Gräsänka..

Andra veckan Jokke ligger ute och jag avskyr det. Jag kommer inte bli "van" som folk sagt. Detta är inte livet jag vill leva, jag vill leva som en familj. Det gör vi inte nu, jag och Neo lever här och Jokke i Göteborg. Jag vill verkligen inte ha det så. Det är så tråkigt utan honom, jag vill ju va med honom hela tiden. Nej ja hoppas att dem håller sig i närheten sen så jag får ha honom hos mig på nätterna.


Idag har iaf Neo varit på dagis, det går inget vidare bra att lämna honom. Han gråter massor och det tar en bra stund innan han lugnar sig, det gör verkligen ont i hjärtat att gå sin väg när jag inte vill annat än ta upp honom och krama honom hårt. Brukar ringa efter 30 min och idag när jag gjorde det hade han lugnat sig och han lekte utan napp och allt, så då kunde jag slappna av här hemma och ta tag i städningen. Vid kvart i tolv hämtade jag honom och han sken upp som en sol och kramade mig massor, men han hade ingen brådska därifrån inte :) När vi kom hem lekte vi lite sen tog vi oss ett vil.

När vi vaknat var det dags för fika, Neo fick en macka, yoggi och melon (som han älskade) han äter jättebra nu och det är så härligt att se. Efter fikan lekte vi en massa och busade, han är verkligen så rolig att leka med nu och en riktig buse :) vid halv sex började jag på middagen, en köttfärsgratäng som blev supergod! Både jag och Neo åt två portioner, recept kommer i ett annat inlägg. 

Efter middagen var det dags för bad, Neo tycker verkligen om när vi badar med honom. Han skiner upp som en sol såfort vi satt oss. Han hjälpte mig att tvätta håret och sen tvättade han även golvet lite med, efter badet blev det mys i soffan innan läggdags.

Nu sover han gott och jag har diskat och plockat undan här hemma, ska luta mig tillbaka i soffan nu och titta lite på tv.

Visst att jag inte gillar att vara utan Jokke men jag och Neo har verkligen det supermysigt här hemma om veckorna han är så underbar vår son! <3









Kommentarer
Postat av: Sandra

Klart han är underbar, han är ju eran son :-)



Ni verkar ha haft en helt underbar dag och de enda som fattas är just Jokke hemma hos er. Men de kommer! Förhoppningsvis så har de jobb närmare hemma snart så han kan komma hem om kvällarna till er.. Håller alla fingrar och tår jag har för de <3

2011-05-18 @ 20:14:53
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Petra

hihih jag med =)

Ja vi får ses snart!



Jobbigt för er att mannen är så långt borta. Inte alls kul ju. Och speciellt inte nu när bebis snart kommer!!

2011-05-18 @ 20:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0