1 april

Då flyttar jag till eget : ) Längtar verkligen !


Är av med gipset nu, och kan gå hyfsat bra på foten, får dubbla smärtstillande bara : ) Skönt att jag slapp någon skena.

Ha en bra kväll.

Lägenhet..

Har varit och tittat på en lägenhet idag,en privatägd så dem har inte sånt konstigt kö system. Får förhoppningsvis besked om den imorgon. Nu ska jag sova.. Blir så trött av mina smärstillande.

Du... Underbara människa ! Du får mig att må så bra, härlig känsla..


Imorgon åker fanskapet av : )


image56    image57 Behöver bara använda en strumpa : )

Hoppas du förstår...

Att inlägget var till dig...

Until death take us apart...     Ibland är det svårt att svälja stoltheten.

Uttråkad..

1. Är du singel? Ja.

2. Är du lycklig? Ibland.

3. Är du uttråkad? Ibland.

4. Är du ledsen? Nja.

5. Är du italienare? Nej.

6. Är du gravid? Nej.

7. Är du full? Nej inte just nu.

8. Är du en cooling? Ibland : )

9. Är du från Irland? Nej.

10. Är dina föräldrar fortfarande gifta? Nej.



10 saker om ditt kärleksliv;

1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja

2. Har du nånsin blivit sårad? För många gånger

3. Har du nånsin tänkt på en och samma kille/tjej flera gånger under natten innan du somnade? Ja

4. Har du gillat en kille/tjej utan att berätta det för honom/henne? Ja

5. Har du kysst någon inom de senaste tre veckorna? Ja.

6. Saknar du någon just nu? Ja

7. Är du kär? Ja.

8. Vill du gifta dig i framtiden? Ja, tror det.

9. Vill du ha barn, hur många? 3 el 4 st.

10. Vad är det första du ser efter hos en kille/tjej? Ögonen.
10 saker två alternativ;

1. Kärlek eller lust? Båda

2. Sommar eller vinter? Sommar

3. Katter eller hundar? Katter

4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar? Bästa vänner.

5. TV eller Internet? Internet

6. Coca-cola eller pepsi? Coca Cola

7. Vild utekväll eller en romantisk hemmakväll? Beror på

8. Pengar eller lycka? Lycka

9. Dag eller natt? Natt

10. MSN eller mobil? Mobil



10 "Har du nånsin ..."

1. Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Ja

2. Brutit ett ben? Två gånger, sitter ,med ett gips just nu.

3. Gjort något du ångrar? Ja.

4. Hoppat Bungee Jump? Nej.

5. Ljugit för någon du tyckt om? Ja.

6. Ätit en hel tårta? Nej.

7. Gjort bort dig offentligt? Ja.

8. Blivit sviken? Ja

9. Gråtit när ett husdjur dog? Ja

10. Velat försvinna? Nej.



10 Senaste ..

1. Tv programmet du såg? Vänner.

2. personen som du kramade? Adam

3. Personen du var med ? Kan jag inte svara på : )

4. låten du lyssnade på? Lars winnerbäck - om du lämnade mig nu.

5. Personen du fick sms av? Fatos.

6. Du va i en bil med? Mamma.

7. Gick på bio med? Minns jag inte.

8. du sov hos? Linda.

Until death take us apart.

image55
 

Vänskap

är ingenting man får

den blir till som en gåva

att vårda som ett smycke

ovärderligt.

Vänskap

är trygghet,

omtanke när dagen blir svår

ger ro i oro,

tänder ljus i mörker.

Vänskap

kräver inte

den ges frivilligt

utan baktankar

giv din vänskap som gåva

och du finner glädjen.


Varför?

Varför är det ingen som vill skriva vem ni är? Besökarna ökar mer för var dag, men vet nog inte ens vilka hälften är?

Hmm..

en bild säger mer än tusen ord...


image54

HATAR mitt gips !!!!!!

Kär..

