Tävling plad.se

Jag är med och tävlar om ett presentkort på 400 kr från plad.se hos Therese , var med ni också.




pledd

Första Advent

Idag har vi haft adventsmys.

Morgonen började med larm för Jokke, ett sjukvårdslarm som påverkade han mycket så han har varit lite nere idag :(

Hade iaf en mysfrukost med tända ljus och frallor, sen städade vi lite här hemma. I em kom Desiree, Simon & Vilmer hit. Vilmer hade köpt en adventspresent till Neo <3 Vi fikade, drack saffransglögg och den var supergord! Sen lite annat smått och gått. Vid halv fyra tiden åkte dem hem.

Vid halv fem tiden var det gymdags för Jokke, jag och Neo åkte hem till Mamma med familj, där blev vi bjudna på Tacos och ännu mer fika, mys och lek. Neo busar massa med djuren, han älskar verkligen djur.

Vid åtta tiden åkte vi hem, läggdags för Neo, han har ju varit väldigt varm idag med och feber, så en alvedon fick han innan läggdags, hoppas han slipper det imorgon.

Imorgon är det dags för Jokke att börja sin utbildning i revinge, vilket betyder att jag är nu mammaledig i två veckor, helt underbart!!

Har inget planerat i veckan, så hojta till om ni vill ses :)

Någon som vet var man kan hitta bra vinterskor? (till mig) mina håller inte värmen!

Nu ska jag dricka lite julmust och mysa med min fina sambo.

Hoppas ni alla haft en mysig första advent.






Buspojkarna äter kex.. Förövrigt ingen beb...

img_2574 (MMS)

Buspojkarna äter kex.. Förövrigt ingen bebis.......


Nu är det Jul i vårt hus!

Igår hade vi en riktig mysdag, jag, Neo, Julia & Casper åkte hem till Ellie, Saga & Lowe. Fikade och barnen lekte. Ellie hade gjort grymt goda lussekatter, ljuger inte om jag säger att det utan tvekan var dem godaste jag ätit!! Ska ge mig på att baka en dag, ringer nog henne om receptet så vad beredd på det Ellie :)

Idag jobbar jag, lugnt just nu. Är lite smått frösen, men det är ju iof inte så konstigt eftersom det är vinter ute nu. Mysigt med snön som lyser upp men det blir oftast bara slask av det. Vägarna var inte bra i morse och jag var glad att Jokke skjutsade mig in. Ska äntligen fixa bromsarna idag, så vi kan köra med bilen normalr!! hatar allt som har med bilar att göra!!

Imorgon är jag ledig igen och då är det dags för babysim, ser verkligen fram emot det då det var så längesen jag var med. Sen fredag ska vi träffa Nea, Lovis & Leon, något vi också  ser fram emot!

 Hann även med att julpynta lite igår :)




Hoppas ni alla får en bra dag!


Min grove man!! Just nu sitter jag på vdc ...

img_2520 (MMS)

Min grove man!! Just nu sitter jag på vdc och ska ta prover. Helt sanslöst vilken kö, det nya systemet är värdelöst tycker jag. Och hungrig är jag också, åt inte frukost för jag trodde det skulle gå fort här. I em ska vi till önnestad och hälsa på Ellie, Saga och Lowe, det ser vi fram emot! Önskar er alla en bra dag!


Tittar på playhouse Disney. Älskade barn!

img_2539 (MMS)

Tittar på playhouse Disney. Älskade barn!


Foundation..

Vilken foundation använder ni?

Tävling hos frusofie

Är med och tävlar om en fin charmant sjal från Creativelounge, var med du också! Tävlingen hittar ni här


Godmorgon Lördag! Idag är det jobbdags för...

img_2527 (MMS)

Godmorgon Lördag! Idag är det jobbdags för mig. Blev så glada när vi bytte morgonblöjan på Neo och såg att såren blivit mindre samt att han inte grät, det går äntligen åt rätt håll! Det gör så ont i hjärtat att se hur ont han har min lilla älskling. Nu äter vi frukost, Neo väntar på Jokke som är i affären och köper frallor till dem, mysfrukost. Nu ska vi busa lite sen är det dags för mig att köra. Önskar er alla en underbar dag!


