Heja Zlatan

Jag njuter verkligen av det underbara vädret vi har nu!! Passa perfekt med mina promenader. 1.5 kg har jag gått ner nu, och mer ska det bli!! Känner verkligen mig motiverad till detta, lite små jobbigt på kvällarna men det går över lika snabbt igen.

Jag känner mig lite smått orolig, när vi började med smakisar till Neo gick det inte så bra. Endast med gröten. När han blev 5 månader började jag med annat mat och det fungerade bättre, han åt och tyckte om det. Men sen blev han ju dålig och då blev det bara att jag ammade, sen nu säger hon på bvc att när han blir 6 månader så klarar han sig inte på att bara ammas. Har börjat ge han smått igen men han klöks och tycker inte alls om det, kan ju inte tvinga honom. Vill inte att han ska få det till något negativt. Så hur ska jag göra? Jag hade helst av allt bara ammat men hon säger ju att han måste ha mer..

Idag skulle jag till doktorn, kommer dit men då visar det sig att dem endast tog prover mellan 8-10 vilket jag inte fått besked om, så jag får gå upp på måndag igen. Hoppas verkligen att det visar bättre denna gången.

annars är det inte mycket mer jag har att säga för denna gången. Neos utveckling är så underbar att följa, händer nya saker varje dag. Tänk om 11 dagar blir han ett halvår, inte klokt vad tiden går. Min kärlek till honom blir starkare för var dag som går, sitter ofta och tittar på honom och börjar gråta, kan inte förstå att jag och Jokke med våran kärlek skapat något så perfekt!! Han är verkligen världens finaste kille och jag är så otroligt lycklig att få honom som min son !!

Och Jokke, även kärleken till dig växer för var dag. Du är världens underbaraste sambo och pappa. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, tack för att du valt mig som mamma till dina barn!  

Nej nu ska jag sova, eller iaf lägga mig i sängen. Jokke och Neo sover.


 Snart en månad sen, stanna tiden!!

 Heja zlatan!

 min fina kille !



Godnatt. 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Självklart kan det skita sig även fast man varit tillsammans i hundra år, det är inte de jag menar. Utan de jag menar är att många skaffar barn väldigt väldigt tidigt. Utan att känna den andra personen. Och chansen att man håller ihop längre efteråt är större om man vet den andres sidor och dåligheter m.m. Förrstår du hur jag menar :-)? Självklart blir livet HELT annerlunda efter ett barn har kommit. Det blir det för alla :-P

2010-04-16 @ 23:46:32
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tror inte du ska vara så orolig. Vet flera som helammat längre innan de börjat ge mat. Vänta ett par dar o försök igen. Elvin började en dag grina illa åt smakportionerna, då köpte jag ett par burkar (från 4 mån) och gav honom. Det gick bättre då den puren är slätare än den man gör själv. Jag provsmakade varje tugga och sa mmmmm va gott, skrattade och berömde honom när han åt mm. Då skrattade Elvin och gapade:o) Matsituationen trevlig istället för negativ.



Vill han inte ha gröt heller som han gillade så mkt?



Tycker de på bvc har slängt på dig en stress som inte är ok, alla barn tar ju olika lång tid på sig och de överlever. Finns många som är 7 månader och knappt äter mat annat än bröstmjölk.



Testa att låta någon annan mata också och se om han gapar av ren förvåning:o)



Lycka till och ta det lugnt:o)



Kram!

2010-04-17 @ 08:07:23
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Madde

Vilka söta bilder! Bilden på jocke o neo i zlatan tröjor borde väl vara header på jockes blogg... det hade passat bra! :)

2010-04-17 @ 09:35:28
URL: http://mmaddizzz.wordpress.com
Postat av: Anonym

tycker du skall fortsätta ammasålänge han går uppi vikt sågör det ju inget. man skall inte stressa när det gäller maten till barnen ta det i din takt o lyssna bara med etthalvt öra på vad BVC tanten säger.

2010-04-18 @ 08:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0