Frågestund : )

Ofta när jag diskar kommer jag på bra saker att skriva i min blogg, sen när jag väl sitter här är det som bortblåst. Men igår kom jag på att jag ska ha lite "frågestund" här så det ska jag ha nu.. ni behöver inte svara men vore kul om ni gjorde, mest frågor om vardagen och sånt man aldrig skriver om annars : )


När ni diskar använder ni borste eller svamp?
  Jag använder svamp.

Fäller ni alltid ner toalettlocket efter er? Jag är väldigt noga med det, och irriterar mig på dem som inte gör det.

Byter ni toarulle när ni tagit det sista? Det är jag ganska slarvig med, men jag har bättrat mig säger Jokke : )

Bäddar ni sängen varje dag? Oftast, men sen Neo kom har det slarvats då jag har överkastet i "skåran" mellan hans säng och vår.

Stänger ni alltid luckor efter er? Det är jag riktigt dålig på och har alltid varit, ofta är alla luckor i köket öppna, man ser alltid var jag varit : )

Lägger ni smusttvätt direkt i korgen eller hamnar det lätt på golvet? Det gör jag alltid då det är riktigt irriterande om man glömmer ett plagg när man väl har tvättid.

Stryker ni er tvätt, eller bara när det ska användas? vi gör det bara när det ska användas, jag kan INTE stryka så det står Jokke för här hemma.

Borstar ni tänderna innan eller efter frukost? Efter, måste vara riktigt äckligt att göra det innan när man sen ska äta.



Det var lite vad jag kom på nu, lite skumma frågor jag vet : )



Tänkte tipsa er om min favoritblogg, det är Erika som skriver om sitt liv som tvåbarns mamma till Elwira och Ludwig, jag har följt hennes blogg sen början av Ludwigs graviditet. Jag är inne och läser den flera gånger om dagen, hon är en flitig uppdaterare och skriver flera inlägg om dagen. Väldigt inspirerande blogg, hon skriver om barn mode, vuxenmode, hälsa, recept, dagens klädsel ja allt man kan tänka sig. Och jag verkligen älskar hennes blogg !! Så tack till Erika som delar med sig av sitt liv.

Hon är med och tävlar om 2009 bästa barnblogg och gör som jag och rösta på henne, även om ni inte läst hennes blogg så förlorar ni ju inget på det? Röstar gör ni Här



Kommentarer
Postat av: Julia

HAHA! Du och dina köksluckor... det måste vara något som är speciellt bara för dig :-)



Bara för det ska jag svara, men som om du inte redan vet mina svar så väl som du känner mig!



När ni diskar använder ni borste eller svamp? Jag använder svamp, tycker inte att jag kommer åt med borstar så det känns inte rent.



Fäller ni alltid ner toalettlocket efter er? Haha, jag har varit dålig på det men har lärt mig av den bästa (dig).



Byter ni toarulle när ni tagit det sista? Alltid! Jag irriterar mig på folk som inte gör det, speciellt om toalettpappret inte finns nära till hands (tex i ett annat rum).



Bäddar ni sängen varje dag? Nej, det slarvar vi med.



Stänger ni alltid luckor efter er? Kan inte låta bli att skratta åt denna fråga, men ja, jag stänger alltid luckor efter mig ;-P



Lägger ni smusttvätt direkt i korgen eller hamnar det lätt på golvet? Alltid i tvättkorgen, det kommer inte dit av sig självt (om bara A kunde inse det också).



Stryker ni er tvätt, eller bara när det ska användas? Skjortor etc vid användning, annars gör vi inte det.



Borstar ni tänderna innan eller efter frukost? Efter, förstår inte dem som gör det innan. Frukosten måste ju smaka skit?!



<3

2009-12-09 @ 16:33:46
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad gulligt du skrivit om mig! Hann inte läsa det igår =) eftersom jag updaterar rätt ofta så hinner jag inte svara på alla kommentarer på en gång utan brukar försöka hinna med det vid slutet av dagen =) Ha en fortsatt bra dag, och tack för att du röstar på mig! man kan tydligen rösta varje dag blink blink

2009-12-10 @ 16:25:54
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jag fattar inte hur man kan borsta tänderna INNAN frukost ;/ spelar de nån roll då liksom?! :P



Och jaa, visst var de fina namn :) allting gick bara bra! Lilltjejen var såå duktig i kyrkan, och efteråt också :)

2009-12-14 @ 19:30:20
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0