baka kärleksmums, hade dock gamla ägg så Jokke är i affären och köper nya samt lite annat som behövdes. Klockan 11 ska vi träffas i församlingshemmet och börjar göra smörgåstårtorna.

ikväll väntas kalas för Simon sen blir det sängen tidigt då vi får gå upp vid sex imorgon, eller ja jag iaf. Ska bli roligt att se hur Neo är imorgon då han brukar sova till halv elva och dopet är halv tio.. han kanske sover sig igenom hela dopet..

Nej nu ska jag sätta igång kaffet, trebvlig dag önskar jag er !

Dukat - Check !

Idag har vi varit i församlingshemmet och dukat till dopet, tack snälla Sara för hjälpen. Sen nu ikväll var vi bjudna hem till Tobbe och Sara, dem bjöd på jättegod mat och pannacotta till efterätt. Tack för en trevlig kväll !

Imorgon ska vi ägna hela dagen till att göra smörgåstårtorna, baka och förbereda allt inför dopet. Är tacksam att mamma, mormor och Sara hjälper oss, verkligen jättesnällt! Uppskattas verkligen, det är guld värt.

Nu ska jag sova, Jokke och Neo sover sen länge, Godnatt!




 min fina älskling, stor gosse som döps på söndag !!

Tävling

"Jag deltar i utlottningen om ett presentkort värt 500kr från Familjesmycken hos Tant Ulrika"

Tävling





"Jag är med i utlottningen om ett presentkort från
MeAndMyHome - Heminredning i Lantlig Stil hos Tant Ulrika!"




TråkigA besked

Var hos doktorn idag, dem gjorde EKG, tog ytterligare fem rör med blod. Det visade sig att jag har förhöjd ämnesomsättningen samt oregelbundna hjärtslag. Så nu har jag fått medicin, ska äta en halv tablett tre gånger om dagen sen kolla pulsen sen öka till en hel. Kommer ha regelbunden kontakt och gå på besök. Kommer även få en remiss skickas till CSk då läkaren misstänkte att jag har inflamation i sköldkörteln. Mycket på samma gång... Nu ska jag titta på how i met you'r mother sen sova. Godnatt

5 dagar

har lite smått panik, endast 5 dagar till dopet nu !! Ska in och handla allt till smörgåstårtorna imorgon, och allt annat med för den delen : ) men först kommer prästen hit 10, sen klockan 13 ska jag till läkaren igen, var och tog prover förra veckan och dem visade inte så bra så jag ska ta fler imorgon, hoppas dock det inte är något allvarligt. Håller nu på med en folder till dopet, känns som jag aldrig blir klar med förberedelserna.

Är bjuden till pappa och Jill imorgon på köttfärslimpa, gott ! Ska även passa på att sola samt ta ett bad i bubbelpoolen, har aldrig badat sån när det är snö ute ; )

bjuder på lite bilder på världen finaste Neo : )

 ser allt lite lurig ut ; )

 min älskling

 

 superman !


Sen avslutar jag med en bild på min brandman !


snabb uppdatering

Hej ! Förlåt det har varit dåligt med bloggande men det hinns tyvärr inte med nu. Har börjat komma i ordning någorlunda här hemma, lovar att lägga upp bilder sen. Idag är det dags för babysim igen och det ser vi fram emot. Allt är bra med oss här hemma.'

Det var allt jag hann med idag, ha det bra!

Familjebloggarna

               







familjebloggarna.se just nu!

Kategorierna är:

♥ Årets Gravidblogg
♥ Årets Mammablogg
♥ Årets Pappablogg


Buzzador

Hej
Jag har registrerat mig som Buzzador på Buzzador.com och föreslår att du också gör det!
Som Buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster.

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.
När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det.

Följ den här länken så det framgår att det är jag  som har bjudit in dig (mitt användarnamn som Buzzador är Flickanjohanna):
<a href=https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=Flickanjohanna>https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=Flickanjohanna</a> 

Om du vill veta mer innan du bestämmer dig kan du följa den här länken:
<a href=http://www.buzzador.com?refstr=Flickanjohanna&lang=SE>http://www.buzzador.com?refstr=Flickanjohanna&lang=SE</a>

Hälsningar

Flickanjohanna


Luevägen nästa.

Igår var det äntligen dags för besök på bvc, var längesen sist då det varit massa röda dagar nu. Neo väger nu 5080 och är 58,5 cm. Han växer så det knakar och det är så roligt att se, samtidigt som jag tycker tiden gå för fort. Men det är verkligen roligt att följa hans utveckling och man märker skillnad från var dag som går. Nu är det mycket händerna i munnen och han "pratar" mer och mer, det är så mammahjärtat smälter. Han sover fortfarande hela nätter och det är jag verkligen tacksam för, det kan ju vända lika fort igen så jag njuter.

Idag ska vi äntligen börja flytta, blir dock bara lite smått då Jokke ska iväg med brandkåren i em. Men det ska bli skönt att börja iaf. Sen imorgon ska Jokkes bror hjälpa till med alla möbler, ska ta massa bilder så jag kan visa er hur vi ska bo.

Nu ska det ätas bullfrukost, trevlig lördag önskar jag er alla !


