29 April

Jag tycker tiden går skrämmande fort.. i måndags blev Neo 6 månader.. vart försvinner tiden? Jag tycker jag försöker hinna med men det går för fort vissa dagar. Nu är det torsdag och snart har denna veckan gått.

Idag var det dags för babysim igen, alltid lika mysigt. Ska forsätta nästa termin med, vet dock inte vilken dag eller tid. Vet ju inte hur hösten ser ut för mig. Hoppas det ordnar sig för jag vill så gärna fortsätta med honom. Idag dök han jättebra från Jessicas famn, sen satt dem på kanten och det gick bra trots att Neo inte sitter riktigt helt själv.

Min vikt går bara bra. -3,5 kg Känns bra, har dock massa kvar.. Men det ska gå och kommer att göra det.

I söndags blev min bror pappa till en liten Viggo, jag var helt säker på att det var en flicka, men fel hade jag. Tycker ALLA får pojkar, men det är ju bara roligt : ) Var och hälsade på dem i måndags, tänk att Neo varit så liten och ännu mindre. Som sagt, tiden går!! Han är så liten, har stora fina blå ögon och lik sin pappa. Han har ju självklart drag från Sara med, så mysig är han!!

Imorgon är det Valborg och då har vi bjudit hem Tobbe, Sara och Viggo på grillat. Tina Jokkes jobbarkompis kommer också. Ska bli trevligt. Hoppas på fint väder så vi kan sitta ute, hade varit mysigt.

Klockan 11 imorgon är det dags för bvc. Ska bli roligt att se hur hans vikt är. Han gick ju ner 200 gram första dagen han var sjuk så vå får se vad vågen visar.

Idag började Neo men två nya ljud, både jag och Jokke skrattade åt honom. Han är bara för underbar!! Som jag älskar honom!!
Dem sitter i andra soffan och busar massor nu, ska göra dem sällskap.

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll..

 Syskon-Förälder-Faster-Morbror-Kusin

 Precis ätit

 Världens finaste

 "Hej mamma"

 Gott med fingrarna.

 Sara med Viggo i magen, tagen dagen innan han kom.

 Neo säger till sin kusin att komma ut, och det gjorde han dagen efter : )


Första fotbollsmatchen. Är i sönnarslöv oc...

dsc00714 (MMS)

Första fotbollsmatchen. Är i sönnarslöv och tittar på fotboll. Huaröd leder med 2-0 ursäkta den hemska bilden på mig.


Neo sover sen ett par timmar tillbaka. Nu ...

dsc00704 (MMS)

Neo sover sen ett par timmar tillbaka. Nu ska vi med sova. Godnatt


Kvällsfika.

dsc00703 (MMS)

Kvällsfika.


Neo fick denna idag

dsc00701 (MMS)

Neo fick denna idag


Prövade ny pucko. Riktigt god!

dsc00699 (MMS)

Prövade ny pucko. Riktigt god!


Storhandlat..

dsc00694 (MMS)

Storhandlat..


Lunch på zekes.

dsc00693 (MMS)

Lunch på zekes.


Lunch på zekes.

dsc00693 (MMS)

Lunch på zekes.


Fick hem smycket jag beställt.

dsc00691 (MMS)

Fick hem smycket jag beställt.


Kvällens middag.

dsc00686 (MMS)

Kvällens middag.


6 månader av kärlek

dsc00684 (MMS)

6 månader av kärlek


Faster!

Igår blev jag faster till världens sötaste Viggo!! Längtar efter att få träffa honom och mysa bebis!!

Stort Grattis till Tobbe och Sara!

Sitter och väntar på att Sandra och Max sk...

dsc00672 (MMS)

Sitter och väntar på att Sandra och Max ska hämta oss. Ska åka till tivoliparken och ha picknick. Börjar dock blåsa mycket i Tollarp nu. Hoppas på vindstilla i stan. Ha en skön söndag mina vänner. Ni är dåliga på att kommentera!


