Första Advent

Idag har vi haft adventsmys.

Morgonen började med larm för Jokke, ett sjukvårdslarm som påverkade han mycket så han har varit lite nere idag :(

Hade iaf en mysfrukost med tända ljus och frallor, sen städade vi lite här hemma. I em kom Desiree, Simon & Vilmer hit. Vilmer hade köpt en adventspresent till Neo <3 Vi fikade, drack saffransglögg och den var supergord! Sen lite annat smått och gått. Vid halv fyra tiden åkte dem hem.

Vid halv fem tiden var det gymdags för Jokke, jag och Neo åkte hem till Mamma med familj, där blev vi bjudna på Tacos och ännu mer fika, mys och lek. Neo busar massa med djuren, han älskar verkligen djur.

Vid åtta tiden åkte vi hem, läggdags för Neo, han har ju varit väldigt varm idag med och feber, så en alvedon fick han innan läggdags, hoppas han slipper det imorgon.

Imorgon är det dags för Jokke att börja sin utbildning i revinge, vilket betyder att jag är nu mammaledig i två veckor, helt underbart!!

Har inget planerat i veckan, så hojta till om ni vill ses :)

Någon som vet var man kan hitta bra vinterskor? (till mig) mina håller inte värmen!

Nu ska jag dricka lite julmust och mysa med min fina sambo.

Hoppas ni alla haft en mysig första advent.






Kommentarer
Postat av: Nea

Syftade inte på dig! Ta inte åt dig...!!! Menar mest helt allmänt. Slutar man köpa så måste de göra något åt det? och imed de finns där så måste de på något vis påverkas av bpa:et. Tycker de är sjukt att barnmatsburkarnas tillverkarna forstätter tillverka. helt sjukt är det. Va inte dig jag menade min vän. Tack för receptet! Puss älskar dig.

2010-11-29 @ 10:22:10
URL: http://neeaaaa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack för din kommentar! De är så skönt med peppande kommentarer. Jag har försökt allt dedär du sa (förutom drastisk förändring med håret, de har misslyckats varje gång så de vågar jag inte) och de känns faktiskt inte bättre. Det som har varit/är de största problemet är flottigt hår. USCH! Om jag duschar på kvällen så är de som ett smörpaket på morgonen, duschar jag på morgnen är de ett smörpaket framåt lunch. Det är helt sjukt!

Nu köpte jag frisörschampoo som funkar helt OK. Nu håller de sig fram till kvällen åtminstone. Men jag har aldrig behövt tvätta håret VARJE dag.

Sen har vi ju finnarna. Har aldrig haft problem med finnar, inte ens i puberteten, nu är de överallt och de blir ju nästan värre när man sminkar sig. Finnar syns inte bara igenom utan allt smink blir helt glansigt för jag har fått så fet hy. Fick en superbra kräm av en vän men inte ens den hjälper. Vetskapen om att man ska ha de så ett par månader till är lite jobbig. Men SOM TUR ÄR varar de inte för alltid ;)

Och som jag skrev så är de ju viktigast att bebben mår bra :) Kram

2010-11-29 @ 11:43:10
URL: http://aktaidiot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0