40 veckor.

För alla föräldrar!

När fick du/ni reda på att du va gravid? 18 februari
Vad blev raktionen? - Chockade och jätteglada!
Var barnet planerat?
- Ja
Hur var dina "40" veckor? - Långa, hade mycket ont i slutet. Men det var så underbar känsla.
Fick du bristningar? - Ja i slutet.
Hur många veckor och dagar gick du? 39+3
Hur mycket gick du upp i vikt? - 12 kg
När börja dina värkar sättas igång? - Söndag em den 25  oktober. 
Gick ditt vatten? - Nej.
Vem hade du med dig på förlossningen? - Jokke (pappan)
Hur var din förlossning? - Jobbigt, blev en del komplikationer så jag blev klippt och dem fick bråttom att få ut honom. Gick för snabbt i slutet.
Hur lång tid tog din förlossning? - Blev inskrivna 21.40 han föddes 07.16
Hur länge hade du värkar?
- Från cirka 16.00 på söndagen till han föddes på måndagen.
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen?
- 9 kg


Ditt barn

När va barnet planerat att komma? -
Den 26 oktober 2009
Vad trodde du det var för kön? - Efter ul var jag säker på pojke.
Blev det en tjej eller kille? - kille
Hade du gissat rätt på könet? - Ja.
När kom han/hon? - Den 26 Oktober 2009 kl 07.16
mycket vägde han/hon? - 2745gram
Hur lång va han/hon?? - 48 cm
Vad fick barnet för namn? - Neo
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - 50 och 62 i vissa med mest 56.
Sovtider? - olika, han har precis vänt på allt.
Hur mycket väger ditt barn nu? - 5710
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - skrattar mer och mer och börjar greppa om saker.

Kläder och saker:

Vart köper du dina barnkläder? -
mest H&M
En baby/barnbutik du gillar? - Name it, p.o.p. H&M
Nått märke du föredrar? - P.O.P och Fix.
Vad är favorit plagget ditt barn har? - omlottbody är det mest praktiska, samt velour byxor.
Vad är det dyraste ditt barn har? - vagnen
Vad har ni för märke på vagnen? - nowalex
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - Brio Primo
Senaste du inhandlade? - kläder, en body, mössa och pyjamas.
Bästa leksaken ditt barn har? - sitt babygym och babysitter.
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - ALLT.

Om du fick välja:

Nytt eller begangnat -
Nytt
Ligg eller sittdel - Sittdel
Sovande eller vaken - Vaken
Napp eller Snutte - Snutte


Du som förälder:

Trivs du med föräldrarollen? -
Verkligen, det är nu livet fått en mening.
Är du stolt över ditt barn? - mer än något annat.
Hur ser dina matvanor ut? - dem är väl inget vidare, men försöker skärpa mig.
Stressar du mycket? - Nej det tycker jag inte.
Hur ser dina sovtider ut? - somnar vid ett tiden sen brukar jag gå upp halv elva.
Vad gör du helst en fredag? - Umgås med min familj och vänner.
På vilket sett har du förändras? - till det positiva, njuter verkligen fullt ut, gladare och positivare.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - var är Neo?
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Ja det gör jag.
Vad är bäst med att fått barn? - allt bebismys, amma, byta blöjor, att han är min och Jokkes, ja allt !
och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Ja det tycker jag.





Kommentarer
Postat av: Nea

Tack! Ah va stor och fin du va!

2010-02-10 @ 18:18:43
URL: http://neeaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0