Och galen : )

Har knappt sovit inatt, blir galen på mitt gips. Och sen vaknade jag och hade nackspärr, verkligen inte kul !!
Detta börjar bli riktigt tröttsamt.

Har legat i soffan och tittat på vänner, ovanligt? : ) Idag klarade jag att duscha helt själv, inte det lättaste ska jag säga.

Ikväll hade jag tänkt titta på 50 first date.

Ha en bra kväll.


Krisse, drömde om dig inatt, saknar dig så det gör ont. Jag vill verkligen inte fatta att du är borta. Jag kommer aldrig sluta älska dig, och du kommer alltid att vara en del av mitt hjärta !

så nu har jag hittat.

image53 Denna kommer snart att sitta på min kropp, lite större och lite annorlunda men den är verkligen sjukt fin !!!!

Ortopeden.

Ringde och pratade med ortopeden idag, och jag ska komma in på torsdag och få en skena istället för det hemska gipset. Ska bli skönt. Det är så typiskt att detta skulle hända nu, vi ska ju bowla med jobbet på fredag och sen har jag ju fått ett vikariat att gå på, men det blir jag säkerligen av med nu. Tråkigt som bara den..

Har nyss tagit mina smärtstillande och jag mår inte så bra på dem, men smärtan släpper lite och det är det som är huvudsaken. Så det blir till att lägga sig i soffan nu och vila lite, blir inte mycket sömn om nätterna.


Jag är helt tokig i dig, du får mig att må så bra !!


No woman no cry..  Krisse du är verkligen älskad och saknad.


Mamma..

Haha, mamma hon är allt en liten vilding när hon är ute och rockar på : )

image52 Haha jag undrarvad hon sysslar med  : )


Vänner.

Har äntligen alla vänner filmernar : ) , har ju blivit ett litet beroende,och det passar ju bra nu när jag ska va sjukskriven ett par veckor. Kan ju sysselsätta mig med det.


image51  Tack : )


Raggningsrepliker..

haha hittade en massa roliga raggningsrepliker..


Det krävs 134 minuter aktivt sex för att förbränna alla kalorier från en chipspåse. Jag har precis ätit 5 påsar, vad gör du ikväll?

Jag skulle se bra ut på dig.

Imorn kommer jag tacka dig för igår.

Hur vill du ha ditt morgonkaffe?

du är söt som socker och jag som ett äpple, tillsammans är vi som äppelmos

Om ditt högra ben var Julen och ditt vänstra Påsken.. Kunde jag då få spendera lite tid emellan högtiderna?

6 ord räcker, jag föddes läcker ;)

Hej, ska vi lära känna på varandra?
'

brist på annat en kväll som denna.. blir väl till att spendera mycket tid vid datorn nu när man är halvt handikappad.

Johanna.

Juicy
Original
Happy
Attractive
Nice
Necessary
Adorable

Om du lämnade mig nu..

Just nu är Lars winnerbäck favoriten, med låten om du lämnade mig nu.

Jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu

jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu

jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns

jag kanske skulle leta upp nån yngre
som en fjäder i hatten
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen
om du lämnade mig nu.


Sjukhuset.

Var inne på sjukhuset idag igen, gipset klämde vid lilltån så dem fick lossa på det, och fy tusan vad ont det gjorde. Men nu har jag iaf fått smärtstillande så nu ska jag väl få sova lite iaf. Ska ringa till ortopeden imorgon och se om jag kan komma i imorgon och byta till ett plast gips eller en skena, om det nu inte behövs opereras.

Är redan nu raslös och har bara varit hemma två dagar.. hur ska detta gå? Usch..

Krisse, Saknaden efter dig är enorm.


Kan man ha mer otur?

Var och festade hos Tobbe igår, hade jätte trrevligt, men kvällen slutade inte lika trevligt. När jag cyklade hem från tobbe ramlade jag, fick ringa ambulans så edm hämtade mig. Och foten var bröten. Så nu går jag med gips och ska ev operera om en vecka. Knappt otur !!!

Shop online.

