Dopet!

Nu ska jag berätta om Neos dop.

Vi åkte till församlingshemmet vid kvart i nio, fixade det sista inför fikat. Jag ammade Neo sen bytte vi om på honom.

 Dukningen, Jokke fixar det sista med duken.


Vi gick sen in till kyrkan och hälsade på prästen. Satt oss längs fram, även Mamma, Mormor och Jonas skulle sitta där då dem är Neos faddrar. Direkt när vi satt oss ner bajsade Neo, så perfekt !!

 Trött kille som sov sig igenom hela dopet.

Först var det vanlig gudtjänst, sen kom den första psalmen som vi valt, "tryggare kan ingen vara". Prästen pratade lite sen kom den andra psalmen vi valt "glöm inte bort att du är värdefull". Vi blev sen uppkallade och då pratade han lite sen fick Jokke läsa en dikt från psalmboken. Prästen pratade lite sen var det min tur att läsa "älskade barn" efter det frågade prästen vilka namn vi valt, Neo Kristoffer Elof sa Jokke, sen frågade han om vi ville att han skulle döpas i svenska kyrkan och bli medlem där och då svarade vi ja. Sen tog vi och faddrarna våra händer på Neos huvud och då pratade prästen, sen gjorde han korstecken på Neos huvud, mun och hjärta. Jokke tog sen vattnet och hällde i dopkärlet sen tog prästen honom och döpte honom. Vi bad, sen fick vi dopljus samt dopbevis och faddrarna fick fadderbevis. Det blev verkligen riktigt lyckat och prästen gjorde det jättebra !


 Mormor, Jonas, Neo, Jokke, Jag, Mamma och Prästen.


 Familjen Löfstedt/Elofsson

Efter dopet gick vi över till församlingshemmet, bytte om på Neo sen serverade vi smörgåstårta, kaffe & kärleksmums och chokladbollar.

 En av smörgåstårtorna som vi gjort.

 Neo hos morbror Tobbe, Söta gravida Sara sitter brevid

 Älskade höggravida Julia och Andrè samt lite blandat folk i bakgrunden

Anders, Lisa, Vibeke och mamma i bakgrunden.

 Pappa, Adam, Patrik, Figge, Hebba och Sara

 min fina älskling


Fick massa fint till honom, vi är alla nöjda med dopet!

Tack till Sara, Tobbe, Mamma, Mormor, Jörgen för all hjälp!



Kommentarer
Postat av: Arvid

INTE OKEJ! Hemskaste bilden jag sett. Jag ser verkligen ut som en uppsvälld flodhäst överallt nu! :-( Fy!!! Och André liknar närmre en lodis med allt det där skägget... haha.

2010-01-26 @ 20:40:31
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Desiree

Vad söta ni e.. Och Neo e juh bara sötast!!

2010-01-26 @ 21:09:37
URL: http://sessandezzan.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Vilket mysigt dop ni fick till! Å fina Neonär så galet söt!!

2010-01-26 @ 21:43:45
URL: http://minnasmamma.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vad fina bilder och vad skönt att det gick så bra =) Kram

2010-01-27 @ 15:11:06
URL: http://candygirl84.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Åh så fin Neo är i sin dopklänning när han gnuggar sig i ögat. Blir ju alldeles tårögd för bövelen. Han är bedårande!!



Lyckat dop! Så duktiga ni är som gjorde smörgåstårta och bakade. Skrev precis på min blogg att det kommer jag inte att göra på Elvins dop, skulle bli tvångsintagen för stresssymptom då. Någon annan får göra istället:o)



Kram!

2010-01-27 @ 21:47:08
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Malin

Ser ut att ha varit en lyckad dag:)

2010-01-27 @ 22:28:58
URL: http://malinjljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0