Inte på topp..

Jag har skrivit detta förr men gör det igen. Jag mår riktigt dåligt pga min vikt, jag har ALDRIG tidigare varit såhär stor eller haft så stora strl i kläder som jag har nu. Har alltid haft xs-s och nu kan jag nog inte ens få upp dem halvvägs. Jag känner mig fruktansvärt tjock och klumpig och allt vad det innebär. Eftersom jag helammar så tänker jag inte försöka banta, men jag ska skärpa mig med promenader samt INGET onyttigt. Och det skulle jag börjat med igår men med min självdiciplin så blev det inte så. Men imorgon är det skärpning, och det blir inga undantag. Ska verkligen försöka nu i en månad. Ingen läsk och inga sötsaker.

Jag kan inte ens visa mig naken för Jokke utan att skämmas, tycker det är riktigt jobbigt. Sen har jag bristningar överallt..ja jag förstår inte själv hur han kan tända på mig. Och konstigt nog är att jag sminkar mig likadant som jag alltid gjort men ändå är jag ful som jag vet inte vad, sjävförtroendet



  Kommer jag någonsin se ut såhär igen tro?

Kommentarer
Postat av: Erika

nu hänger jag inte med.. har inte beställt några skor... hmm kliar mig i huvudet

2010-03-16 @ 22:57:17
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: michael n

jocke älskar dig lika mycket som förr! du är en underbar människa Johanna och det vet han! att få en unge förändrar kroppen det visste ni bägge!, men du ska veta att alla som bryr sig om dig och tycker fort om dig väldigt mycket!

2010-03-16 @ 23:59:58
Postat av: Sara

Du är fin som du är Johanna!! Men visst jag förstår dig, jag saknar redan min kropp som den var innan=/ Men när bebis kommit så blir det måånga promenader ska du se och tillsammans kommer vi blir smala och snygga igen;) <3

2010-03-17 @ 09:09:19
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har sagt det tusen gånger förut och jag säger det igen, du är fin som du är Johanna. Att genomgå en graviditet innebär en stor förändring för hela kroppen och trots att man kanske blir av med alla extra kilon, blir kroppen aldrig densamma igen (som om du inte redan visste det). FÖRSÖK se det fina i det och tänk att du burit på din vackra son, se det som ett minne. Låter konstigt men du förstår hur jag menar.



Jag är inte hellr nöjd med min kropp, men det har jag i och för sig inte varit på några år. Speciellt inte nu när magen är fylld av bristningar, men jag försöker se det fina i det, om man säger så.



Sen är jag HELT ÖVERTYGAD om att Jokke älskar dig för den du är och tycker du är den vackraste kvinnan han någonsin mött fortfarande. Jag skulle inte bli förvnad om han säger att du är vackrare nu än någonsin! Ta till dig av alla fina kommentarer och komplimanger, dem är behövliga för själen även om man har svårt att tro på dem.



Älskar dig min vän. Och glöm inte att du är fin som du är!!

2010-03-17 @ 12:53:10
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej tyvärr Johanna kommer du aldrig se ut så mer.

Och de är jag väldigt glad för ska jag meddela. Om man tittar på dom bilderna så ser jag inte dig längre. Jag ser bara en tonårs tjej som var väldigt kaxig.



Nu är du en vuxen mogen tjej som är en helt underbar och fantastisk mamma till Neo.



Visst graviditeten har förändrat din kropp men inte till de negativa. Du har burit på din son och de ska synas. Du är fruktansvärt vacker och jag är helt övertygad om att Jokke älskar dig för den du är och inte hur du ser ut! Jag är grymt avensjuk på din kropp och skulle kunna göra vad som helst för att få den. Var stolt över hur du ser ut och var nöjd med din kropp för den är fantastisk! I min mening så ser jag inte att du fått barn :P



Du är fin precis som du är och du kommer alltid vara vacker i mina ögon <3

2010-03-18 @ 21:45:55
URL: http://whybenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0