Har beställt mycket kläder från H&m den senaste tiden, det är ju alltid ett säkert kort.
Någon som har tips på någon annan sida där man kan beställa kläder?

så jävla snygg !!!


Det finns verkligen ingen som är lika snygg som Victoria Beckham !!!!


image49

image50


Fan...

Jävla Abk... Det blev strul så jag fick inte lägenheten fan med.. Ville verkligen ha den !!!!

Är på allmänt dåligt humör nu.


Imorgon blir det fest, och det ser jag verkligen fram emot : ) Då ska vi långt in i dimman..

Nu...

Har jag hittat en tatuering.. : ) längtar tills det är dags igen..

Kommer har svårt att sova inatt, sitter och är nevös inför lägenheten, varför egentligen? Jag står ju först i kön så det är ju inget som kan hindra mig. Den är verkligen sjukt fin, och det är så skönt att det är en 2:a helt perfekt lagom för mig : ) Och blev glad att där var balkong för det gör verkligen mycket. Så snart förökas hålan : )


godnatt mina vänner.

Yes !!

Vilken fin lägenhet !! Om allt går som jag vill så flyttar jag in den 1 Mars, och eftersom jag är först i kö så är risken väldigt stor : )


Nyfiken..

Är nyfiken vilka som läser? Någon som vill utge sig : )

Lägenhet..

Nu ska jag strax upp till byn och titta på lägenheten : ) hoppas den är fin, vill så gärna flytta nu.

Imorgon kommer lönen, alltid lika välkommen : )

Tatuering..

Snart är det dags för nästa tatuering, och jag velar framoch tillbaka vad jag ska göra... jag vill bli lika nöjd med den jag har för det är jag verkligen !! fast den har tappat mycket färg så jag får fylla i den snart.

Mycket jobb just nu, är ledig på lördag och då har jag jobbar 14 dagar i rad.. Goa pengar : )

ska titta på lägenhet imorgon, tycker jag om den så är den min, står först i kö : ) såfall flyttar jag in sista februari eller första mars.

På lördag blir det utgång, och det ser jag verkligen fram emot. Vet att vi alltid har lika kul jag och Lisa och jag känner att jag behöver skaka på rumpan lite : )

Nea- Jag är verkligen jätte glad för din skull !!!!!! : )


Krisse - Jag saknar dig så otroligt mycket !

Svävar bland moln..

Ja det gör jag verkligen helt underbart !!

Har färgat håret idag, Maria är här och umgås lite : ) Har ont i ryggen så det blir ingen gymnastik ikväll.

Onsdag imorgon : )

Banken..

På lördag blir det utgång med Lisa... : ) Ska bli skit skoj, har inte festat ihop på evigheter !! Och jag saknar henne såå mycket !!!!!!!!

Helgen, och nu måndag.

Har jobbat hela helgen, och är inte ledig förräns på lördag. Blir mycket jobb nu när det är dags för att skaffa bil och lägenhet.

Ska hoppa in duschen nu sen ta en promenad sen ikväll är det åter dags för jobb.

Krisse - Älskad och saknad.

Längesen..

såg att det var ganska längesen jag skrev här..
Har varit mycket jobb och det är mycket framöver, är så glad att jag har det så jag kan skingra tankarna från allt.

Är duktig och håller fortfarande mitt nyårslöfte, får se hur länge till bara : )

Allt är verkligen kanon med jobbet, och vissa dagar VÄLDIGT bra : )

nu är det över 1 månad sen krisse lämnade oss, och det gör allt mer ont för var dag som går. Dem säger att tiden läker alla sår, men hur kan det göra det? Man saknar ju en person mer för var dag som går, så hur kan då tiden läka alla sår? Märkligt det. Du kommer alltid till att vara en dal av mitt hjärta Krisse.

Ja sen är det väl inget spec att rapportera. Hoppas på att det blir banken med Ellie nästa helg, det var verkligen längesen jag var ute och jag känner att jag skulle behövt det.

Ha en trevlig helg.

Malmö.

Ny dag, nya tag.