Tassimo

 Jag vill ha en sånhär, någon som prövat?

Wonderful world

Godmorgon mina vänner! Hoppas allt är bra med er. Blir så glad när jag loggar in och ser ni har kommenterat, det gör mig motiverad till att blogga. Är dock inte så jätteduktig på att uppdatera, men det finns viktigare saker som tar min tid och det förstår ni säkert :)

Idag är det jobb som gäller igen, jobbar torsdag och lördag med sen är jag mammaledig i 3 veckor, något jag ser fram emot otroligt mycket ! Så boka inte in er något då för jag vill hinna umgås med mina vänner så mycket jag kan. 

Är det någon av er som vet en bra pulverdiet? Tänkte köra på en sån tills jag gått ner ett par kilo, känner att jag kommer ingen vart annars. Och bebis verkar det inte bli här på ett bra tag till, kanske beror på min övervikt?

Nej nu ska jag läsa lite bloggar sen borsta tänderna.

Vilka är ni förresten som läser? som vanligt har jag ingen koll på vilka jag gett lösen till :)


Ha en underbar dag! Kramar


 Min fina gosse

 Neo & Casper <3 Der värmer verkligen i mitt hjärta att se dem leka tillsammans. Igår när dem kom så sken både Neo och Casper upp när dem fick syn på varandra, hoppas dem blir lika bra vänner som jag och Julia <3



Hemma hos oss!






































Kanske inte världens bästa bilder, sen inte spec städat, men så bor vi :)


501 tips som underlättar föräldrarskapet

Har läst mycket om denna boken så idag beställde jag den. Man kan aldrig få för mycker tips :)

501 tips som underlättar föräldraskapet En guldgruva för rådvilla mammor och pappor

Här får föräldrar tips om allt från graviditeten, sömnen och maten till förskola, barnkalas och resor. Alla tips kommer från andra föräldrar vars barn också haft svårt att sova, vägrat välling, inte velat sluta med nappen, kommit i trotsåldern eller vad det nu kan vara. Föräldrar som vet hur det är delar med sig till andra föräldrar.

Alla småbarnsföräldrar vet att livet ibland kan vara ett stort kaos. Är det inte sömnen som är problemet så är det kanske maten, eller inskolningen eller potträningen eller trotsåldern

Teorier och expertutlåtanden i all ära, men det är inte alltid sådant som fungerar i verkligheten. Här får föräldrar tips av andra föräldrar som upplevt samma saker men hittat olika vägar som passar dem. Alla tips är kanske inte politiskt korrekta, men de funkar i vardagen för respektive familj. Var och en kan testa och se vad som passar en själv och ens barn. Man kan också få inspiration att komma på egna lösningar.

Boken är gjord i samarbete med Vi föräldrar, och tipsen har delvis samlats in via tidskriftens hemsida. Både mammor och pappor kommer till tals, och råden riktar sig till föräldrar med barn i åldern 06 år. Tipsen har delats upp efter ämnesområde och samlats i elva kapitel med föräldratips, faktarutor, charmiga fyrfärgsillustrationer och lästips.



Någon som läst den?

Rusk väder..

Godmorgon måndag! Vilket ruskväder det är idag, hade verkligen varit skönt att ligga kvar i sängen idag och mysa med mina pojkar. Men det går inte då det är måndag och dags för jobb. Äter frukost nu, har tänt ljus och här är knäpptyst, skönt med en lugn morgon.

Igår gick Neo massa, som mest tog han 7steg, inte kloktvad fort det går nu. Min älskling är stor.