Tävling

"Jag deltar i utlottningen om ett presentkort från MILQ.se ~ Design Presenter Inredning Prylar hos Tant Ulrika!"

Babysim

Idag har vi varit på babysim för första gången. Det var riktigt mysigt och Neo njöt verkligen. Vi började med att presentera oss för varandra sen skulle vi ha barnen så dem låg på mage i vattnet, vaggade dem fram och tillbaka och sjöng bä bä vita lamm. Efter det fick dem ligga lite på rygg, vi hade endast pekfinger och tumme bak i nacken. Sen avslutade vi med att sjunga en låt och gå med barnen mot varandra in i en ring. Ser fram emot nästa gång!


Efteråt körde vi till subway och köpte med oss mat hem, jag köpte även en macka till Jokke. Körde hemom oss och lämnade mackan till Jokke sen fortsatte vi ut till Julia. Trevligt att träffa henne då det var längesen, och hon blir bara större och större, snart dags för lilleman att titta ut.


Ikväll är både jag och Neo trötta, tar på krafterna att simma. Just nu ligger Jokke och Neo och sover i soffan och jag sitter här och halvsover. Ska göra mig en kopp tea och en macka sen mysa med dem.


Önskar er alla en trevlig kväll !



 Neo och Max väntar på att vi ska bli klara så vi kan åka ..


Premiär träning.

Idag följde jag med Jokke ner på gymmet för första gången. Var ju på efterkontroll i måndags och  då fick jag klartecken att jag fick börja träna.

Värmde upp med att gå på crosstrainern sen gjorde jag benspark och avslutade med att cykla i 40 min. Det var lite segt till en början och det märktes tydligt att det var längesen jag ansträngde mig något märkbart (förutom förlossningen dvs) men det var riktigt skönt och när jag väl kom in i det så gick det riktigt bra. Så nu ska det tränas två dagar i veckan i en månads tid sen öka det succesivt. Neo sov sig igenom vår träning och det var praktiskt att ha med honom, så han låg i vagnen med sina hörselskydd och sov.

Nu ikväll har vi packat en massa då vi ska börja flytta på fredag em, jag tycker inte alls det är roligt att packa..varken ner eller upp. Men det ska ändå bli skönt att flytta.

Nu ska jag mysa lite med mina pojkar.

Önskar er alla en trevlig kväll.


Ny bloggadress igen..

Jag tog bort den nya och gjorde en annan ny, så nu är den www.johanna.wblogg.se. Kika gärna in och lämna en kommentar : )

Fint från Lundmyr of sweden





Johanna tipsar

 Tuff nappburk från Fröken Fräken

 Fin lampa till barnrummet

 Praktiskt och fint köksset . Ketchuppump, salt- och pepparströare, kakao eller socker ströare, kubljus. Står på ett fyrkantigt fat.

 fint diskbänks set

 fin lykta att ha ute


Design

Någon som vill hjälpa mig med en design? Kanske Hanna? ; ) Du är duktig : )

Mina fina pojkar !

 Neo busar : )

Skrattar åt pappa..

 mys i soffan.

 Älskar mina pojkar av hela mitt hjärta, dem är utan tvekan det bästa som någonsin hänt mig !!!





Idag var jag hos Therese på efterkontroll, som jag saknat henne ! Tycker man kunde gått till henne nu med Neo och inte bara under grav. Men hon lovade att vara kvar många år till så jag kan ha henne till alla min graviditeter. Alla prover var bra och undersökningen. Fick recept på p-piller med som jag ska hämta ut imorgon. Får se hur jag mår på dem, jag hade ju p-spruta innan då jag alltid varit så glömsk med piller men nu äter jag ju vitaminer varje morgon så då får jag ta p-pillerna samtidigt.

Gick en runda på stan med Mamma och Victor, letade efter en klänning som jag kan ha på dopet då jag nästan bara har svarta här hemma samt att hälften inte passar. Men jag hittade ingen, får åka in en sväng till innan det är dags, ska även köpa ljus och lite sånt som vi inte gjort ännu.

Nu har vi precis ätit kvällsmat. Jokke och Neo myser i soffan och jag sitter här, ska snart in och hålla dem sällskap. Ska försöka packa lite med..

Ha en trevlig kväll ! Ni får gärna kommentera, så jag vet vilka som läser ; )

Okej jag slutar inte..

Jag skriver ändå.. blev väl bara lite upprörd igår, skyller på hormonerna :)

Idag har jag och Neo varit hos min mormor hela dagen och myst. Druckit kaffe och ätit massor med pepparkakor. Passade även på att gå en promenad, men usch vad kallt det var.. Mina graviditetskilo är sega att bli av med trots alla promenader : (
Nästa vecka ska jag på efterkontroll och efter det ska jag börja träna på gymmet här i Tollarp. Jag och Jokke har ju som nyårslöfte att gå ner 10 kg till 1 juni.

Ikväll ska vi bara mysa.. det är Jokkes jobbehelg. Han ska senare ikväll inviga sin zlatan tröja som han fick i julklapp av mig : )

Nej nu ska jag in i duschen, passa på medans min underbara son sover : )


Familjen.

 Familjen Elofsson/Löfstedt


 Neo nyårsfin.

RSS 2.0