Idag ska jag och Mamma åka till Malmö, hon ska till doctorn sen efter det blir det lite shopping.

Vet inte vad jag ska skriva, har så mycket jag vill skriva eller snarare skrika ut men det hjälper ju inte, det finns ju ingenting som kan ge oss Krisse tillbaka, och det gör ont RIKTIKGT ont, trodde inte sån smärta fanns. Jag älskar dig nu och föralltid. Du lever kvar i mitt hjärta.

I helgen blir det bara jobb vilket är skönt.

Ni finns i mina tankar

Krisse - Älskad -Saknad

Tears in heaven.

Detta är det värsta jag behövt göra, att säga farväl till väl dig, det trodde jag aldrig att jag skulle behöva göra. Allt var jätte fint i kyrkan, din Mamma och Pappa hade planerat allt så bra, många fina låtar etc. Du hade fått väldigt många blommor, fullt i hela gången in. Kände att du var närvarande när jag gick fram till kistan och la min ros. Prästen sa mycket fint om dig, och han hade rätt i allt han sa. Du kände en trygghet när du satt i iblen, och det vet jag att du gjorde, levde ju tillsammans med dig och det var väldigt ofta du körde en sväng när du var lite nere. När begravningen var över körde jag och mamma mot osby för att tända ett ljus vid olycksplatsen, det var jobbigt men samtidigt kände jag verkligen dig vid min sida när jag satt där, där låg massa fina blommor och teckningar från din son. Du var verkligen Älskad Krisse och du är saknad. På vägen hem satt jag och pratade om massa minnen, fårf försöka tänka på alla stunder tillsammans med dig, och jag är verkligen tacksam för att jag fått uppleva allt som jag fått med dig. Du kommer alltid att vara en del av mitt hjärta. Och jag kommer aldrig någonsin sluta älska dig Krisse Göransson.

Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du. Det finns alltför många som vill tala om att du bör vara si och så. Gud fader själv han accepterar dig ändå och det kan du lita på.


Älskad och saknad.


Begravning.

Ett sista förväl.. det värker i hela kroppen.

en extra tanke till Marie, Johnny, Theo och Marilene.

De tama fåglarna har en längtan, de vilda flyger.


image42

Har hängt upp blommorna i fönstret, och där kommer dem alltid till att hänga. Det känns som att du är hos mig då. Du ska veta att den dagen du gav mig dem har jag nog aldrig varit lyckligare.


Fasar..

Verkligen inför imorgon.. Kommer till att bli den värsta dagen i mitt liv, förutom dagen då jag fick det hemska beskedet om att du lämnat oss.

Sju av himlens änglar.

Det är verkligen en fin låt, Lasse stefanz låtar dem värmer verkligen hjärtat.

Idag har jag jobbat 07.30 till 15.30 , var riktigt trött i morse när klockan ringde, sov dåligt inatt också. Som tur är är trivs jag så bra på mitt jobb så oavsett hur trött man än är så flyter det på bra : )

Nu ska jag ut en sväng.

Lika...

Varför kan det inte vara lika?

2008

Ska se till att detta året blir kanon bra.. Tänker verkligen ta tag i saker och ting på riktigt. Det börjar redan nu visa sig att det nog kommer till att bli ett bättre år, iaf en början till det. Men sen tråkigt nog är det ju en hel del jobbiga saker som jag kommer behöva gå igenom nu. Har iaf lyckats hitta mig ett jobb som jag trivs kanon med, sen ahr jag ju gymnastiken som ligger mig väldigt varmt och hjärtat, och det blir ju lite större i år med tanke på att jag och Julia ansvarar för våuppvisningen, kan bli spännande : ) kan ju avslöja att årets tema är Walt Disney. Sen är det väl snart dags för mig att flytta hemifrån och skaffa mig en bil. väntar besked på två lägenheter här i tollarp, får väl se hur det blir. Känner iaf att jag inte tänker sätta mig i en etta, då kan jag lika bra bo kvar här hemma. Vill ha ett seperat sovrum. 6 månader sen fyller jag 20, tiden bara springer iväg..