Skrev dagisschema igår och vi är nöjda med resultatet, blir inga långa dagar för Neo och han kommer gå max 3 dagar i veckan, perfekt för oss!

Vill att denna månad ska ta slut och att ingen mens kommer!!! VILL VILL VILL!!! Håll tummarna för oss är ni söta;)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen borsta tänderna, måste köra tidigare idag.

Hoppas i alla får en bra dag!!


 Neo på sitt 1års kalas.

 Leker med Mammas tamponger, sötunge!

 Öppnar paket med pappa.

Tävling Vinylahem.

Är med och tävlar om väggord från Vinylahem hos fina Evelina, var med du också!

Nu är vi på väg till Linderöd hem till min...

img_1815 (MMS)

Nu är vi på väg till Linderöd hem till min pappa för farsdag middag. Hoppas ni alla har en bra helg. Kramar


Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag.

Nu är snart denna dagen slut.. Tycker helgerna går för fort.

Idag har vi varit på Eko och shoppat lite, letade efter gardiner till sovrummet samt storarummet men hittade inga som passade mig i smaken. Med mig hem fick jag ny tvålpump, två nya lampskärmar och lite annat smått och gott.

Nu ikväll har vi haft besök av familljen Ullman, ätit pizza och tittat på film, en lugn och mysig lördagskväll.

Imorgon ska vi hem till min pappa på farsdag middag, kålpudding. Ska bli gott!

 Idag kom äntligen väggordet upp i sovrummet.


Är ni intresserade av att se hur hela vårt hem se ut?

Vilmer kör Neo

img_2432 (MMS)

Vilmer kör Neo


Vilmer kör Neo

img_2432 (MMS)

Vilmer kör Neo


Vinterskor..

Äntligen tror jag jag har hittat vinterskor till Neo, dessa beställde jag idag. Passar inte dem eller är bra så blir det vincent Tobias.


  Slitstark, varmfodrad, lätt vinterstövel tillverkad i äkta skinn med utvändigt skalmaterial och tejpade sömmar. Skyddande förstärkning över tån och runt hälen. Detta gör stöveln mycket vattentålig samtidigt som den andas. Stor öppning gör stöveln lätt att ta på. Fodrad med norsktillverkad ullmix för bästa isolering och slitstyrka. Urtagbar innersula av ylle. Yttersula av PU med bra grepp och avrullning. Alla material är fria från teflon, PTFE och andra flourerande kolväten. Innermått i mm ser du när du bokar storleken.

Ester Elenora





Dessa tre hade mer än gärna fått flytta hem till mig!!!!


In my heart.

Igår försökte jag övertala Jokke till att vi ska måla om vår malm serie vi har i sovrummet vitt, men det gick inte så bra. Ska fortsätta idag. Är så trött på allt trä här hemma, vill göra om överallt. Igår kom väggordet jag beställt, hoppas han sätter uppdet idag :)

Sitter nu och äter frukost, pepparkaksfil och tea.



 
Jag älskar dig mer än ord kan beskriva <3



Klockan 18.15 idag håller jag helg fram till måndag morgon, sa jag att jag längtar?

Nu ska jag se om mina pojkar tänkt vakna snart så jag hinner med lite Neomys innan jag ska bege mig till storstaden.


Hoppas nu alla får en bra dag, kärlek till er <3


Behöver hjälp :)

Någon som vet var man kan köpa en sån skylt?


En nyfunnen sida!



Allt detta från nordljus, så fint!

Om jag någon gång..




Om jag någon gång gifter mig ska jag ha denna låten!!!

Köpt ny ljusbricka

img_2401 (MMS)

Köpt ny ljusbricka


På väg in till stan, Jokke ska ta fler pro...

img_2397 (MMS)

På väg in till stan, Jokke ska ta fler prover. Sen ska vi shoppa lite. Hoppas ni alla får en bra dag i regnet. Kramar


På väg hem till mig..