En buse som älskar gröt. Ska helst hålla t...

dsc00660 (MMS)

En buse som älskar gröt. Ska helst hålla tallriken själv :-)


Prövar att blogga via mms.. Kvällens midda...

dsc00669 (MMS)

Prövar att blogga via mms.. Kvällens middag flintastek, klyftpotatis, morötter och sallad.


Rött läppstift

Dem senaste kvällarna har jag haft så fruktansvärt ont i magen, vet inte vad det beror på eller varför det alltid kommer på kvällen. Ligger med värmedynan nu och det hjälper lite. Idag har vi varit och hälsat på farmor och farfar. Dem bjöd på kyckling, ris och curry. Drack kaffe och tittade på en film inspelning från när jag var 2 år, riktigt roligt att se! På kvällen var jag och mamma på ett strå vassare och blev sminkade, fick naglarna fina och håret fixat. Sen fick vi görs egna smycken, hann dock knappt börja förräns Jokke ringde då Neo var jätteldsen och hungrig så det var till att snabbt ta sig hemåt. Har iaf haft en trevlig dag. Imorgon är det bankärande på förmiddagen sen babysim. Kvällen ska vi hem till pappa och Jill och äta. Vågen visade -2 igår, ska köra lite hårdare nu, tar sin lilla tid att bli av med alla kilon. Jag SKA lyckas!! Godnatt

Bakluckeloppis.

Idag har det inte varit något vidare fint väder utan riktigt höstrusk!

I fm var jag, Neo och mormor på bakluckeloppis här i Tollarp. Var ingen höjdare att gå där när det bara blåste och lite senare regnade. Men det var skönt att komma ut lite. Följde med mormor hem efter vi varit där. Drack kaffe och mös. Mormor la ut en filt till Neo, som även hennes hund Leo ville leka på. Ni kan ju tro vi ofta säger fel, Leo och Neo.. : ) Neo tränade nacken och visade gamlemormor hur duktig han är på att vända sig, stora gossen. Det märks tydligt att Neo blir starkare och starkare för var dag. Han vill knappt ligga längre utan han ska sitta eller "stå" då blir han nöjd. När han sitter i sin babysitter lyfter han upp huvudet hela tiden, envis som sin mamma.

Idag började han med ett nytt ljud, han drar in andan..låter jätteläskigt men han bara skrattar. Hörde det första gången i morse sen har han gjort så under hela dagen.

Till kvällsmat åt vi hemmagjord potatisgratäng, skinkschnitzel och sallad. Riktigt gott! Annars har vi bara myst en massa nu ikväll. Jokke tittade på Zlatan och jag läste sagor och sjöng en massa för Neo. Sen tittade vi på björnes magasin på datorn, var nog mest jag som uppskattade det : )

Nu ska jag mysa med Jokke, får passa på när Neo sover.

Imorgon hoppas vi på fint väder så vi kan ut och fixa i trädgården samt gå långpromenad. Igår visade vågen -1.5 kg, det går åt rätt håll!!

 Funderar på att göra ett drastiskt klipp..  Riktigt snyggt!!






 Pröva flytväst.
 dags för bad!


Godnatt!


Heja Zlatan

Jag njuter verkligen av det underbara vädret vi har nu!! Passa perfekt med mina promenader. 1.5 kg har jag gått ner nu, och mer ska det bli!! Känner verkligen mig motiverad till detta, lite små jobbigt på kvällarna men det går över lika snabbt igen.

Jag känner mig lite smått orolig, när vi började med smakisar till Neo gick det inte så bra. Endast med gröten. När han blev 5 månader började jag med annat mat och det fungerade bättre, han åt och tyckte om det. Men sen blev han ju dålig och då blev det bara att jag ammade, sen nu säger hon på bvc att när han blir 6 månader så klarar han sig inte på att bara ammas. Har börjat ge han smått igen men han klöks och tycker inte alls om det, kan ju inte tvinga honom. Vill inte att han ska få det till något negativt. Så hur ska jag göra? Jag hade helst av allt bara ammat men hon säger ju att han måste ha mer..

