Sömn..hoho..

Ja som ni alla vet och om ni inte gör vet ni nu.. så är jag en riktig nattuggla och har alltid varit, sen är jag världens tröttaste på morgnar och HATAR verkligen att gå upp tidigt. Efter första månaden sov Neo likadant som jag, somnade sent och vaknade i lagom tid för mig, perfekt tyckte jag. Han åt sista gången vid cirka halv elva och sen sov han till halv nio, åt sen somnade vi om till halv elva. MEN dem senaste fyra dagarna och tre nätter har han vaknat väldigt tidigt, och det blir tidigare för var natt. Första natten 04.00 andra natten 03.30 och nu inatt 03.00.. varför nu detta? Och inatt efter han ätit vid 03.00 somnade han om, men vaknade igen 05.15 och åt, somnade och vaknade igen 07.00.. och jag som verkligen inte kunde somna igår utan låg vaken till 01.45 var lagom trött.. Varför gör han nu såhär? Jag kommer inte orka med dagarna om det ska bli såhär under en längre tid, och det hjälper inte att ni skriver att jag ska lägga mig tidigare för jag kan inte det, jag har har sömnoro sen jag var liten och min ångest är som värst på kvällar.. Vi har iof slutat med miniform, märker ingen skillnad, men det kan inte påverka detta? nej det tror jag förresten inte, han är förhoppningsvis inne i en tillväxtperiod. Vad vet jag, trött är jag iaf.

Nog om det.. ikväll ska jag ha tuppewareparty, så idag har jag bakat kärleksmums som jag ska bjuda på, och igår bakade jag kokostoppar. Har även hunnit med en promenad i kylan. Nu sitter jag här och väntar på att Neo ska vakna så jag kan dammsuga lite.

vet inte riktigt vart jag gjort av kamerasladden, men såfort jag hittar den laddar jag upp lite bilder. Ska försöka ta lite ikväll med.



 Neo några timmar gammal.

Nu låter det från vagnen, hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: hanna

hmm, för att han inte vet vad som är dag och natt ;)

2010-02-09 @ 19:25:37
URL: http://elliotminprins.blogg.se/
Postat av: Desiree

Ja när det skiftar så e de inte så kul.. Vilmer gjorde likadant, och tyvärr så vaknar han fortfarande 6 varje morgon, ibland tidigare, men hoppas för din del att det bara är en tillfällig period.. =) Hoppas ni har/Hade en trevlig kväll. Kram

2010-02-09 @ 20:54:56
URL: http://sessandezzan.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Kan de vara så att han inte blir rikitigt mätt? Att han inte håller sig lika länge på din mat längre? Eller är de som du säger, en tillväxt period.

2010-02-09 @ 23:06:14
URL: http://whybenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0