Andra advent

Hej vänner !

Gårdagens kalas var jättetrevligt, mina småkusiner fick träffa Neo för första gången och dem tyckte det var jätteroligt, dem ville hålla honom och byta blöja.. lite tråkigt dock att han bara sov : ) Den minsta som är 2 hon sa "han är ju på kalas och bara sover" sen ville hon se när han drack från mitt bröst men som sagt, han bara sov : ) Hon undrade med om det var en pojke eller flicka, men när vi bytte blöja så såg hon det var en med snopp och hon torkade väldigt noga om snoppen, så söt så !! dem är så roliga dem små liven.

När vi kom hem orkade vi inte laga mat så vi beställde kycklingrulle och satte igång den senaste american pie filmen, var väl inte direkt någon höjdare. Sen var det Zlatan på tv sen sängen!

Idag gick inte jag och Neo upp förräns halv ett, skönt med låång sovmorgon. Jag sover väldigt dåligt på nätterna så det var behövligt! Idag är det julskyltning nere i byn. Ska träffa mamma och hennes kille vid halv fem nere vid medborgarhuset sen efter julskyltningen ska vi följa med dem hem och dricka glögg och lite sånt adventsmys.
Jag hade tänkt baka lussekatter idag men känner att det blir för stressigt så jag gör en saffranskaka ist, riktigt gott är det !!

Nej nu får jag göra lite nytta medans Neo sover : )


 -riktigt god och det blir billigare att köpa denna än att baka "egen" för denna kostar 32 kronor och det är mindre än ett paket saffran.

Kommentarer
Postat av: ★katta - Mamma till Isabelle o Melvin★

Hej, jag beställde mössorna från barnpalatset, hon tar 100kr för en mössa, lite dyrt enligt mig. Men det är inte många barn som har såna här omkring och mina barn blir lite annorlunda =)

2009-12-06 @ 21:26:31
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: ★katta - Mamma till Isabelle o Melvin★

Jag tog den minsta storleken, som är 6mån-1år. Så den är ju lite stor än. Har inte fått hem mössorna än så det blir spännande att se när han kan ha den. i vår nångång.

2009-12-06 @ 22:18:41
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja men jag fick nog lite mycket bakpulver i de va liksom beskt när dom kom direkt fårn ugnen...:D men dom blev godare ihihi

2009-12-07 @ 12:35:00
URL: http://liese.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Ja, de ska bli kul :) Har ni tänkt er när ni ska ha dop för honom? :) Va ute i god tid, så ni får det datumet, kyrkan och den tiden ni vill ha. Jag va inte ute i god tid, men fick de bra ändå :)



Jaa, vart bor du nånstans då? :)

2009-12-07 @ 12:38:40
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0