Neo 4 månader.

Idag blir Neo 4 månader, helt sanslöst vad tiden går fort.

Igår var vi på bvc, Neo väger nu 6690 och är 62.5 cm lång. Jag var lite orolig att han inte gått upp i vikt eftersom han oftast bara äter från ena brösten sen blir mätt. Bvc tanten sa att det är för min mjölk är så tjock så det räcker för honom och det kändes jätteskönt att höra. Vill så gärna amma han så länge jag kan. Vi prövade ge han smakisar imorgon, banangröt och morotspureè. Han gjorde så otroligt söta miner och det var så härligt att se. Ska pröva med samma idag.

I onsdags pumpade jag ut lite bröstmjölk för att se hur det gick att ge honom flaska, det gjorde ont att pumpa och jag gillade inte det alls så det är inget jag tänker göra om. Neo tog flaskan bra men tyckte nog det var lite konstigt att det var pappa han såg när han åt. Nu har vi prövat och jag gillade det inte alls.

Ikväll kommer Therese, Stoffe och Louise hit och hälsar på. Ska äta gott och mysa.




 Neo i sin nya pyjamas 68 , dock lite stor med 62 slutar ju vid knäna : )


 Dagens Neo

 Pröva flaska.



Nu vaknade Neo, ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Desireé

Han e juh sååå söt.. Och en stor kille börjar han bli.. Skönt att du vill amma de e juh som sagt det bästa. Men skönt att veta att det går att ge han flaska om det någongång skulle behövas. =)

2010-02-26 @ 11:22:35
URL: http://sessandezzan.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Gjorde de ont att pumpa? Vad använde du för pump?



Skönt att han tog flaskan bra :) Då vet du att de funkar ifall de händer något och de skulle bli aktuellt.

2010-02-26 @ 19:06:13
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja testade me pumpa ut nån gång bara för o kolla hur mkt han åt. Om de kom nån mjölk. Tyckte inte heller om de.



E de den pyjamasen från HM? Va inne istan igår men den va slut i W´s strl.

2010-02-28 @ 18:22:00
URL: http://malinjljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0