Oj det blev mycket skrivande.. Bjuder på det ikväll..

Ha en bra kväll mina vänner.


Adam 10 år.

Idag fyller min älskade lillebror 10 : ) Så det bli kalas idag igen : )

Hade verkligen jätte trevligt igår.

Nej du, anledningen till det har jag inte skrivit här så det kan du omöjligt "veta" Du akn ju tänka efter lite vad du har sagt så kan du nog komma på det... Fattar inte hur man kan va så kall.

Hoppas på att få träffa mina änglar snart, saknar dem massor : ) !!!


Saknar dig Krisse.. Det blir allt mer verklighet.

Kalas.

Har jobbat nu på förmiddagen, sov dåligt inatt så jag var trött i morse. Mycket som snurrar i huvudet inför onsdag då det är begravning för Krisse. Jag varken vill eller kan förstå att han verkligen är borta. Kommer bli tufft på onsdag.

Ikväll blir det kalas i köpinge, blev ingen utgång denna helgen.

Imorgon fyller min älskade lillebror 10 år så då ska vi ha kalas här : )

Nu ska jag sjunga singstar med Adam  : )


Fredag.

Ska strax in till stan och shoppa lite : ) ´sen ikväll jobbar jag.
Imorgon lutar det åt utgång, var längesen så det ska bli kul.

Grattis ellie på födelsedagen.

Saknar Linda och Maja : )


april..

Det ska bli intressant att se hur detta ska gå...

Snö..

Jaha nu har snön kommit.. jag hatar verkligen det, usch.
Idag jobbar jag halv fyra till halv tio, så nu på dagen ska jag och Mamma upp till banken och prata lite med dem där.







Marie du behöver inte vara anonym när du skriver kommentarer jag vet att det är du, du vet det finns något som heter Ip adress.

2007

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut? Åt lutfisk : )
Dog någon i din närhet? Krisse
Vilka länder besökte du? Turkiet 1 vecka med Mamma
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007? Bra fråga det.
Blev du kär under 2007? Vem vet...
Vad gjorde du på din födelsedag?  Festade.
Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart? En viss person..
Vem eller vilka borde du tacka för något? Min älskade Mamma och min mormor som alltid ställer upp för mig,
Vem var den bästa nya personen du träffade? Linda Zippert plus en viss man : )
En minnesvärd händelse? Den 27 Juli
Något du aldrig glömmer? Den 27 Juli
Favorit ord eller uttryck? Skit på dig (från Göta kanal 2 )
Vad önskar du att du gjort mer? Tagit tag i pluggandet
Vad önskar du att du gjort mindre? Kan inte komma på något.
Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008? En bil : ) 
Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
16/12 Dagen då Krisse omkom i en bilolycka
Största misstaget? Det är nog en hel del.
Sämsta köpet? Min mobil
Gjorde någonting dig riktigt glad? Inte vad jag kan minnas.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Detta har helt klart varit ett tufft år, så jag har nog varit mer ledsen.
Favoritprogram på TV? Vänner
Bästa boken du läste i år? Har ej läst någfon bok
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja mycket.
Vad fick dig att må bra? Familjen och vännerna
Några nya nyårslöften? Gå ner 7 kg i vikt och börja träna.

Tack.

Verkligen ett stort Tack min vän Linda, du är vekligen helt underbar. Tack för ditt stöd.

Hade kanon trevligt på nyårsafton, blev massor med lekar, singstar och god mat och dricka : ) och sjävklart trevligt sällskap : )


Kan inte fatta att du är borta.. Saknar dig så otroligt mycket, tänker på dig hela tiden. Idag är det en vecka tills din begravning. Ska bli skönt att ha någonstans att gå när man vill prata med dig.


Maja och Linda är mina små änglar : )

Svar till Fia, vilket hade vi rätt om på nyår? : )

Idag har jag jobbat 07.00-16.00, sen nu ikväll blir det nog ganska lugnt.

Ha en bra kväll.

RSS 2.0