Idag skulle jag till doktorn, kommer dit men då visar det sig att dem endast tog prover mellan 8-10 vilket jag inte fått besked om, så jag får gå upp på måndag igen. Hoppas verkligen att det visar bättre denna gången.

annars är det inte mycket mer jag har att säga för denna gången. Neos utveckling är så underbar att följa, händer nya saker varje dag. Tänk om 11 dagar blir han ett halvår, inte klokt vad tiden går. Min kärlek till honom blir starkare för var dag som går, sitter ofta och tittar på honom och börjar gråta, kan inte förstå att jag och Jokke med våran kärlek skapat något så perfekt!! Han är verkligen världens finaste kille och jag är så otroligt lycklig att få honom som min son !!

Och Jokke, även kärleken till dig växer för var dag. Du är världens underbaraste sambo och pappa. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, tack för att du valt mig som mamma till dina barn!  

Nej nu ska jag sova, eller iaf lägga mig i sängen. Jokke och Neo sover.


 Snart en månad sen, stanna tiden!!

 Heja zlatan!

 min fina kille !



Godnatt. 


Första vändningen.

Idag har det varit underbart väder ute. I fm var jag och Neo och Sara ute och gick en långpromenad, riktigt skönt var det! Stannade till hos mormor och satte oss ute i solen och fikade. Mormor cyklade och köpte wienerbröd till oss, men jag var duktig och stod emot det :) lite senare kom även Julia och Casper och gjorde oss sällskap. Satt och pratade massor och njöt av solen. Vid fem tiden gick vi till Ica för att handla något att äta till kvällsmat, sen vidare hem. Väl hemma värmde jag kinamaten som blev kvar från igår sen när Neo vaknade var det dags för blöjbyte och amning. Vid sju tappade vi upp ett bad och plaskade lite. Sen mös vi i soffan resten av kvällen. Måste berätta att igår vände sig Neo för första gången :) han börjar bli stor min gosse. Och min kärlek till honom blir starkare för var dag som går!! Fick en Herman av Julia idag, roligt med sånt. Nu ska jag försöka sova. Godnatt mina vänner.

Helgen som varit..

Ja i fredags blev det som sagt barnakuten och sånt tråkigt :(

Igår var Jokke kass och låg på soffan hela dagen, Neo hade mycket diarèe men inga kräkningar som tur var.

Idag var både Jokke och Neo bättre så vi har varit ute på en långpromenad samt fixat på vår altan, så härligt att ha en uteplats nu. Åt lunch ute idag med, jag åt omelett och Jokke pizza.

Nu ikväll har vi bara myst en massa, skönt det när dem inte varit riktigt bra.

Imorgon är det måndag och vi har inget planerat mer än att gå en lång promenad.

Lördag:
Frukost: En dinkelmacka och en tallrik musli. Tea.

Lunch: Sweet chili omelett med sallad och morötter, keso.

Middag: Varma mackor med ädelost och skinka.

Söndag:
Frukost: Samma som lördagen.

Lunch: Sweet chili omelett med tomat, sallad till och keso.

Middag: Kina-mat.

Sen har jag druckit MASSOR med vatten så jag springer på toa hela tiden.

Imorgon ska vi mäta oss, sen är det vägning som gäller varje måndag!

Fungerar tyvärr inte att lägga ut bilder nu.

Matdagbok.

Neo och Jokke har åkt på maginfluensa. Var på barnakuten hela kvällen igår, dem ville ha honom under observation eftersom han både kräkt och haft diarèe. Han hade gått ner 200 gram sen dagen innan och det förstod vi nästan med tanke på hur mkt som kom ur honom. Han gjorde inget när vi var inne på csk så vi fick åka hem efter ett par timmar. Hann inte mer än innanför dörren förräns han bajsade ner sig totalt, det gör så ont i hjärtat att se honom så. Han är inte alls sig själv utan väldigt slö och lite gnällig. Ibland får man fram ett skratt men inte ofta.

Idag har han inte kräkts något utan bara haft diarèe, han äter bra och kissar. Ger han vätskeersättning som läkaren sa. Men han är trött och väldigt tagen, tycker så otroligt synd om honom. Sen har Jokke också åkt på det, så nu håller vi tummarna att jag slipper det, äter vitpepparkorn och tvättar händerna oftare än vanligt. Jobbigt om vi alla ska åka på det.

