Liten lista

Namn: Johanna
Ålder: 21 den 30 Juli.
Graviditetssymtom: Ömma bröst och illamående.

Positivt gravtest i vecka: 5

Vilka jag berättade först för...

Jokke: Såklart : )
Mamma : När jag var i vecka 11
Kompisar: Julia, ett par minute efter jag plussat.

Min barnmorska heter:
 Therese
Vikt vi inskrivningen V.14: 63 kg (vilket visade sig att jag gått upp en del)
Vikt nu: 65

Mat jag bara måste ha: Frukt
Mat jag absolut inte kan äta: Stark kryddad mat.


Illamåendet började: Tidigt, vecka 5-6
Och slutade: Vecka 15, kommer när jag åker bil annars är det lugnt nu.

Mina första mammakläder:
Två par capribyxor
Första sakerna som vi köpt:
En nalle och skallra när jag hade baby boom party.
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Barnvagn har vi inte bestämt, inte babyskydd heller. Spjälsäng blir leksvik.

Då kände jag bebis för första gången:
Vecka 17
Då kände jag första sparken: Vecka 19

Då kände pappa första sparken: I mitten av vecka 20
Vi tror att bebisen i magen är: En pojke
Namn vi funderar på: Det berättar vi inte : )

Grejer som händer med min kropp: Magen och brösten växer, fått svår huvudvärk, foglossning.


Så motionerar jag: Jag gör inte det så mycket pga min foglossning.

Värsta graviditetsminne: Illamåendet bla.
Bästa graviditetsminne: När vi fick se vår bebis och känna sparkar : )


Kommentarer
Postat av: Jokke

Vaddå inte säger namn?! alla kan få veta att han ska heta lill-Zlatan!!!

2009-07-09 @ 09:29:59
URL: http://joakimlofstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0