Ny Graviditetsvecka : )

Godmorgon, idag vaknade jag en halvtimme innan klockan skulle ringa och det var lika bra att gå upp då. Denna dagen är inte så kul. Jobbar mellan 07.30 - 20.12.. känns inte så lockande, det är verkligen hela dagen. Jokke jobbar kväll så vi träffas inte förräns ikväll, tråkigt. Men jobba måste man så ja..

Och Regnar gör det idag med, varför är det alltid så, när det väl börjar så håller det på ett par dagar? Idag spelar det ingen större roll för min del då jag sitter inne men tycker synd om dem som planerat ute aktiviteter.

Imorgon fyller Tobbe år, blir 24. Kalas på lördag och då hoppas vi på fint väder så vi kan sitta ute.

Idag går jag in i ny vecka, en dag närmare ultraljud. Kan inte med ord beskriva hur mycket vi längtar dit !



Fostret: Fostret mäter cirka 16 cm och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.

Borsta tänderna nu hade varit en bra idè, har ätit kaviar macka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0