Matdagbok lovade jag ju att jag skulle skriva nu när vi håller igen.. eller ja vad man nu kallar det.

Vi började ju i tisdags att slopa allt onyttigt och det har varit tufft men det blir bättre.

Måndag:
Frukost: Musli

Lunch: 1 dinkelsmörgås med ost och en kopp kaffe.

Kvällsmat: Scones och tea.

Tisdag:
Till frukost åt jag en tallrik musli med vaniljyoggi och en kopp tea.

Lunch: 2 knäckemackor med keso och advokado.

Kvällsmat: Varma mackor med skinka, ananas och ost.

Lite fruktsallad med keso på kvällen.

Onsdag:
Frukost: Två knäckemackor med keso och advokado samt en tallrik musli med vaniljyoggi och en kopp tea.

Lunch: Sweet chili omelett och sallad med advokado och fetaost.

Kvällsmat: Kyckling, ris och currysås. Tog bara lite ris.

Torsdag:
Frukost: 2 dinkelsmörgåsar med ost

Lunch: musli

Kvällsmat: Jokkes cowboygryta.

Fredag:
Frukost: 2 dinkelsmörgåsar med keso och advokado och en tallrik musli, en kopp tea.

Lunch: Omelett.

Kvällsmat: Mackor.


Det var det jag ätit, samt druckit massa vatten. Tro det eller ej så har jag gått ner 0.5 kg : )

Vill ni att jag gör såhär varje vecka, eller dag? eller ni kanske struntat i vilket? : )

Mitt mål är iaf att gå ner 10 kg till sommaren.

Trevlig helg önskar jag er.


Maginfluensa..

Då har Neo fått sin första maginfluensa.. tycker så fruktansvärt synd om honom! Han är helt fädig och orkar ingenting, gör ont i mammahjärtat att se. Hoppas det försvinner snart!

Tre favoriter..

1.

23

Vilken tycker ni är snyggast? Kan verkligen int bestämma mig..

Mammaträff.

Jag och Neo myser.
 Neo leker med sina klossar, roligt att välta dem.
 Han försöker sig på något nytt..
 Foten har kommit på fel sida :)

 Kärlek.


Mammaträff.


 Lill-Arvid (Casper) och Lill-Elof (Neo)

Neo och Ebba..vilken snygging..

 vänta, där är den kameran igen.

 Kramar gillar vi.

 Barnen leker.



Har haft en riktigt trevlig dag med massa mammor och bebisar. Är trött nu ikväll så det blir duschen nu sen sängen. Hoppas ni alla har haft en bra dag !


Från iphone.

Förlåt för min otroligt dåliga uppdatering. Men ni förstår säkert att jag prioriterar annat : ) i torsdags var vi på kalas hos mormor, jag kände mig lite illamående framåt kvällen men tänkte inget speciellt. Trodde mest det var för jag ätit mjölkprodukter. Men när natten kom bröt helvetets loss. Jag fick sitta på toa halva natten och jag trodde jag skulle dö. På fredagen var jag helt slut i kroppen och hade ont överallt. Låg i soffan hela dagen sen lördagen var det som bortblåst. Skit skumt. Måste vara att jag fått i mig för mycket mjölkprodukter. Ska blogga mer om påskhelgen m.m imorgon. Godnatt

Trevlig dag.

Idag har vi varit hemma hos Lisa på mammaträff. Det var jag och Neo, Sandra & Max, Malin & Wilhelm, Hanna & Eliott. Vi fikade på fruktsallad och glass, mycket gott. Roligt att se alla barn leka och ha sig, bra gjort Lisa att du tog tag i det. Tycker dock det är dåligt av dem som inte hörde av sig. Nästa träff blir hemma hos mig. Nu ligger jag och tittar på Seinfeld, Jokke sover på ena sidan om mig och Neo den andra. Så mysigt är det. Nu blev jag hungrig, sk ta en tallrik musli. Tror ni någon lyckas lura er idag? GodnAtt

RSS 2.0