V.26

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Egna ord: Har mycket foglossning och ischias men det gör absolut inget, den smärtan njuter jag av för det är inget farligt, varken för mig eller bebis. Fick ny blödning i söndags så då var det fl direkt som gällde, denna gången fick jag åka hem igen. Oron ovh rädslan finns hela tiden och jag är lite sådär att jag inte kan "leva" normalt, men jag gör det bästa av situationen. Andningen har blivit bättre men jag känner mig"stor" om magen redan och jag har ju ett par veckor kvar :) Bebis är en riktig vilde dygnet runt, sparkar och har sig och det är så mysigt. ´



Kommentarer
Postat av: Sandra

Finaste magen med finaste tjejen <3 Ännu en vecka passerad och en vecka mindre tills bebis är här!!

2011-04-20 @ 23:15:45
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0