Matdagbok.

Neo och Jokke har åkt på maginfluensa. Var på barnakuten hela kvällen igår, dem ville ha honom under observation eftersom han både kräkt och haft diarèe. Han hade gått ner 200 gram sen dagen innan och det förstod vi nästan med tanke på hur mkt som kom ur honom. Han gjorde inget när vi var inne på csk så vi fick åka hem efter ett par timmar. Hann inte mer än innanför dörren förräns han bajsade ner sig totalt, det gör så ont i hjärtat att se honom så. Han är inte alls sig själv utan väldigt slö och lite gnällig. Ibland får man fram ett skratt men inte ofta.

Idag har han inte kräkts något utan bara haft diarèe, han äter bra och kissar. Ger han vätskeersättning som läkaren sa. Men han är trött och väldigt tagen, tycker så otroligt synd om honom. Sen har Jokke också åkt på det, så nu håller vi tummarna att jag slipper det, äter vitpepparkorn och tvättar händerna oftare än vanligt. Jobbigt om vi alla ska åka på det.

Matdagbok lovade jag ju att jag skulle skriva nu när vi håller igen.. eller ja vad man nu kallar det.

Vi började ju i tisdags att slopa allt onyttigt och det har varit tufft men det blir bättre.

Måndag:
Frukost: Musli

Lunch: 1 dinkelsmörgås med ost och en kopp kaffe.

Kvällsmat: Scones och tea.

Tisdag:
Till frukost åt jag en tallrik musli med vaniljyoggi och en kopp tea.

Lunch: 2 knäckemackor med keso och advokado.

Kvällsmat: Varma mackor med skinka, ananas och ost.

Lite fruktsallad med keso på kvällen.

Onsdag:
Frukost: Två knäckemackor med keso och advokado samt en tallrik musli med vaniljyoggi och en kopp tea.

Lunch: Sweet chili omelett och sallad med advokado och fetaost.

Kvällsmat: Kyckling, ris och currysås. Tog bara lite ris.

Torsdag:
Frukost: 2 dinkelsmörgåsar med ost

Lunch: musli

Kvällsmat: Jokkes cowboygryta.

Fredag:
Frukost: 2 dinkelsmörgåsar med keso och advokado och en tallrik musli, en kopp tea.

Lunch: Omelett.

Kvällsmat: Mackor.


Det var det jag ätit, samt druckit massa vatten. Tro det eller ej så har jag gått ner 0.5 kg : )

Vill ni att jag gör såhär varje vecka, eller dag? eller ni kanske struntat i vilket? : )

Mitt mål är iaf att gå ner 10 kg till sommaren.

Trevlig helg önskar jag er.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jobigt att båda killarna e sjuka:(



Duktigt att du redan gått ner!

2010-04-10 @ 20:10:06
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja de blir ju tyvärr de. När vi va sjuka fick tvärr hela familjen de. Inte nån som klarade sig=( Hoppas ni har mer tur än va vi hade! Ja va me så noga me allt. Men de smittar väl bara i luften tyvärr

2010-04-11 @ 00:19:20
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Malin Olsson

Spännande att följa din matdagbok tycker jag :) Det är ju jätte bra att du redan har gått ner! Du fixar detta Johanna det vet jag! :)

2010-04-11 @ 07:10:33
Postat av: Madde

Jag tycker definitivt att du ska blogga om vad du äter! Jag behöver den inspirationen, att avsluta dagen med ett sådant inlägg hade inte varit fel + att då har du lättare att komma ihåg vad du faktiskt ätit också! :)



Hoppas dina pojkar har blivit friska nu! :)

2010-04-11 @ 21:19:33
URL: http://mmaddizzz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0