Nya örhängen och ny ring

img_2388 (MMS)

Nya örhängen och ny ring


Vill ha från H&M






Home is where your heart is <3

Godmorgon måndag.

Idag är det verkligen kallt ute, massa vitt på marken. Är vintern redan här tro? Får gå ut en stund tidigare till bilen idag så jag hinner skrapa rutorna.

Neo och Jokke sover fortfarande, jag sitter här med mitt kaffe och försöker vakna.

Ni är lite dåliga på att kommentera.. är det något spec ni vill att jag ska skriva om?

Nu får jag försöka göra någon nytta.

Ha en bra dag, och glöm inte att DU är fantastisk!


 Helt inne i tvn..




 ska se om här är något roligt..


 nu kommer jag och tar dig mamma

Dagens visdomsord

Döm inte allt du ser, tro inte allt du hör, säg inte allt du vet.

Neo har fått inneskor :) nu ska vi strax u...

img_4800 (MMS)

Neo har fått inneskor :) nu ska vi strax upp till öppna mottagningen och se vad det är för fel på Neos öga, svullet och varar. Önskar er alla en bra dag! Kram


Fint från Ellos

 Denna koftan ser så varm och mysig ut, men jag tycker inte riktigt den är värd 699,



den finns här

 Denna kjolen är med så fin, finns här

Nya hårfärgen!

img_2291 (MMS)

Nya hårfärgen!


Nyfärgad

Godmorgon Torsdag.

Igår bestämde jag hastigt och lustigt att jag ville bli brunett igen, trött på det svarta. Körde en avfärgning sen en röd/brun färg. Blev lite mer rött än vad jag tänkt men jag trivs bra. Var ju ändå sugen på riktigt rött innan så det blev en bra blandning.

Idag är det jobb som gäller sen ikväll ska jag bara slöa, känner i min kropp att jag behöver det.

Nu ska det ätas frukost, hörs senare.


 Min buse <3

Mina nyinköpta boots, älskar dem!!

img_2240 (MMS)

Mina nyinköpta boots, älskar dem!!


Ny åkpåse?

 Är sugen på denna till Neo, frågan är bara om den passar till vår vagn..

Moln

Nu äntligen har jag köpt en moln spjälsängskydd till Neo, har velat ha det länge men tyckt det var för dyrt men nu köpte jag det, det får bli en liten julklapp med :)

 Det är ju så fint !!



Sen vill jag tipsa er om att det finns pippitröjor på nelly

 299 kostar denna.

Hösten är mysig.

Idag har jag varit ledig,riktigt skönt med mjukstart på veckan. Fick sovmorgon till tio och det var välbehövligt. Vid halv tolv kom Malin och hälsade på, fikade och mös. Hade en riktigt trevlig dag. Vid halv fem tiden var det dags för gymmet, fick håll snabbt idag och det kändes inget vidare. Men det släppte som tur var ganska fort igen så det blev ett bra pass ändå. Känner att jag blivit starkare, ökat 10 kg på alla övningar så det känns bra.

Ni som har barn i Neos ålder, använder ni fortfarande spjälsängskydd? Såfall var har ni köpt det? Lyckas inte hitta något bra.

Åh jag är inne i en period nu att jag vill göra om överallt hemma, så tråkigt att bo i lägenhet! Men jag ska nog lyckas piffa upp det här hemma.

Nu ska jag slöa lite i soffan innan sängen kallar.



 Åh vad jag älskar dig!!

Nu ska jag krypa ner bredvid min bebis som...

img_2214 (MMS)

Nu ska jag krypa ner bredvid min bebis som sover gott. Godnatt


<3

Ett barn är ett mirakel värt att vänta på, det största och det bästa en mamma och pappa kan få <3 






På väg till sjukhuset, pappa ska ta lite p...

img_2154 (MMS)

På väg till sjukhuset, pappa ska ta lite prover. Önskar er alla en underbar dag!


RSS 2.0